Niecały tydzień po spektakularnym wyścigu MotoGP na torze Motegi w Japonii, Ducati rozpoczyna przygotowania do kolejnej, siedemnastej rundy, która odbędzie się na australijskim obiekcie Phillip Island. O punkty w barwach Ducati Corse będą walczyć Andrea Dovizioso oraz Alvaro Bautista, który zastąpi kontuzjowanego Jorge Lorenzo.
Jorge Lorenzo, po tym jak wycofał się z treningów oraz wyścigu w Japonii, wrócił do Europy i przeszedł pomyślnie operację lewego nadgarstka. Aktualnie przebywa w swoim domu w Szwajcarii, aby wyzdrowieć i wystartować w Grand Prix Malezji. Zawodnikiem, który go zastąpi jest Alvaro Bautista – na co dzień członek Angel Nieto Team. Jego najlepszy dotychczas wynik na torze Phillip Island w MotoGP, to piąte miejsce, które zajął w 2012 roku.
Ducati Corse przed GP Australii w liczbach:
- Rekord prędkości na torze Phillip Island, ustanowiony na motocyklu klasy MotoGP, wynosi 348 km/h. Ustanowił go Andrea Dovizioso w 2015 roku.
- 3 – tyle zwycięstw na Phillip Island ma na swoim koncie Jorge Lorenzo: 2 w klasie 250 ccm (2006 i 2007 rok) oraz jedno w MotoGP (2013 rok). Wszystkie zdobyte ze startu z pole position.
- 3 to także liczba opuszczonych przez Jorge Lorenzo rund w czasie MotoGP i to pierwszy raz w jego karierze, kiedy nie uczestniczy w takiej liczbie wyścigów z rzędu.
- 4 – to liczba zwycięstw zdobytych w kolejnych sezonach przez zawodników Ducati na Phillip Island w latach 2007-2010. To największa liczba zwycięstw Ducati podczas tej samej rundy z rzędu w MotoGP.
- 7 – tyle razy na podium stawał w tym sezonie Andrea Dovizioso. To jak dotąd o jedno miejsce mniej, niż w ubiegłym roku.
- 1’27.899 – to rekordowy czas okrążenia na Phillip Island, który należy do Jorge Lorenzo.
- Jak dotąd, Alvaro Bautista stanął raz na najwyższym miejscu podium na Phillip Island. Miało to miejsce w 2006 roku podczas wyścigu w klasie 125 ccm.
Ciekawostki dotyczące toru Phillip Island:
- Pierwszy wyścig Motocyklowych Mistrzostwa Świata na Phillip Island odbył się w 1989 r.
- Punkt toru, w którym zawodnicy hamują najmocniej znajduje się tuż przed linią mety. Zawodnicy hamują w nim z prędkości ok. 341 km/h do 189 km/h w ok. 3,3 sek. na dystansie 231 metrów.
- Podczas GP Australii w 2006 roku po raz pierwszy została wdrożona w życia zasada „flag-to-flag”, pozwalająca na zmianę motocykla w czasie wyścigu, kiedy zmieniają się warunki pogodowe.
Źródło: inf. prasowa