GP Czech: Rueda dominuje w Moto3!

Jose Antonio Rueda w dominującym stylu sięgnął po zwycięstwo o GP Czech! Dla Hiszpana to już siódma wygrana w tym sezonie! Zacięty pojedynek o drugie miejsce wygrał Maximo Quiles, który w pokonanym polu pozostawił Davida Munoza! Warto odnotować, że drugi z Hiszpanów ruszał z końca stawki po karze! Czołową dziesiątkę dopełnił zdobywca pole position Guido Pini. Poza punktami znalazł się z kolei trzeci w tabeli Alvaro Carpe.

Zmagania przebiegały w słonecznych warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania szesnaście okrążeń. Z pole position po raz pierwszy w karierze ruszał Guido Pini! Obok niego ustawili się lider MŚ Moto3 Jose Antonio Rueda i David Almansa. Drugi rząd utworzyli Maximo Quiles, Dennis Foggia i Valentin Perrone. Z trzeciego ruszali natomiast Adrian Fernandez, Marco Morelli i Angel Piqueras. Zaskoczeniem bez wątpienia jest dziewiąta pozycja Argentyńczyka Morelliego, dla którego to debiut w Moto3! Marco startuje za kontuzjowanego Ruche’a Moodleya. David Munoz, który uzyskał trzeci czas, ruszał z ostatniego pola! Wszystko przez karę, którą otrzymał za wolną jazdę na linii wyścigowej w treningach. Sprawił tym samym niebezpieczeństwo na torze. Zwycięzca GP Niemiec utwierdza w przekonaniu, że nie uczy się na błędach. Do wyścigu nie przystąpił Joel Kelso, który w piątek złamał kość śródstopia z powodu „high-side’a”.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Na starcie Pini stracił prowadzenie na rzecz Ruedy i Quilesa! Za debiutującym w stawce Włochem jechali Foggia, Almansa, Piqueras, Nicola Carraro i Perrone. Czołową dziesiątkę uzupełniali Marcos Uriarte i Alvaro Carpe. Morelli spadł na dwunaste miejsce. Fenomenalnie ruszył Munoz, który był tuż za Argentyńczykiem!

Po dwóch kółkach prowadzenie utrzymał Rueda. Za nim nadal jechali Quiles i Pini. Almansa wyprzedził czwartego Foggię. Na kolejnych pozycjach plasowali się Piqueras, Perrone i Carraro. Na dziewiątą lokatę awansował Fernandez. Czołową dziesiątkę uzupełniał Munoz! Zwycięzca GP Niemiec w pokonanym polu pozostawiał Uriarte, Carpe i Morelliego. Czołową piętnastkę uzupełniali Ryusei Yamanaka i Jacob Roulstone. Osiemnaste miejsce zajmował Tayio Furusato.

Trzy okrążenia za nami. Na czele jechali Rueda i Quiles. O trzecią pozycję rywalizowali Almansa i Foggia. Pini spadł na piątą pozycję. O szóstą lokatę walczyli Perrone i Piqueras. Pierwszą dziesiątkę dopełniali Carraro, Fernandez i Munoz. Na dwunastą pozycję awansował Yamanaka.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Na czwartym kółku najszybszy czas okrążenia uzyskał Piqueras. Hiszpan awansował na czwarte miejsce, przed Almansę i Piniego. Przed nim jechali Rueda i Quiles. Perrone spadł natomiast na dziesiątą lokatę, za Fernandeza, Munoza i Carraro.

Munoz coraz mocniej się rozkręcał. Na piątym okrążeniu odnotował najlepszy czas wyścigu! Hiszpan, który ruszał po karze z ostatniego pola, był już ósmy! David wyprzedził swojego zespołowego partnera, nastoletniego Włocha Piniego. Tymczasem Rueda jechał z przewagą około 0,3 sekundy nad rywalami. To był jednak dopiero początek koncertu lidera tabeli MŚ Moto3! Na drugie miejsce awansował rutynowany Foggia, który skutecznie zaatakował Quilesa. Kolejne pozycje zajmowali Piqueras, Fernandez i Almansa.

Sześć kółek za nami. Rueda utrzymywał przewagę nad Foggią. Piqueras wyprzedził z kolei trzeciego Quilesa. Na kolejnych lokatach plasowali się Fernandez, Pini, Almansa i Munoz. Czołową dziesiątkę uzupełniali Carraro i Perrone. W pierwszej piętnastce jechali Uriarte, Yamanaka, Carpe, Roulstone i Furusato. Tymczasem high-side’a w dziewiątym zakręcie zaliczył Lenoxx Phommara! Na szczęście Szwajcar nie odniósł poważniejszych obrażeń!

Na siódmym okrążeniu najlepszy czas okrążenia uzyskał Fernandez. Hiszpan, reprezentujący barwy Leopard Racing, awansował na trzecie miejsce! Na czele nadal jechał Rueda, utrzymując przewagę ćwierć sekundy nad Foggią. Czwartą pozycję zajmował Quiles, natomiast piątą Piqueras. W czołowej dziesiątce utrzymywali się Munoz, Almansa, Pini, Carraro i Perrone.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Na ósmym kółku nowy rekord okrążenia odnotował czwarty obecnie Quiles! Nastoletni Hiszpan dał się jednak wyprzedzić Piquerasowi. Prowadzący Rueda nadal jechał przed Foggią i Fernandezem. Szóste miejsce zajmował Munoz. Za zwycięzcą GP Niemiec jechali Almansa, Carraro i Pini. Yamanaka wypchnął z czołowej dziesiątki Perrone.

Dziewięć okrążeń za nami. Lider MŚ Rueda oddalił się od Foggi na odległość blisko 0,7 sekundy! Swojego zespołowego partnera próbował zaatakować Quiles. Na czwartą pozycję awansował Munoz. Hiszpan wyprzedzał Piquerasa, Fernandeza i Almansę. Czołową dziesiątkę nadal uzupełniali Carraro, Pini i Yamanaka.

Na siedem kółek przed końcem rywalizacji Rueda miał już blisko sekundę przewagi! Lider tabeli MŚ uzyskał nowy rekord okrążenia! W międzyczasie Quiles uporał się z Foggią i jechał w tym momencie drugi. Za nimi znajdowali się Munoz, Fernandez, Piqueras i Almansa. Na ósmą pozycję awansował Yamanaka. Pierwszą dziesiątkę dopełniali Pini i Perrone. Na jedenastą lokatę spadł natomiast Carraro.

Sześć okrążeń do mety. Rueda miał już ponad 1,5 sekundy przewagi nad grupą pościgową! Prowadzący ją Quiles otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Za hiszpańskim debiutantem jechali Foggia, Munoz, Fernandez, Piqueras i Almansa. Ósmego Yamanakę skutecznie zaatakował Pini. Zdobywca pole position tracił jednak ponad sekundę do siódmego Almansy. Czołową dziesiątkę nadal uzupełniał Perrone.

Pięć kółek do końca. Przewaga Ruedy utrzymywała się na poziomie 1,5 sekundy. Drugiego Quilesa skutecznie zaatakował Foggia. W kontakcie z zawodnikami Aspara nadal jechali Munoz, Fernandez, Piqueras i Almansa. Ósmy Yamanaka tracił już ponad 1,5 sekundy do poprzedzającego Hiszpana. Pini spadł z kolei na dziesiątą lokatę, będąc wyprzedzonym również przez Perrone.

Cztery okrążenia do mety. Pojedynek zawodników Aspara sprawiał, że Rueda miał już 2,5 sekundy przewagi! Quiles, który jechał z ostrzeżeniem za przekraczanie limitów toru, skontrował Foggię. Tuż za nimi znajdowali się Piqueras i Fernandez. Na szóstą pozycję spadł Munoz. Grupę pościgową niezmiennie zamykał Almansa. O ósmą lokatę walczyli Yamanaka, Pini i Perrone.

Trzy kółka do końca. Prowadzący Rueda miał ponad trzy sekundy zapasu nad grupą pościgową, ponownie prowadzoną przez Foggię. Tuż za Włochem jechali Quiles, Fernandez, Munoz, Piqueras i Almansa. Ponad 1,5 sekundy dalej znajdowali się Yamanaka, Pini i Carraro. Włoch wypchnął z czołowej dziesiątki Perrone.

Dwa okrążenia do mety. Prowadzący Rueda powiększył przewagę do ponad 3,5 sekundy! Pojedynek o drugą lokatę sięgał bowiem zenitu! Na jej czołowo ponownie wyszedł Quiles. 18-latka naciskali Foggia, Piqueras i Munoz. Nieco tracili Fernandez i Almansa. Na czele kolejnej grupy nadal jechał Yamanaka, mając za sobą Piniego, Perrone i Carraro.

Finałowe kółko! Rueda pewnie zmierzał po wygraną. Quiles rozpoczął ostatnią pętlę toru w Brnie jako lider grupy walczącej o drugie miejsce! Nadal w grze znajdowali się jednak Piqueras, Munoz i Foggia. Kontakt z poprzedzającą czwórką stracili Leopard Racing, a więc Fernandez i Almansa.

Rueda w dominującym stylu sięgnął po siódme zwycięstwo w sezonie! Pojedynek o drugie miejsce ostatecznie wygrał Quiles, który minimalnie wyprzedził Munoza, Piquerasa i Foggię! Na kolejnych pozycjach linię mety przecięli Fernandez i Almansa.

Walkę o ósmą pozycję wygrał Perrone, który pokonał Yamanakę i Piniego! Pozostałe punkty wywalczyli Furusato, Uriarte, Carpe, Morelli i Roulstone. Warto odnotować, że Argentyńczyk sięgnął po dwa punkty w debiucie! Poza czołową piętnastką znaleźli się m.in. trzeci w tabeli Carpe i Carraro, który długo utrzymywał się w czołowej dziesiątce.

Wyniki wyścigu
Pos Rider Nat Team Time
1 Jose Antonio Rueda SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 33m 40.677s
2 Maximo Qulies SPA CFMOTO Valresa Aspar Team (KTM) +3.471s
3 David Munoz SPA Liqui Moly Dynavolt Intact GP (KTM) +3.495s
4 Angel Piqueras SPA FRINSA -MT Helmets – MSI (KTM) +3.559s
5 Dennis Foggia ITA CFMOTO Gaviota Aspar Team (KTM) +3.689s
6 Adrian Fernandez SPA Leopard Racing (Honda) +3.867s
7 David Almansa SPA Leopard Racing (Honda) +4.420s
8 Valentin Perrone ARG Red Bull KTM Tech3 (KTM) +5.579s
9 Ryusei Yamanaka JPN FRINSA -MT Helmets – MSI (KTM) +5.597s
10 Guido Pini ITA Liqui Moly Dynavolt Intact GP (KTM) +5.985s
11 Taiyo Furusato JPN Honda Team Asia (Honda) +6.088s
12 Marcos Uriarte SPA LEVELUP – MTA (KTM) +6.459s
13 Alvaro Carpe SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) +10.711s
14 Marco Morelli ARG DENSSI Racing – BOE (KTM) +10.779s
15 Jacob Roulstone AUS Red Bull KTM Tech3 (KTM) +10.817s
16 Scott Ogden GBR CIP Green Power (KTM) +10.866s
17 Stefano Nepa ITA SIC58 Squadra Corse (Honda) +27.274s
18 Eddie O’Shea GBR GRYD – MLav Racing (Honda) +27.275s
19 Noah Dettwiler SWI CIP Green Power (KTM) +27.281s
20 Leonardo  Abruzzo ITA GRYD – MLav Racing (Honda) +53.032s
21 Nicola Carraro ITA Rivacold Snipers Team (Honda) DNF
22 Lenoxx Phommara SWI SIC58 Squadra Corse (Honda) DNF
23 Riccardo Rossi ITA Rivacold Snipers Team (Honda) DNF

Źródło: crash.net

Powiązane artykuły

4 komentarzy

      1. @Mefisto On zaczął uciekać jeszcze przed walką, a to na torze z tyloma prostymi, w Moto 3 wedle teorii nie powinno być możliwe.

        Co do Munioza, to sędziowie powinni mieć możliwość chwilowego zablokowania zawodnikowi transfery do wyższe klasy za recydywę i możliwości stwarzanie nie bezpieczeństwa na szybszych maszynach. Nie mówię, że powinni z tego kto ożywić, ale mieć jako mobilizujący straszak.

Dodaj komentarz

Back to top button