Aleix Espargaró z zespołu Aprilii zajął w dzisiejszych kwalifikacjach ósme miejsce. To solidny wynik, zwłaszcza że motocykl wciąż zmaga się z chorobami wieku dziecięcego. – W zeszłym roku Stefan Bradl i Alvaro Bautista mieli zgoła odmienne zdania niż kierowca testowy Mike di Meglio i prace rozwojowe nie posuwały się do przodu ani szybko, ani ku zadowoleniu zawodników. – Hiszpan cieszy się, że jutrzejszy wyścig odbędzie się na suchym torze.
Po piętnastym miejscu startowym w Katarze starzy z braci Espargaró odnotował na Aprilii RS-GP17 na Termas de Río Hondo znaczącą poprawę. Ósme miejsce robi wrażenie, pomimo 1,811 sek straty do fenomenalnego Marca Márqueza z fabrycznego zespołu Hondy.
„W czwartym treningu wolnym mieliśmy kilka problemów z motocyklem, ale poprawiliśmy się na kwalifikacje.” – mówi Hiszpan. „Na oponach deszczowych miałem świetne wyczucie. RS-GP zdaje się być na mokrym torze naprawdę stabilne, ale muszę jeszcze zbudować swoją pewność siebie na takiej nawierzchni. Krok po kroku w końcu się to powiedzie. Jestem pewien, że na tym motocyklu mogę cieszyć się jazdą nawet na mokrym torze.”
„Sposób oddawania mocy w motocyklu Aprilii jest niezwykle łagodny i na mokrym torze odnajduję się szybciej niż na Suzuki.” – dodaje Katalończyk. „Stabilność frontu na mokrej nawierzchni jest wystarczająca, dlatego i w deszczu mogę być konkurencyjny, co nie powodziło mi się w ostatnich dwóch latach.”
„Wyścig będzie zwariowany! Mamy trzy opcje wyboru tylnej opony, twardą, średnią i miękką, i wszystkie te możliwości sprawdzają się. W niedzielę będzie sucho, ale jak na razie nikt nie przejechał na slicku wiele okrążeń. Druga połowa wyścigu będzie dla wszystkich zawodników męcząca z powodu uślizgów tylnego koła. Myślę, że wybiorę twardą oponę. Na początku wyścigu będę musiał uzbroić się w cierpliwość. Jednak możemy być za to bardzo konkurencyjni w drugiej połowie zmagania, gdy wszyscy będą walczyć z buksującymi kołami.”
„Mam nadzieję, że nie stracę przez wybór twardej opony wielu pozycji na początku wyścigu. Start z ósmej pozycji czyni wszystko łatwiejszym. Ale widzieliśmy już w Katarze, że na ostatnich sześciu okrążeniach można na luzie odrobić pięć lub sześć sekund. Znowu będę skoncentrowany na drugiej połowie wyścigu. W ten sposób najlepiej zdobywać kolejne punkty.”
„Osiągnęliśmy już szóste miejsce w wyścigu i ósme pole startowe. Czułbym się jutro lepiej na suchym torze. I właśnie jutro powinno być przynajmniej sucho. Będę też musiał wyprzedzać mniej innych zawodników niż w Katarze, gdzie po pierwszym okrążeniu spadłem na 17 pozycję. Jest jednak kilku zawodników, którzy mają takie samo tempo wyścigowe jak ja. Już na początku muszę się dostosować, ponieważ w pierwszych okrążeniach na twardej oponie brakuje trakcji. Koniecznie chcę zdobyć kolejne punkty.”
Źróło: Speedweek.com; opr. własne