Tardozzi: „To paradoks, że Bagnaia wygrał 8 wyścigów i jest drugi”

Rywalizacja o tytuł mistrza świata MotoGP staje się coraz bardziej zacięta. Do końca sezonu pozostały zaledwie cztery rundy, a różnica między dwoma czołowymi zawodnikami wynosi jedynie dziesięć punktów. Na prowadzeniu jest Jorge Martín (Pramac Ducati), który wyprzedza Francesco Bagnaię (Ducati).

Mimo że Bagnaia zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, to ma na swoim koncie zdecydowanie najwięcej zwycięstw – aż osiem, podczas gdy jego hiszpański rywal wygrał tylko trzy wyścigi. Kluczem do sukcesu okazała się regularność, zarówno w głównych wyścigach, jak i w Sprintach, gdzie Martín spisywał się znacznie lepiej niż Bagnaia.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Mimo to różnica między liczbą wygranych wyścigów a punktacją w mistrzostwach budzi zdziwienie. Menedżer zespołu Ducati, Davide Tardozzi, odniósł się do tej niecodziennej sytuacji w rozmowie z GPOne.com:

„To paradoksalne, że Pecco wygrał osiem wyścigów, a Jorge tylko trzy, a mimo to jest za nim w klasyfikacji, ze stratą dziesięciu punktów. To wciąż bolesna sprawa, ale myślę, że Bagnaia doskonale zdaje sobie z tego sprawę i jestem przekonany, że będzie w stanie dostarczyć nam tej satysfakcji, na którą zasługują zarówno on, jak i cały zespół. W końcu Pecco wie, jak ważny jest zespół.” – powiedział Tardozzi.

Bagnaia stara się zdobyć trzeci z rzędu tytuł mistrzowski, jednak zadanie nie będzie łatwe. Obaj pretendenci do tytułu jeżdżą aktualnie na bardzo wyrównanym poziomie, a dodatkowo muszą uważać na innych zawodników, którzy mogą im odebrać cenne punkty w nadchodzących wyścigach.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Biorąc pod uwagę obecną sytuację w klasyfikacji, realny wydaje się scenariusz, w którym Martín i Bagnaia przystąpią do finałowej rundy w Walencji z równą liczbą punktów. Bagnaia przyznał podczas konferencji prasowej, że taki rozwój wydarzeń by mu odpowiadał.

„Będę starał się odrobić straty i go wyprzedzić, ale myślę, że ciekawym rozwiązaniem byłaby sytuacja, w której obaj dojeżdżamy do Walencji z taką samą liczbą punktów, a ten, kto wygra, zostaje mistrzem. To coś, co rzadko się zdarza. Ostatni raz miało to miejsce w Moto3 z Luisem Salomem, Maverickiem Viñalesem i Álexem Rinsem w 2013 roku. To może być coś wyjątkowego.” – powiedział aktualny mistrz świata.

Źródło: motorcyclesports.net

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

10 komentarzy

  1. Na samą myśl o równej ilości punktów w Valencii ślinka cieknie 🙂 To byłby wyścig
    Ostatnią podobną sytuację ( było między nimi kilka pkt. różnicy) pamiętam w 2006,
    kiedy Śp. N. Hayden objechał Rossiego w Walencji który się wy…bał

  2. Tardozzi zaskoczony że w mistrzostwach zbiera się punkty a nie wygrane. Jeśli do Valencji Bagnai nie zdąży wyprzedzić w punktacji Martina to Ducati powinno uchwalić ZŁOTY WYŚCIG – kto wygrywa w Walencji wygrywa wszystko. Przecież to takie proste 🙂

    1. Tardozzi wyraźnie skupia się na punktach z wyścigów w tym wywiadzie 8-3 dla Baganii .
      Peco ma 308 z samych wyścigów, gdzie Martin gromadzi ich jedynie 232 !
      Wyraźnie widać kto jest tu liderem..
      Sprinty to jest to miejsce gdzie Martin jest bardzo mocy, a Bagania notuje multum dnf i traci bardzo dużo punktów.
      Gdyby Bagania regularnie punktował w okolicach podium lub podia, to Martina miałby obecnie daleko za plecami, bo w wyścigach ma nad Martinem 76 punktów przewagi.

      1. Gdyby Raul Fernandez regularnie punktowal w podia lub okolicach to byłby pretendentem do tytułu.W tym sezonie zarówno Bagnaia jak i Martin popełniaja błędy.Gdyby Martin nie upadl kilka razy prowadzac wyscig albo zjeżdzajac po motocykl z wetami to mialby juz tytuł w kieszeni!!!!.Sezon to liczba błędów. Okrążenia wygrywają najszybsi a mistrzostwa najsilniejsi

        1. Bądźmy poważni, przeczytaj mój wpis, następnie swój i wyciągnij wnioski.
          Fakt plus założeni, a ty fantazjujesz.

          Martin jest obecnie największym beneficjentem wprowadzenia sprintów, gdyby nie one, praktycznie nie liczyłem by się już w walce o mistrzostwo.
          Nic mu nie ujmuje, takie są suche fakty .

  3. Tak się składa że już drugi sezon istnieją dwa rodzaje wyścigów w MotoGP. A klasyfikacja to sumaryczne punkty ze wszystkich startów. W tej chwili Pecco jest o 10 pkt za Martinem. I gdbybanie że Bagniaia lepszy bo ma wiecej zwycięstw jest kompletna bzdurą. Zasady są dla wszystkich takie same. Tylko nie wszyscy chcą je przyjąć do wiadomości w momencie kiedy akurat „ich” zawodnik ma gorszy wynik. Przypominam jak tytuł zdobył Mir w 2020. Jedno zwycięstwo .

    1. Kompletną bzdurą to jest poważnie faktów.
      Bagania bije na głowę Martina zarówno w liczbie zwycięstw w wyścigach jak i zdobytych punktów.
      Mir wygrywa sezon w którym główny faworyt z własnej winy traci pewny tytuł mistrza, a drugi do konkurencji popada w konflikt z pracodawcą, na dodatek nie jest w stanie przyzwyczaić się do nowych opon, które dają lepszą przyczepność i nie pozwalają na jadę z uslizgiem która była wizytówką Dovi 04.

      Fakty są takie, że Martin nawet jeśli wygra majstra, to będzie to pączek na otarcie łez, nie dostał siodła w wiodącej w tym momencie fabryce, za rok usiądzie na Aprilli i o obronie majstra może już tylko pomarzyć.

      Zrujnował swoją karierę w zeszłym sezonie robiąc pod górę fabryce w której chciał pracować.
      Karty na kolejne dwa sezony są już praktycznie rozdane , zanim Yamaha dorobi się V4, a Honda wyjdzie z lasu, Ducati z mistrzowskim składem odjedzie im jak ekspres!
      A Martin cóż, będzie się uczył Aprilli, bo wklejony do winkla jak teraz na Ducati jeździć nie będzie w przyszłym roku.

  4. Tytuł zdobędzie ten który po Walencji będzie miał więcej punktów, koniec kropka.
    Nie ma znaczenia jak przebiegał sezon, bo to kwestia interpretacji zdarzeń w zależności, któremu panu bardziej się sprzyja,
    a punktów, tytułów nie da się interpretować, bo liczby mają stałą kolejność
    którą wszyscy na świecie tak samo rozumieją.
    Każdy z nas może tytuły, sposób ich zdobycia osobiście różnie oceniać ale to faktów nie zmienia

Dodaj komentarz

Back to top button