Home / MotoGP / Kara dla Quartararo! Pedrosa na podium!

Kara dla Quartararo! Pedrosa na podium!

Yamaha straciła swoje pierwsze podium sezonu 2024, po tym jak Fabio Quartararo został ukarany za naruszenie zasad ciśnienia w oponie po sprincie w Jerez. Po wyścigu stwierdzono, że Quartararo jechał z ciśnieniem w przedniej oponie powyżej minimalnych 1,80 bara przez mniej niż 30% okrążeń wyścigu, co jest nowym minimalnym wymogiem. W sumie ukarano pięciu motocyklistów.

Kierowca Yamahy niespodziewanie spędził znaczną część wyścigu mając przed sobą czystą przestrzeń, po serii wypadków wśród liderów, w tym Marca Marqueza, Mavericka Vinalesa, Alexa Marqueza, Enei Bastianiniego i Brada Bindera.

Quartararo zajął trzecie miejsce na mecie – startując z 23. pozycji – w szalonym wyścigu na dystansie 12 okrążeń, w którym aż 15 zawodników się wywróciło. Mistrz z 2021 roku obronił się przed testerem KTM, Danim Pedrosą, wygrywając z nim o zaledwie 0.050 s.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Pedrosa dzięki karze dla Quartararo wraca teraz na podium MotoGP po raz pierwszy od swojego zwycięstwa w finale sezonu 2017 w Walencji, ponieważ kara dla Quartararo skutkuje ośmiosekundową karą czasową. Francuz zsunął się na piąte miejsce, jeszcze za Franco Morbidellego.

Co ciekawe, Pedrosa ujawnił przed ogłoszeniem kary, że w rzeczywistości nie był świadomy, o jaką pozycję walczył z Quartararo – więc podjął mniejsze ryzyko niż zrobiłby gdyby wiedział iż rywalizuje o TOP3. Przypomnijmy, że podia i zwycięstwa ze sprintów nie wliczają się do oficjalnych statystyk dotyczących sukcesów w niedzielnych wyścigach grand prix.

Ale kary nie ominęły także innych zawodników. Za to samo przewinienie, ukarani zostali również: Raul Fernandez (P6), Fabio di Giannantonio (P13), Jack Miller (P14) i Alex Rins (P15).

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. stało się coś czego żaden kibic nie lubi, zmiana rezultatów przy zielonym stoliku :(:(:( za chwilę będzie odwołanie Yamahy, kolejna decyzja…. eeeeech, no ale nie ma chyba innego wyjścia :):):) cytując klasyka „… umarł król – Fabio, niech żyje król- Dani…” :):):)

  2. „jechał z ciśnieniem w przedniej oponie powyżej minimalnych 1,80 bara”…

    Chyba poniżej powinno być…

    • Liczy się dystans pokonany z prawidłowym ciśnieniem >1,8, i powinien on wynosić >30%. QAR jechał >1,8 na <30% wyścigu. Był natomiast błąd z dystansem 60% - tyle jest w grand prix, 30% w Sprincie.

      • czytam to i raz, że mam problem zrozumieć, ale śmiać mi się chce ze to dotyczy wyścigów, sportu, to ma być rozrywka czy studia inżynierskie? widocznie za głupi jestem nawet na oglądanie 🤪

  3. Miał jechać powyżej 1,8 przez ponad 60% wyścigu a jechał krócej. Jest dobrze napisane

    • Nie znam dobrze, tych niuansów technicznych ale to nie jest tak, że przed startem pompują np. 1.8 bar, to tak jadą cały wyścig ? Czy w trakcie wyścigu jest możliwość (driver lub box) regulacji ciśnienia? Może ktoś ma wiedzę, jak to wygląda.

      A tak całkiem z boku, to ciesze się bardzo, że Dani jest na podium. Choć od 20 lat kibicuje innemu zawodnikowi , to Daniego zawsze darzyłem ogromną sympatią. I ten tekst, że tak do końca nie wiedział na jakiej jest pozycji, można? I jak tu gościa nie lubić

      • Jak jezdzisz motocyklem to powinieneś wiedzieć jak to działa ale już objaśniam . Ciśnie w oponie jest zmienne w zależności od jej temperatury , jest jest tak że wyjezdzając z domu masz 1.8 bara w oponie i po powrocie masz 1.8 bara no chyba , że nie jedzisz po zakretach a tym bardziej po trze . Inna sprawa , że te wytyczne to kompletny debilizm

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
154 zapytań w 2,182 sek