Home / Artykuły / Przed GP Niemiec – co musisz wiedzieć o torze Sachsenring?

Przed GP Niemiec – co musisz wiedzieć o torze Sachsenring?

W pobliżu Chemnitz – trzeciego co do wielkości miasta Saksonii – wyścigi samochodowe i motocyklowe były rozgrywane od od 1920 roku, aż do początku lat ’90 ubiegłego wieku. Zdecydowano wtedy, że pięciomilowa trasa w mocno zurbanizowanym terenie nie jest odpowiednia. Nowy tor powstał więc na zachód od Chemnitz, w 1996 roku. Zawody na nim odbędą się już w ten weekend.

> Tutaj znajdziecie dokładną rozpiskę godzinową wszystkich sesji <

Początkowo używano go jako obiekt treningowy dla kierowców, oraz do testów bezpieczeństwa transportu drogowego. W 1998 roku tor pierwszy raz ugościł cykl grand prix. Od tego czasu obiekt przeszedł wiele poprawek, w tym zmianę nitki toru w 2001 roku. Wiele ciasnych zakrętów sprawia, że to jeden z wolniejszych torów w kalendarzu. Nie brakuje jednak bezpośredniej i zaciętej rywalizacji.

Tor wyróżnia się od innych kierunkiem jazdy – przeciwnym do ruchu wskazówek zegara: zawiera aż 10 lewych, i tylko 3 prawe zakręty. Stawia to przed zawodnikami nieco inne wyzwania. Najbardziej znanym fragmentem Sachsenringu jest Waterfall – Wodospad: prawy łuk, po którym następuje gwałtowny zjazd w dół, aż do lewego zakrętu (10-11-12).

Kliknij, aby pominąć reklamy

Sachsenring:
Lerchenstraße, 09337 Hohenstein-Ernstthal, Niemcy– zobacz w Google Maps
Adres strony www: www.sachsenring-circuit.com

O torze:
Długość: 3671m
Szerokość: 12m
Lewe zakręty: 10
Prawe zakręty: 3
Najdłuższa prosta: 700m
Zbudowany: 1996 rok
Zmodyfikowany: 2001 rok
Nowa nawierzchnia: 2017 rok

Rekordy:
Pole Position: 1m19.931s (165.3km/h) Francesco Bagnaia (Ducati, 2022)
Okrążenie wyścigu: 1m21.228s (162.6km/h) Marc Marquez (Honda, 2019)
Wyścig: 41m 01.087s (161km/h) Marc Marquez (Honda, 2015)
Zwycięzca z 2022 roku: Fabio Quartararo (Yamaha)

Źródło: Repsol Honda

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 7

  1. Najważniejszy jest Waterfall – jest tak ważny że nie został zaznaczony na mapce.. :)

    • Nie chcę tu wyskoczyć z niewiedzą, ale to chyba nie jest oficjalna nazwa zakrętu. Tylko zaznaczone mają nadane nazwy.

      • Pawle. To zapewne prawda, ale skoro poruszasz w tekście ten wątek, sygnalizujesz że jest to najbardziej znany fragment, to warto było by zaznaczyć gdzie on jest. Mam świadomość, że zapewne nie rysowałeś grafiki załączonej do artykułu, ale mogłeś doprecyzować w tekście np: „jest Waterfall – Wodospad: prawy łuk (3), po którym następuje gwałtowny zjazd w dół, aż do lewego zakrętu (5)”. Nie ma to zbyt wielu prawych zakrętów, jak sam piszesz, ale wątpię żeby był to fragment (11) – (12) czy też (1) – (2).

        • To jest oczywiście 11 :) Są trzy zakręty w prawo jak piszesz, z czego tylko jeden można nazwać łukiem tak naprawdę, bo pozostałe to ciasne zakręty. No ale ok, można powiedzieć że łuk można różnie rozumieć :)

    • A przypadkiem ten zakręt nie nazywa się zakrętem Ralfa Waldmanna?

  2. Witam ! Jutro wybieram się pierwszy raz na GP Niemiec . Którą trybune najbardziej polecacie lub zakręt ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
157 zapytań w 2,892 sek