GP Argentyny: Dominacja Dixona w Moto2!

Jake Dixon nie miał sobie równych w tegorocznym GP Argentyny! Anglik pewnie sięgnął po wygraną, wyprzedzając lidera MŚ Moto2 Manuela Gonzaleza. Walkę o najniższy stopień podium z Aronem Canetem i Marcosem Ramirezem wygrał Celestino Vietti.
Zmagania przebiegały w sprzyjających warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia jeden okrążeń. Z pole position ruszał Manuel Gonzalez. Obok niego ustawili się Jake Dixon i Marcos Ramirez. Dopiero z dziesiątej pozycji ruszał Aron Canet. Fatalne kwalifikacje zaliczył trzeci w GP Tajlandii Senna Agius, który startował dopiero z dwudziestej drugiej lokaty!
Pierwszym liderem wyścigu został Dixon. Tuż za nim jechali Gonzalez i Ramirez. Kolejne pozycje zajmowali Filip Salac, Celestino Vietti i Diogo Moreira. Świetnie ruszył Aron Canet, który awansował na szóstą pozycję. W czołowej dziesiątce jechali jeszcze Alonso Lopez, Darryn Binder i wicemistrz Moto3 Daniel Holgado. Hiszpan po raz kolejny wyraźnie dystansował swojego zespołowego partnera, Kolumbijczyka Davida Alonso, który walczył w trzeciej dziesiątce! Startujący z czwartej pozycji Alex Escrig pogubił się na starcie, w konsekwencji czego spadł z kolei na czternastą pozycję. Wywrotkę już na pierwszym okrążeniu zaliczył natomiast Mistrz Świata World Supersport, Hiszpan Adrian Huertas.
Dixon utrzymywał prowadzenie. Znakomicie spisywał się Salac, który awansował na drugą lokatę! Dzięki temu mieliśmy na czele duet ekipy Marc VDS! Za Czechem jechał lider tabeli Gonzalez. Tuż za nim znajdowali się Ramirez i Canet. Najszybsze okrążenie uzyskał siódmy Binder, który miał przed sobą jeszcze Viettiego. Czołową dziesiątkę zamykali Lopez, Moreira i Holgado. W punktach mieścili się jeszcze Tony Arbolino, Izan Guevara, Alex Escrig i Mario Aji. Poza nią jechali m.in. Senna Agius, Barry Baltus, Joe Roberts, Deniz Oncu oraz inni debiutanci, David Alonso, Collin Veijer i Ivan Ortola.
Na trzecim kółku Gonzalez odzyskał drugie miejsce kosztem Salaca. Nieco dystansu zyskał liderujący Dixon. Czwartego Ramireza wyprzedził Canet, który z pewnością miał chrapkę na wygraną. Słabe kwalifikacje skomplikowały mu jednak zadanie. Binder skutecznie zaatakował szóstego Viettiego. Do czołowej dziesiątki wskoczył Guevara, bowiem Moreira po błędzie spadł na trzynaste miejsce. Warto odnotować, że dopiero szesnasty jechał trzeci w GP Tajlandii Senna Agius.
Pięć kółek za nami. Dixon odnotował najszybszy czas okrążenia i umocnił się na czele. Gonzalez tracił do niego około ćwierć sekundy. Trzecią pozycję utrzymywał Salac. Ramirez z kolei odzyskał czwartą lokatę kosztem Caneta. Szósty Binder wyprzedzał Viettiego i Lopeza. Guevara skutecznie natomiast zaatakował dziewiątego Holgado. Niestety z powodu problemów technicznych do pit-lane zjechał Diogo Moreira. Brazylijczyk w GP Tajlandii był czwarty.
Siedem okrążeń za motocyklistami. Prowadzący Dixon ponownie poprawił najlepszy czas wyścigu, dzięki czemu miał już ponad pół sekundy przewagi nad Gonzalezem. Obaj odjechali od trzeciego Salaca, którego naciskali Ramirez i Canet. Czech został przez nich wyprzedzony na dohamowaniu do „czwórki”. Vietti z kolei odzyskał szóstą lokatę kosztem Bindera. Czołową dziesiątkę dopełniali natomiast Lopez, Holgado i Albert Arenas. Guevara spadł bowiem na dwunaste miejsce. Na tor powrócił Diogo Moreira, dla którego to w pewnym sensie domowy wyścig. Zespół stwierdził, że dodatkowe kilometry wykonane przez Brazylijczyka będą przydatne.
Dziesięć kółek za nami. Dixon jechał, jak natchniony. Anglik posiadał już ponad sekundę przewagi nad Gonzalezem! Lider MŚ Moto2 również był pewny swej pozycji, gdyż jechał aż 2,5 sekundy przed Canetem! Hiszpan wyprzedził Ramireza, za którym w bliskim kontakcie znajdowali się Salac i Vietti. Wyraźnie z tyłu został już siódmy Binder. Na ósmej pozycji nadal podążał Lopez. Na dziewiątą lokatę awansował Arbolino. Holgado spadł z kolei na jedenaste miejsce.
Półmetek rywalizacji. Dixon miał już prawie 1,5 sekundy przewagi nad Gonzalezem. Canet tracił do rodaka już trzy sekundy. Zbliżył się do niego Salac, który zdołał wyprzedzić Ramireza. W kontakcie z nimi znajdował się również Vietti. Pewnie na siódmej pozycji jechał Binder. Czołową dziesiątkę nadal dopełniali Loprez, Arbolino i Arenas.
Na jedenastym kółku Ramirez zaatakował Salaca w „piątce”. Czech, nie widząc Hiszpana, zacieśnił tor jazdy, w konsekwencji czego doszło do kontaktu! W efekcie kierowca Marc VDS zaliczyli wywrotkę, natomiast Hiszpan jechał z uszkodzeniami motocykla na piątej lokacie. Sędziowie uznali jednak ów kontakt za incydent wyścigowy. W tym momencie o „brąz” walczyli Canet i Vietti. Arona i Celestino dzieliła różnica nieco ponad pół sekundy. Na czele bez zmian – Dixon utrzymywał 1,5 sekundy przewagi nad Gonzalezem. Canet tracił do rodaka już ponad cztery sekundy.
Vietti prezentował dużo lepsze tempo od Caneta, dzięki czemu na trzynastym okrążeniu zaatakował Hiszpana w „dwójce”! Do drugiego Gonzaleza Włoch tracił już jednak prawie pięć sekund. Prowadzący Dixon miał już ponad dwie sekundy przewagi nad liderem tabeli. Tymczasem wywrotkę zaliczył Mario Aji. Filip Salac powrócił do rywalizacji, jednak przez poważne uszkodzenia motocykla musiał wycofać się z wyścigu.
Sześć kółek do mety. Podczas gdy Dixon i Gonzalez pewnie jechali na pierwszym i drugim miejscu, zacięty bój o najniższy stopień podium toczyli Vietti i Canet! Hiszpan odważnym atakiem wyprzedził Włocha w „piątce”, jednak Celestino nie zamierzał łatwo składać broni. Na ich pojedynku korzystali Ramirez i Binder, którzy odrabiali stratę. Uszkodzenia w motocyklu Hiszpana najwidoczniej nie były aż tak dotkliwe. Tymczasem Arbolino skutecznie zaatakował ósmą pozycję Lopeza. Na dziewiątą lokatę awansował Holgado. Czołową dziesiątkę zamykał z kolei Escrig, który po fatalnym starcie z czwartej lokaty próbował ratować swój wyścig.
Pięć okrążeń do końca. Dixon miał już ponad trzy sekundy przewagi nad Gonzalezem. Trzeci Canet tracił do rodaka już ponad sześć sekund. Na tylnym kole Arona „siedział” Vietti, który po niepowodzeniu w Tajlandii chciał stanąć na podium. Włoch odważnym atakiem w „dziesiątce” zdołał ponownie wskoczyć na trzecią pozycję! Ten pojedynek miał jednak trwać aż do ostatnich metrów wyścigu! Co ciekawe, dystans do nich niwelował Ramirez.
Trzy kółka do mety. W grze o najniższy podium mieliśmy już praktycznie trzech zawodników. Dystans do nich tracił Binder, jednak reprezentant RPA miał duży zapas nad Lopezem. Wiatru w żagle zyskał Escrig, który po słabym początku wracał do gry. Hiszpan awansował bowiem na ósmą lokatę, wyprzedzając po drodze Arenasa i Holgado! Warto odnotować, że Escrig nie wywalczył dotąd żadnych punktów w Moto2! Z siódmej na jedenastą pozycję po błędzie spadł z kolei Arbolino. Wicemistrz Świata Moto2 z 2023 roku był cieniem samego siebie sprzed dwóch lat.
Finałowe kółko! Dixon jechał z przewagą prawie czterech sekund nad Gonzalezem. Zwycięzca GP Tajlandii miał pewne drugie miejsce, gdyż walczący o najniższy stopień podium Vietti, Canet i Ramirez tracili do niego już sześć sekund. Pewnie na szóstej pozycji jechał Binder. Reprezentant RPA miał już wyraźną stratę do poprzedzającej go trójki. Znakomicie finiszował z kolei Escrig, który wyprzedził Lopeza i jechał na siódmej pozycji!
Jake Dixon w znakomitym stylu sięgnął po zwycięstwo na torze Termas de Rio Hondo w Argentynie! Dla Anglika to piąta wygrana w karierze! Drugie miejsce zajął Manuel Gonzalez, który umocnił się na pozycji lidera MŚ Moto2. Walkę o najniższy stopień podium z Canetem i Ramirezem wygrał Celestino Vietti. Dla Włocha to świetny rezultat, biorąc pod uwagę fakt, że nie ukończył GP Tajlandii. Jako szósty linię mety przeciął Darryn Binder.
Życiowy rezultat w Moto2 osiągnął Alex Escrig! Hiszpan, który dotąd nigdy nie zdobył punków, po znakomitym finiszu dojechał siódmy. Czołową dziesiątkę dopełnili Alonso Lopez, Daniel Holgado i Albert Arenas. Dla Wicemistrza Świata Moto3 to kolejny świetny wynik. Tym bardziej, że David Alonso zajął odległą 20. lokatę! Z pewnością mało kto spodziewał się takiego obrotu sprawy.
W klasyfikacji generalnej Manuel Gonzalez (45 pkt) umocnił się na prowadzeniu. Hiszpan o 11. pkt wyprzedza Jake’a Dixona, z kolei Arona Caneta o 12. pkt.
Wyniki wyścigu
Pos | No. | Rider | Bike | Time/Diff |
1 | 96 | Jake Dixon | Boscoscuro | 35:48.793 |
2 | 18 | Manuel Gonzalez | Kalex | 3.525 |
3 | 13 | Celestino Vietti | Boscoscuro | 10.098 |
4 | 44 | Aron Canet | Kalex | 10.508 |
5 | 24 | Marcos Ramirez | Kalex | 11.009 |
6 | 15 | Darryn Binder | Kalex | 14.409 |
7 | 11 | Alex Escrig | Forward | 16.673 |
8 | 21 | Alonso Lopez | Boscoscuro | 17.373 |
9 | 27 | Daniel Holgado | Kalex | 19.035 |
10 | 75 | Albert Arenas | Kalex | 19.366 |
11 | 14 | Tony Arbolino | Boscoscuro | 20.584 |
12 | 7 | Barry Baltus | Kalex | 21.435 |
13 | 81 | Senna Agius | Kalex | 22.446 |
14 | 53 | Deniz öncü | Kalex | 23.216 |
15 | 28 | Izan Guevara | Boscoscuro | 23.302 |
16 | 16 | Joe Roberts | Kalex | 25.784 |
17 | 84 | Zonta Vd Goorbergh | Kalex | 25.982 |
18 | 71 | Ayumu Sasaki | Kalex | 29.225 |
19 | 4 | Ivan Ortola | Boscoscuro | 29.320 |
20 | 80 | David Alonso | Kalex | 29.518 |
21 | 9 | Jorge Navarro | Forward | 34.770 |
22 | 66 | Oscar Gutierrez | Boscoscuro | 43.909 |
23 | 92 | Yuki Kunii | Kalex | 44.157 |
24 | 95 | Collin Veijer | Kalex | 50.421 |
Niesklasyfikowani | ||||
12 | Filip Salac | Boscoscuro | 23:05.126 | |
64 | Mario Aji | Kalex | 22:21.134 | |
10 | Diogo Moreira | Kalex | 21:41.720 | |
99 | Adrian Huertas | Kalex |
Źródło: motomatters.com
Mam nadzieję, że Dixon wyrósł z etapu przewracania się, bo to nie brak szybkości był jego problemem.
Mimo wszystko to jak czołówka odjechała jest chore. 10 sekund różnicy. To jak różnica klasy, a wszyscy mają identyczną połowę motocykla lub całość!