GP Katalonii: Alex Marquez wreszcie z pole position! Tragiczny Bagnaia

Alex Marquez (Gresini Ducati) mimo pewnej pozycji wicelidera w klasyfikacji MotoGP, aż do dziś musiał czekać na wywalczenie w tym roku pole position. W kwalifikacjach do GP Katalonii był znakomity, i do samego końca przewodził z dużą przewagą nad resztą stawki, choć w końcówce nieco pomagali mu rywale. Z pierwszego rzędu wystartują również Fabio Quartararo (Yamaha) oraz mający więcej problemów w ten weekend Marc Marquez (Ducati).

Jakie wydarzenia pomogły Alexowi w sięgnięciu po pole position? Po pierwsze – anulowane najlepsze okrążenie Pedro Acosty z KTM w samej końcówce. Chwilę potem świetne okrążenie rozpoczął Marc Marquez, ale #93 miał potężny uślizg motocykla i musiał odpuścić okrążenie. Szanse na pokonanie rewelacyjnego dzisiaj młodszego brata były jednak i tak znikome.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Acosta ma czego żałować. Gdyby nie ustrzegł się wyjechania poza tor, miałby wielkie szanse na pierwszy rząd, a być może pole position. KTM wyraźnie więc idzie w górę. Przy niewielkich różnicach w czołówce, mocno rozczarował za to Marco Bezzecchi. Zawodnik Aprilii nie zdołał wyprzedzić żadnego rywala w Q2, mimo że na satelickiej RS-GP zespołu Trackhouse sporo wyżej uplasował się Ai Ogura. Po wydawałoby się przełamaniu na Węgrzech, Jorge Martin teraz przepadł z kretesem już w Q1 i wystartuje do GP Katalonii dopiero z 18 pola.

Ale to i tak nic przy tym, jaki wynik osiągnął Francesco Bagnaia – wicemistrz świata przez całe Q1 próbował poprawiać czasy, ale szło mu jak po grudzie i finalnie wystarczyło zaledwie na 21. pozycję! #63 przegrał nawet z jadącym z dziką kartą na Hondzie Aleixem Espargaro. Za nim znaleźli się tylko wracający po ciężkiej kontuzji Maverick Vinales, jadący z dziką kartą Lorenzo Savadori, oraz zdecydowanie najsłabszy w całej stawce MotoGP Somkiat Chantra (choć on też wraca po długiej przerwie).

W Hondzie sytuacja mocno się odwróciła w stosunku do GP Węgier. Jako najlepszy kwalifikacje zakończył Johann Zarco z satelickiego LCR-a. Tymczasem Joan Mir nie był w stanie awansować od Q2. Umiarkowanie dobrze zaprezentował się jeszcze Luca Marini.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wyniki kwalifikacji
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Alex Marquez SPA BK8 Gresini Ducati (GP24) 1’37.536s 6/8 347k
2 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.267s 6/7 350k
3 Marc Marquez SPA Ducati Lenovo (GP25) +0.409s 6/8 356k
4 Franco Morbidelli ITA Pertamina VR46 Ducati (GP24) +0.474s 7/8 351k
5 Pedro Acosta SPA Red Bull KTM (RC16) +0.483s 7/8 354k
6 Fabio Di Giannantonio ITA Pertamina VR46 Ducati (GP25) +0.498s 6/7 355k
7 Johann Zarco FRA Castrol Honda LCR (RC213V) +0.619s 2/7 356k
8 Ai Ogura JPN Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* +0.630s 7/8 353k
9 Enea Bastianini ITA Red Bull KTM Tech3 (RC16) +0.651s 6/8 353k
10 Luca Marini ITA Honda HRC Castrol (RC213V) +0.791s 7/8 355k
11 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.797s 6/8 354k
12 Marco Bezzecchi ITA Aprilia Racing (RS-GP25) +0.825s 7/8 348k
Qualifying 1:
13 Fermin Aldeguer SPA BK8 Gresini Ducati (GP24)* 1’38.049s 7/9 347k
14 Jack Miller AUS Pramac Yamaha (YZR-M1) 1’38.105s 6/8 354k
15 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP25) 1’38.206s 6/8 348k
16 Miguel Oliveira POR Pramac Yamaha (YZR-M1) 1’38.210s 6/8 347k
17 Joan Mir SPA Honda HRC Castrol (RC213V) 1’38.214s 7/8 352k
18 Jorge Martin SPA Aprilia Racing (RS-GP25) 1’38.405s 6/8 352k
19 Aleix Espargaro SPA Honda HRC Castrol (RC213V) 1’38.446s 6/8 351k
20 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’38.526s 6/8 346k
21 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP25) 1’38.530s 8/8 351k
22 Maverick Viñales SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1’38.531s 5/7 353k
23 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP25) 1’38.658s 5/7 352k
24 Somkiat Chantra THA Idemitsu Honda LCR (RC213V)* 1’39.377s 6/8 348k

Źródło: crash.net

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

13 komentarzy

  1. Fabio Q jak zwykle klasa na tej beznadziejnej maszynie. Pecco tragedia. Teraz niestety widać że ten zawodnik jest tylko dobry i nic więcej. Kiedy miał maszynę idealną jeździł jak z nut a kiedy pojawił się problem to faceta już nie ma. Podejrzewam że jakby jeździł na tej maszynie co ma Fabio to z dwie sekundy na okrążeniu by tracił.

          1. @Rolas Powiedział, używając innych słów. Wymienił w czym jest fatalna i wymienił chyba wszystko. Co więcej nie od dziś wiadomo, że Yamaha kompletnie nie działa na śliskiej nawierzchni, co doskonale dzisiaj pokazali inni kierowcy japońskiego motocykla. Pokazuje to też jak genialni jest Fabio.

  2. Fabio całowałby po brudnych butach, za taki motocykl jaki ma Pecco, a tymczasem Włoch potrafi tylko na niego narzekać.

    DiGia dobitnie pogrąża Pecco. Skończyła się wymówka z początku sezonu, że MM pojedzie na wszystkim.

    Smutne jest to, że pytanie kiedy 63 się podniesie, powoli zamienia się w pytanie czy w ogóle (na tym motocyklu) się podniesie. Mam wrażenie, że za chwilę Martin i Pecco chętnie zamieniliby się miejscami.

  3. Tak sobie myślę, że słowa Pecco nie pokrywają się z rzeczywistością. Mówi, że jeździ na limicie, a się nie wywraca, nawet nie prawe wywraca jak MM w Q2. Jeśli zawodnik jeździ na limicie szuka miejsc do poprawiania się, to w treningach się wywraca. Jak można poznać rzeczywisty limit bez przekroczenia go?

Dodaj komentarz

Back to top button