Piszczenie podczas hamowania — jakie są przyczyny?

Hamulce są jednymi z najważniejszych elementów odpowiadających za bezpieczeństwo w naszych pojazdach. Dlatego też, kiedy podczas hamowania słyszymy niepokojący pisk, powinniśmy podejść do sprawy poważnie i ustalić jego przyczynę. Powodów piszczenia może być wiele. W dzisiejszym artykule postaramy się wymienić najważniejsze z nich.

Co może powodować piszczenie podczas hamowania?

Jedną z najczęściej spotykanych przyczyn pisku podczas hamowania są zużyte klocki hamulcowe. Gdy stają się one zbyt cienkie, mogą wydawać charakterystyczne dźwięki ścierania. W takim przypadku konieczna jest ich wymiana. Klocki hamulcowe są dostępne w większości sklepów z częściami samochodowymi. Można je zamówić m.in. ze strony https://pl.autofixer.com/.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Drugą bardzo popularną przyczyną tego typu problemów są zużyte tarcze hamulcowe. Podobnie jak w przypadku klocków, kiedy tarcze są mocno zużyte, również mogą powodować piszczenie podczas hamowania. Uszkodzone tarcze hamulcowe mogą mieć nierówną powierzchnię, co prowadzi do tarcia i piszczenia. Ten problem można rozwiązać poprzez ich wymianę.

Warto wiedzieć, że pisk podczas wciskania hamulca wcale nie musi być spowodowany uszkodzeniami wyżej wymienionych elementów. Powodować go może również brud i osad nagromadzony na klockach i tarczach hamulcowych. Regularne czyszczenie i regulacja hamulców może pomóc w utrzymaniu ich w dobrym stanie i uniknięciu tego typu problemów.

Jakie jeszcze mogą być przyczyny pisku podczas hamowania?

Powody wydawania pisku przez samochód podczas hamowania w dużym stopniu kręcą się wokół klocków. Kolejnym powodem takiego stanu może być niewłaściwe nałożenie klocków hamulcowych. Jeżeli nie zostały one prawidłowo zamontowane, mają prawo wydawać pisk. W celu sprawdzenia, czy wszystko działa tak, jak należy, warto wybrać się do mechanika, który zobaczy, czy przylegają one dobrze do tarcz hamulcowych.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Istnieją także inne rodzaje możliwych przyczyn. Intensywne hamowanie — zwłaszcza jeżeli jeździmy po terenie wyżynnym lub górskim — może prowadzić do przegrzania hamulców. Gdy hamulce się przegrzewają, materiał klocków zmienia się, a to może prowadzić do powstawania pisku. W tym przypadku pomóc może drobny odpoczynek hamulców i tym samym ich schłodzenie.

Za piszczenie odpowiadać mogą także uszkodzone lub niewłaściwie zamontowane elementy układu hamulcowego. Wśród potencjalnych winowajców wymienić można tłoczki, sprężyny czy prowadnice. Każdy z nich może powodować nieprawidłowości podczas hamowania. Aby stwierdzić obecność usterki, należy skontaktować się z mechanikiem, który sprawdzi działanie każdej z części.

Źródło: artykuł sponsorowany

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Back to top button