GP Katalonii: Alex Marquez wreszcie z pole position! Tragiczny Bagnaia
Alex Marquez (Gresini Ducati) mimo pewnej pozycji wicelidera w klasyfikacji MotoGP, aż do dziś musiał czekać na wywalczenie w tym roku pole position. W kwalifikacjach do GP Katalonii był znakomity, i do samego końca przewodził z dużą przewagą nad resztą stawki, choć w końcówce nieco pomagali mu rywale. Z pierwszego rzędu wystartują również Fabio Quartararo (Yamaha) oraz mający więcej problemów w ten weekend Marc Marquez (Ducati).
Jakie wydarzenia pomogły Alexowi w sięgnięciu po pole position? Po pierwsze – anulowane najlepsze okrążenie Pedro Acosty z KTM w samej końcówce. Chwilę potem świetne okrążenie rozpoczął Marc Marquez, ale #93 miał potężny uślizg motocykla i musiał odpuścić okrążenie. Szanse na pokonanie rewelacyjnego dzisiaj młodszego brata były jednak i tak znikome.
Acosta ma czego żałować. Gdyby nie ustrzegł się wyjechania poza tor, miałby wielkie szanse na pierwszy rząd, a być może pole position. KTM wyraźnie więc idzie w górę. Przy niewielkich różnicach w czołówce, mocno rozczarował za to Marco Bezzecchi. Zawodnik Aprilii nie zdołał wyprzedzić żadnego rywala w Q2, mimo że na satelickiej RS-GP zespołu Trackhouse sporo wyżej uplasował się Ai Ogura. Po wydawałoby się przełamaniu na Węgrzech, Jorge Martin teraz przepadł z kretesem już w Q1 i wystartuje do GP Katalonii dopiero z 18 pola.
Ale to i tak nic przy tym, jaki wynik osiągnął Francesco Bagnaia – wicemistrz świata przez całe Q1 próbował poprawiać czasy, ale szło mu jak po grudzie i finalnie wystarczyło zaledwie na 21. pozycję! #63 przegrał nawet z jadącym z dziką kartą na Hondzie Aleixem Espargaro. Za nim znaleźli się tylko wracający po ciężkiej kontuzji Maverick Vinales, jadący z dziką kartą Lorenzo Savadori, oraz zdecydowanie najsłabszy w całej stawce MotoGP Somkiat Chantra (choć on też wraca po długiej przerwie).
W Hondzie sytuacja mocno się odwróciła w stosunku do GP Węgier. Jako najlepszy kwalifikacje zakończył Johann Zarco z satelickiego LCR-a. Tymczasem Joan Mir nie był w stanie awansować od Q2. Umiarkowanie dobrze zaprezentował się jeszcze Luca Marini.
| Wyniki kwalifikacji | ||||||
| Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
| 1 | Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | 1’37.536s | 6/8 | 347k |
| 2 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.267s | 6/7 | 350k |
| 3 | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | +0.409s | 6/8 | 356k |
| 4 | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | +0.474s | 7/8 | 351k |
| 5 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +0.483s | 7/8 | 354k |
| 6 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | +0.498s | 6/7 | 355k |
| 7 | Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | +0.619s | 2/7 | 356k |
| 8 | Ai Ogura | JPN | Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* | +0.630s | 7/8 | 353k |
| 9 | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +0.651s | 6/8 | 353k |
| 10 | Luca Marini | ITA | Honda HRC Castrol (RC213V) | +0.791s | 7/8 | 355k |
| 11 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.797s | 6/8 | 354k |
| 12 | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | +0.825s | 7/8 | 348k |
| Qualifying 1: | ||||||
| 13 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | 1’38.049s | 7/9 | 347k |
| 14 | Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 1’38.105s | 6/8 | 354k |
| 15 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | 1’38.206s | 6/8 | 348k |
| 16 | Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 1’38.210s | 6/8 | 347k |
| 17 | Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 1’38.214s | 7/8 | 352k |
| 18 | Jorge Martin | SPA | Aprilia Racing (RS-GP25) | 1’38.405s | 6/8 | 352k |
| 19 | Aleix Espargaro | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 1’38.446s | 6/8 | 351k |
| 20 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’38.526s | 6/8 | 346k |
| 21 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | 1’38.530s | 8/8 | 351k |
| 22 | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 1’38.531s | 5/7 | 353k |
| 23 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | 1’38.658s | 5/7 | 352k |
| 24 | Somkiat Chantra | THA | Idemitsu Honda LCR (RC213V)* | 1’39.377s | 6/8 | 348k |
Źródło: crash.net




Fabio Q jak zwykle klasa na tej beznadziejnej maszynie. Pecco tragedia. Teraz niestety widać że ten zawodnik jest tylko dobry i nic więcej. Kiedy miał maszynę idealną jeździł jak z nut a kiedy pojawił się problem to faceta już nie ma. Podejrzewam że jakby jeździł na tej maszynie co ma Fabio to z dwie sekundy na okrążeniu by tracił.
@Eldiablo Dlaczego beznadziejnej? Jaki masz argument? Oprócz tego że stało się to od dłuższego czasu modne, krytykować japońskie prototypy
@Rolas Czyli Fabio i inni zawodnicy kłamią? Nie znają się? Jakie masz dowody, że nie mówią prawdy?
@Witek Fabio powiedział że Yamaha jest beznadziejna? Albo co więcej jest ulepem, złomem? Bo i takie określenia tu czytałem
@Rolas Powiedział, używając innych słów. Wymienił w czym jest fatalna i wymienił chyba wszystko. Co więcej nie od dziś wiadomo, że Yamaha kompletnie nie działa na śliskiej nawierzchni, co doskonale dzisiaj pokazali inni kierowcy japońskiego motocykla. Pokazuje to też jak genialni jest Fabio.
@Rolas To może jeszcze powiesz że Yamaha i Honda to w tym sezonie pierwszorzędne maszyny na których można walczyć o tytuł😂
@Eldiablo No nie można zresztą gdyby nie marc to ducati 25 wcale nie jest lepsze co widać po wynikach
Fabio całowałby po brudnych butach, za taki motocykl jaki ma Pecco, a tymczasem Włoch potrafi tylko na niego narzekać.
DiGia dobitnie pogrąża Pecco. Skończyła się wymówka z początku sezonu, że MM pojedzie na wszystkim.
Smutne jest to, że pytanie kiedy 63 się podniesie, powoli zamienia się w pytanie czy w ogóle (na tym motocyklu) się podniesie. Mam wrażenie, że za chwilę Martin i Pecco chętnie zamieniliby się miejscami.
@Witek Gp 25 wcale nie jest tak dobre tylko mają wybitnego kierowcę który robi roznice
@stopi17 Jest to trudny do ustawienia, ale szybki motocykl. Jest lepszy od Ducati GP23 i nie zawsze jest gorszy od GP24. Nie zmienia to faktu, że całościowo dalej jest to drugi najlepszy motocykl w stawce po Ducati 24.
Tak sobie myślę, że słowa Pecco nie pokrywają się z rzeczywistością. Mówi, że jeździ na limicie, a się nie wywraca, nawet nie prawe wywraca jak MM w Q2. Jeśli zawodnik jeździ na limicie szuka miejsc do poprawiania się, to w treningach się wywraca. Jak można poznać rzeczywisty limit bez przekroczenia go?
Brawo Alex, po trudnych ostatnich weekendach, oby na sprincie i w wyścigu utrzymał tempo z Q2. Quartarao zabłysł, zapowiada się ciekawy wyścig ✌️
Marc dziś kompletnie bez tempa, gdyby nie pierwszy przejazd za alexem byłby mysle 6. Aż dziwne ze ma takie problemy