BMW może stracić Razgatlioglu! W tle MotoGP
Menedżer Topraka Razgatlıoğlu, Kenan Sofuoğlu, poinformował BMW, że turecki zawodnik chce przejść do MotoGP na sezon 2025. Obecny kontrakt Razgatlıoğlu z BMW to umowa na dwa lata, która wygasa na koniec 2025 roku, jednak Sofuoğlu sugeruje, że może zostać uruchomiona klauzula dotyczącą MotoGP.
Sofuoğlu powiedział Speedweek: „Jest duże zainteresowanie Toprakiem w padoku MotoGP, już na przyszły rok. Mamy dwuletni kontrakt z BMW, ale już poinformowałem BMW, że chcemy opuścić mistrzostwa świata World Superbike pod koniec tego roku i przejść do MotoGP. Wytłumaczyłem im, że jest to życzenie Topraka.”
Sofuoğlu stwierdził, że Razgatlıoğlu podejmie decyzję o przejściu, jeśli otrzyma ofertę od zespołu fabrycznego, jednak miejsca w KTM i Ducati na 2025 rok są już zajęte. Dostępne opcje są ograniczone i w zasadzie ograniczają się tylko do Yamahy i Hondy, ponieważ Aprilia dąży do podpisania kontraktu z Marco Bezzecchim, aby współpracował on z Jorge Martinem. Chyba że rozwiązaniem okaże się umowa z zespołem satelickim.
Mimo że Razgatlıoğlu zdobył mistrzostwo WSBK w 2021 roku z Yamahą, zakończył współpracę z japońską marką pod koniec zeszłego sezonu, aby przejść do BMW. Razgatlıoğlu nie jest jednak zupełnym nowicjuszem na motocyklach grand prix, ponieważ przeprowadził już prywatne testy z Yamahą.
BMW rozważa potencjalne wejście do MotoGP w 2027 roku, co zbiegnie się z wielkimi zmianami w przepisach MotoGP. Najprawdopodobniej BMW mogłoby wtedy zrobić taki krok ze swoją najwiekszą gwiazdą. Jednak obecny lider klasyfikacji generalnej WSBK wówczas miałby już 30 lat.
Źródło: motorsportweek.com
Pewnie potrzebowałby sporo czasu na odnalezienie się w MotoGP, inne opony, hamulce, całe motocykle… ale jak się odnajdzie już?! ALE TO BĘDZIE ŚCIGANIE! Marquezy, Acosty, Bagnaie, a do tego jeszcze chłop, który w WSBK robi co chce z każdym na hamowaniach. Bym mocno kibicował 🙂
Toprak rzadko potrzebuje czas na odnalezienie się na nowym sprzęcie. Patrząc na skład Hondy, to od pierwszego wyścigu byłby najlepszy. Fabio jest wybitny, więc z nim miałby problem.
Zobaczymy co wybierze, do WSBK zawsze może wrócić i walczyć o kolejne mistrzostwa.
Patrząc na formę Hondy to byłby na końcu stawki
Patrząc na to jak poszły mu ostatnie testy z Yamahą w MotoGP wątpię że będzie miał wielki wybór (jeśli jakikolwiek) spośród fabrycznych teamów.
A może Kawasaki w MotoGP?
Pytanie czy Kawasaki w MGP będzie, jak wrócą to pewnie od 2027 (więc pewnie wtedy co ewentualne pojawienie się BMW), tyle że jakotako sygnałów że będą wracać nie ma
jeśli Toprak się w MGP pojawi to raczej w satelickim zespole któregoś z obecnych producentów ewentualnie w BMW w 2027 (jeśli uruchomią program)
Pramac, Gressini i VR46 chętnie go przyjmą
Przecież są sygnały że chcą wrócić
Jako tako właśnie mocnych sygnałów że chcą wrócić to nie ma, są tylko wypowiedzi osób które sobie tego życzą jak Casey Stoner czy Herve Poncheral (osób które defacto nie są w żadnym stopniu związani z marką), jakąś nadzieją jest projekt Bimoty w WSBK i w zasadzie brak promocji w przyszłości marki Kawasaki w WSBK i to może kogoś skłonić żeby zaangażować markę gdzieś indziej, w przypadku 3 innych marek jak BMW, MV Agusta czy Triumph to sytuacja wygląda trochę inaczej:
– w 2 pierwszych mamy oficjalne wypowiedzi wysoko postawionych pracowników że rozważają dołączenie (a to jest bardzo dużo)
– w trzecim wypadku mamy dostarczanie silników do M2 a po jakimś czasie MGP jest naturalnym krokiem
– dodając o możliwym powrocie Kawasaki nie piszą chyba żadne źródła, nie ma wypowiedzi osób w koncernie które by wypowiadały się w sposób że rozważają powrót (chociaż w motorsporcie zdarzało się że nowy producent gdzieś się pojawiał mimo tych sygnałów )
piszę o tym na dzień dzisiejszy może np za rok sytuacja się zmieni
*mimo braku tych sygnałów
Oby tylko nie okazało się że są to „za wysokie progi…..itd”.
Ale przy tej „średnicy” jaka teraz jest w MGP od 11 miejsca w dół w kłalifaju :-)) ( bez FQ i AR) to każdy po którym widać potencjał , ogromną motywację i wolę walki powinien dostać szansę w MGP a ci którym taka szansa przez kilka sezonów nie wyszła powinni przejść np. WSBK bo obniżają poziom MGP. Myślę że taki Toprak może być bardzo zmotywowany aby zrobić w MGP zamieszanie i dać czadu. Jak mu nie wyjdzie to po prostu – out – i w jego miejsce kolejny rokujący zawodnik aż w końcu w MGP uda się zgomadzić więcej zawodników podobnych do Acosty ( bo moim zdaniem Fermin nim nie jest – ale to tylko moja prywatna opinia) i nareszcie widowisko będzie emocjonujące na maxa :-)))
Progi raczej za wysokie- przegrywał z Bautim, który za wiele w Moto GP nie wywalczył (a teraz Bauti wyautowany przy zielonym stoliku…).
Przecież toprak miał testy już na Yamah- sze i nic rewelacyjnego nie pokazał.
Nie wtopi się ot tak w maszynę MotoGP, to na co pozwala mu motocykl w wsbk będzie nie do zaakceptowania w MotoGP.
Już kilka artykułów czytałem i wszystkie mówią to samo jego styl nie pozwoli mu na uspokojenie maszyny przed kolejnym zakrętem i będzie miał trudności z zmianą kierunku utrzymaniem prędkości w zakręcie i przyczepnością na wyjściu .
I o tym w wszystkich wywiadach słychać jak coś jest nie tak z ogarnięciem maszyny , mówiła o tym marqez pedrosa bagania Lorenzo.
Jak maszyna wpadnie w rezonans to nawet elektronika nie ogarnie i dajesz w gaz a kontrola trakcji tnie moment obrotowy bo tylna guma zaczyna się ślizgać.
Zresztą w tym roku jest dobry bo Alvaro dostał 7.5kg dodatkowej masy resorowane nie będącej częścią jego ciała.
Kompletny debilizm ….
Tak, miał testy na Yamasze, która miała wywalone na jego testy i była poniekąd powodem jego odejścia z Yamahy. I o czym to świadczy? Jeśli dobrze pamiętam, pierwsze spotkanie Oliveiry z maszyną MotoGP też było problematyczne, a później parę wyscigów wygrał, został wręcz specjalistą w jeździe w trudnych warunkach deszczowych.
Co do Bautisty: wiele w MotoGP nie wywalczył, bo nigdy nie miał topowego motocykla (a przypomnijcie sobie jak dostał fabryczne Ducati na jeden wyścig w 2018), a po drugie to co wy porównujecie? Ducati które po prostu deklasuje wszystkie inne motocykle w SBK vs BMW, które od dawna nie było w topce SBK i gdzie inni zawodnicy są daleeeeeko za Toprakiem.
Nie do końca, bo styl zawsze można próbować zmienić. Jeśli zrobisz jeden test w środku sezonu – to się nie uda. Ale przejdziesz cały cykl przygotowań, włącznie z testami po- i przedsezonowymi, to może się udać. Toprak ujeżdżał trzy różne motocykle WSBK i na wszystkich wygrywał praktycznie od początku. Wygrywał w Red Bull Rookies Cup, wygrywał na 600-tce stockowej, na litrze. Gość jest porąbany. Prawdopodobnie wsiadłby na Hondę z WSBK i też by wygrywał. Nie mówimy o gościu, u którego zagrała kombinacja on + motocykl, tylko to on robi kombinację która wygrywa.
Paweł
W wsbk robi robotę tego nie da się ukryć, tylko gdzie Bautista był na dzikiej karcie w zeszłym sezonie w MotoGP? A zdaje się w wsbk objeżdżał topraka I zrobił majstra.
On już nie jest młody, trafił w beznadziejny moment, za dwa sezony zmiana w MotoGP, a to przynajmniej tyle będzie potrzebował żeby odnaleźć się w stawce.
Sorry gdzie Toprakowi do top 10 ! I niby w jakim zespole – satelicie miałby jeździć?
Dla mnie bujda na resorach.
Ty chyba nie widzisz jak wielką przewagę ma Ducati w WSBK 😉 w tamtym roku mieli olbrzymią. W tym samym zespole Bauti nawet bez balastu niemiałby z nim szans.
MotoGP to top of the top. Spokojnie z tym podbijaniem serii. Po drugie obecnie w stawce rządzi Ducati. I nie zapowiada się, żeby uklad sił się zmienił do zmiany regulaminu a Toprak raczej na Ducati nie skonczy. Bautista tez gdyby taki świetny był to by z MotoGP nie wypadł. Nikt stamtąd nie wyrzuca perspektywicznych zawodników. Wypadają najsłabsi i motocykl nie tu nic do rzeczy.
Bauti i tak deklasuje innych kierowców na Ducati, więc trochę talentu ma, ale na MGP trzeba trochę więcej.
Dostanie fabryczne Ducati 😉 Zobaczymy jak sobie poradzi.