Idemitsu wybierze LCR Hondzie zawodnika

Zespół LCR Hondy jako jedyny w stawce MotoGP nie ogłosił jeszcze żadnego zawodnika na sezon 2026. Kluczowe decyzje mają zapaść podczas tradycyjnych, zakulisowych rozmów Hondy przy okazji wyścigu Suzuka 8 Hours, który odbywa się na początku sierpnia. To właśnie wtedy japoński producent przeprowadza liczne spotkania zarządu, podczas których omawiane są zarówno kwestie techniczne, jak i personalne.
„Myślę, że na początku sierpnia będziemy wiedzieli więcej” – powiedział szef zespołu LCR Honda, Lucio Cecchinello. „Dla japońskiego producenta, jakim jest Honda, ten okres to moment wielu spotkań. To zawsze bardzo dobra okazja, by wszyscy szefowie spotkali się i zatwierdzili najważniejsze projekty, w tym nasz skład zawodników.”
Jednym z głównych kandydatów do jazdy w barwach LCR w sezonie 2026 pozostaje Johann Zarco, który w tym roku wyraźnie podniósł swoją wartość na rynku. Francuz wygrał wyścig w Le Mans i stanął na podium w Silverstone, co zaowocowało spekulacjami o możliwym przejściu do fabrycznego zespołu Hondy.
„Liczymy na to i trzymamy kciuki, by móc dalej współpracować z Johannem” – przyznał Cecchinello, nie kryjąc, że utrzymanie doświadczonego zawodnika w strukturach LCR jest jednym z priorytetów zespołu. Zarco ponownie wystartuje w klasycznym wyścigu wytrzymałościowym Suzuka 8 Hours jako część ekipy Hondy, z którą w 2024 roku odniósł zwycięstwo.
Drugi motocykl LCR, wystawiany pod szyldem Idemitsu, wiąże się z osobnym projektem, skoncentrowanym na promowaniu zawodników z Azji. Kierowcą tej maszyny był dotąd Somkiat Chantra, który jednak od początku sezonu borykał się z poważnymi problemami zdrowotnymi.
Od 2018 roku, kiedy w ramach zespołu LCR Hondy startuje wydzielona wewnętrzna „ekipa” pod szyldem Idemitsu, jej wyniki zamknęły się w tylko jednym pole position dla Takaakiego Nakagamiego. Dla porównania, z drugiej strony garażu w tym samym czasie zawodnicy zdobyli dla ekipy Cechinellego trzy zwycięstwa i jeszcze sześć kolejnych miejsc na podium.
„To program, który jest w rękach Hondy, a ostateczna decyzja zostanie podjęta wspólnie z firmą Idemitsu” – wyjaśnił Cecchinello. „Ten projekt powstał z myślą o dawaniu szans zawodnikom z Azji. Szkoda, że Somkiat nie mógł pokazać swojego potencjału ani się odpowiednio rozwinąć z powodu kilku kontuzji – przeszedł operację pompującego ramienia na początku sezonu, a teraz doszła jeszcze kontuzja kolana.”
Tajski zawodnik, który zapisał się na kartach historii jako pierwszy reprezentant swojego kraju w MotoGP, zdobył dotąd tylko jeden punkt – w Assen, gdzie zajął 15. miejsce. Tam też wspierał go testowy zawodnik HRC, Aleix Espargaró.
„Naprawdę jest mi przykro, że nie ma go tutaj i nie może pokazać, na co go stać” – dodał Cecchinello. „Nie wiem dokładnie, co przyniesie przyszłość. Myślę, że ten temat również zostanie poruszony niebawem w Japonii.”
W ten weekend miejsce Chantry w barwach LCR zajmuje doświadczony zawodnik testowy HRC, Takaaki Nakagami, który w przeszłości również ścigał się dla tego zespołu. Jego obecność w Brnie stanowi tymczasowe rozwiązanie, jednak pojawiają się spekulacje, że może on odegrać większą rolę w strukturach Hondy w nadchodzącym sezonie. Nakagami. Japończyk świetnie spisał się we Francji, gdzie w deszczowym wyścigu zajął szóstą lokatę.
Źródło: motogp.com, crash.net