Testerzy zgodni – Balaton Park „bardzo wolnym” torem

Balaton Park, nowy obiekt w kalendarzu MotoGP i WSBK, przyciąga uwagę środowiska wyścigowego jako gospodarz pierwszego Grand Prix Węgier od 1992 roku. Pod koniec czerwca odbyły się tam testy z udziałem kierowców testowych pięciu fabryk MotoGP, które miały na celu ocenę układu toru oraz warunków bezpieczeństwa. Zawodnicy byli bardzo zgodni w jednej kwestii.

Pol Espargaro z KTM określił nowy tor jako wymagający fizycznie. „To mały tor, szczerze mówiąc, ale taki już jest. Mamy sporo małych torów w mistrzostwach. Jest dużo zmian kierunku, co sprawia, że tor staje się bardziej fizyczny, ale ma swoje plusy i minusy. Muszę powiedzieć, że podoba mi się, jest fajny, a najważniejsze dla nas, zawodników, i dla całych mistrzostw, to kwestie związane z bezpieczeństwem, które są naszym głównym zmartwieniem – a bezpieczeństwo jest dobre. Nawet jeśli prędkość nie jest wysoka, bo tor jest wolny, to warunki bezpieczeństwa są dobre, co jest dla nas bardzo ważne.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

Inaczej sytuację ocenił Stefan Bradl z Hondy, który podzielił się swoją opinią po przejechaniu testowym. „Tor jest po prostu zbyt wolny” – powiedział mistrz świata Moto2 z 2011 roku. „Proste są na tyle krótkie, że nie da się użyć szóstego biegu.”

Ducati wystawiło do testów Michele Pirro, który również skupił się na tempie toru: „Nie jest szybki, nie ma długich prostych. To po prostu wolne zakręty i wiele szykan, bardzo wolnych szykan. To bardzo techniczny tor, ale dobrze się bawiłem i starałem się zebrać dane, by inżynierowie mogli się przygotować do wyścigu.”

Z kolei Augusto Fernandez, testujący dla Yamahy, zauważył: „Układ toru jest przyjemny. To bardzo techniczny tor z wieloma szykanami. Jest specyficzny. Wolny, z wolnymi zakrętami, ale dający sporo frajdy wymaga od zawodnika sporo pracy nad liniami przejazdu i adaptacją, więc myślę, że możemy mieć tu dobre wyścigi.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

Aprilia nie mogła skorzystać z usług swojego głównego kierowcy testowego, Lorenzo Savadoriego, ponieważ musiał zastąpić Jorge Martina podczas rundy w Assen. W jego miejsce pojawił się Matteo Baiocco. „Tor jest bardzo wolny, ale skupialiśmy się na przełożeniach – to był główny cel tych testów, aby dać Marco [Bezzecchiemu] najlepszy motocykl na wyścig” – wyjaśnił Baiocco. „Jest bardzo krótki. Coś bardzo podobnego do Sachsenringu, bardzo wymagający dla zawodnika, także fizycznie. Treningi będą tu bardzo trudne. Ale zawodnicy są bardzo szybcy i pojadą szybko również tutaj.”

Źródło: crash.net

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Back to top button