Zarco: „Gonzalez może skorzystać na pozostaniu w Moto2”
Manuel Gonzalez prowadzi w klasyfikacji generalnej Moto2 i ma duże szanse na wywalczenie tytułu mistrzowskiego. Pomimo rozmów z Pramac Yamahą i testów z Trackhouse Aprilią Hiszpan nie otrzymał możliwości awansu do MotoGP w sezonie 2026. Główny wpływ na to ma przede wszystkim przesycony rynek hiszpańskimi zawodnikami. Na ten temat wypowiedział się Johann Zarco. W ocenie Francuza „Manu” może skorzystać na pozostaniu w kategorii pośredniej.
Zarco po wywalczeniu tytułu w Moto2 w sezonie 2015 ostatecznie pozostał w klasie pośredniej na rok 2016. Zawodnik z numerem „5” zdołał obronić mistrzostwo, dzięki czemu otrzymał kontrakt z mocnym satelickim zespołem Tech3 Yamaha. W ocenie Johanna Manuel również może skorzystać na kontynuowaniu jazdy w Moto2, stając się silniejszym kierowcą.
„Hiszpańskiemu zawodnikowi nie jest łatwo startować w Moto2. Nie ma dobrych perspektyw na starty w MotoGP, ponieważ jest wielu dobrych hiszpańskich zawodników. Ale jeśli uda mu się wywalczyć tytuł, a potem powtórzy sukces w przyszłym roku. Jeśli będzie potrafił wyciągnąć ze swojej sytuacji pozytywne wnioski i nadal pracować nad sobą, aby jeszcze lepiej się rozwinąć, z pewnością będzie bardzo silny. To z pewnością może mu pomóc w przyszłym awansie do MotoGP”.
Johann powołuje się oczywiście na swój przykład: „Właśnie dokonałem tego w 2016 roku. Nie przejmowałem się zbytnio sławą, którą można zdobyć w MotoGP. Nie zawracałem sobie głowy tym, że w MotoGP można zdobyć sławę i pieniądze. Odpuściłem (awans w 2015 roku – przyp. red.) i skupiłem się na tym, żeby dobrze wypaść (w sezonie 2016 w Moto2 – przyp. red.). Nauczyłem się bardzo wiele w trakcie drogi do mojego drugiego tytułu, ponieważ nie było wcale łatwo go zdobyć. Dzięki temu trafiłem jednak do MotoGP z tak silną pozycją”.
Manuel Gonzalez przedłużył kontrakt z zespołem IntactGP na sezon 2026. Na sześć rund przed końcem sezonu Moto2 Hiszpan prowadzi z dorobkiem 227. pkt, mając 39. pkt przewagi nad Diogo Moreirą i Aronem Canetem.
Źródło: speedweek.com