Home / MotoGP / 340 mm tarcze hamulcowe dostępne na wszystkich torach MotoGP

340 mm tarcze hamulcowe dostępne na wszystkich torach MotoGP

Brembo_Repsol_Honda_Brake_Mugello_2014

Komisja Grand Prix ogłosiła, że od teraz będzie możliwe używanie większych przednich tarcz hamulcowych podczas każdej rundy Motocyklowych Mistrzostw Świata. Do tej pory z 340mm tarcz można było korzystać na trzech obiektach z kalendarza MotoGP.

Z tej informacji na pewno ucieszyli się ciężsi zawodnicy, do których zaliczają się min. Valentino Rossi i Cal Crutchlow, którzy do tej pory zmagali się z problemami podczas hamowania.

Ogłoszenie FIM brzmi:

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Komisja zadecydowała, że w interesie poprawy bezpieczeństwa, zmodyfikowała regulacje na temat rozmiaru przednich tarcz hamulcowych wykonanych z karbonu.

Obecnie zapis dopuszczał dwa rozmiary przednich tarcz; 320 mm musiały być używane na wszystkich torach z wyjątkiem Motegi, gdzie stosowane były tarcze 340 mm. Z kolei na torach Montmelo i Sepang sam zawodnik miał możliwość wyboru jaki rozmiar przedniej tarczy zastosuje w swoim motocyklu.

Zgodnie z rekomendacją Komisji Bezpieczeństwa i w porozumieniu z producentem hamulców zadecydowano, że tarcze o rozmiarze 340 mm będą dostępne na każdym torze, po za Motegi, gdzie użycie w/w rozmiaru pozostaje obowiązkowe.”

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarze 4

  1. No pięknie! To teraz na większych tarczach Vale i Cal pokażą Markowi kto rządzi w MotoGP….

    żartowałem ;)

  2. Wybiegając trochę z tematu – po co właściwie powstało upside down ? Słyszałem, że taka konstrukcja ma usztywnić cały amortyzator.

  3. usd ma mniejszą masę nieresorowalną, a to dlatego że cięższa część amortyzatora jest zamontowana sztywno do półek, a razem z kołem pracuje lżejsza część amorka. Takie rozwiązanie wpływa korzystnie na działanie i pracę zawieszenia. Co do sztywności to chyba ma to jakieś uzasadnienie, ale wydaje mi się że gdyby konstruktorzy pozostali przy tradycyjnym ustawieniu zawieszenia to też z biegiem czasu zbudowaliby równie sztywne zawiasy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
151 zapytań w 1,402 sek