Home / MotoGP / Ciąg dalszy „historii” Rossim – GP Australli

Ciąg dalszy „historii” Rossim – GP Australli

Niezapomniane zwycięstwo Rossiego w ubiegłym roku na torze w Phillip Island w Australii z pewnością należało do najbardziej znanych i wspominanych spośród sześciu zwycięstw Grand Prix na tym torze.
W ciągu czterech ostatnich lat Włoch zdominował Niezapomniane zwycięstwo Rossiego w ubiegłym roku na torze w Phillip Island w Australii z pewnością należało do najbardziej znanych i wspominanych spośród sześciu zwycięstw Grand Prix na tym torze.
W ciągu czterech ostatnich lat Włoch zdominował wyścigi MotoGP w Australii, aczkolwiek Valentino może się pochwalić również innymi zwycięstwami na tym torze. Rossi wygrywał bowiem wyścigi w Australii w kategorii 250 ccm — w roku 1998 i 1999.

Nie ma co do tego żadnych wątpliwości, że ten legendarny już tor nie jest dla niego czymś zwykłym, co potwierdził również sam zainteresowany przed piętnastym już wyścigiem w tym sezonie.
„ Australia jest jednym z moich ulubionych krajów” — powiedział Rossi.
„ Zawsze miło spędzałem czas w Melbourne jak i na Phillip Island, a raz, wraz z kilkoma osobami z mojego zespołu urządziłem sobie wycieczkę do „Raju surferów”. Naprawdę lubię ten kraj i pobyt w nim sprawia mi wiele radości. Jest to dla mnie ważny wyścig, albowiem większość moich mechaników pochodzi z Australii i wyścig w ich rodzinnym kraju jest dla nich tak ważny, jak dla mnie samego zawody w Mugello”.
“Phillip Island to piękny tor, być może nawet jeden z moich ulubionych tym bardziej, iż wiąże się z nim wiele miłych wspomnień po odbytych tam wyścigach. Właśnie tutaj w roku 2001 po raz pierwszy wygrałem moje mistrzostwo w klasie 500 ccm i to wydarzenie było dla mnie czymś szczególnym. Naturalnie również zwycięstwo, które zdobyłem w ubiegłym roku dla Yamahy było najlepszym z osiągniętych tytułów.
Sam tor jest bardzo szybki, ale i piękny i wygląda na to, że Yamaha też się na nim „dobrze czuje”.
W przeszłości stoczyłem tutaj kilka pięknych walk — przed dwoma laty udało mi się uciec Capirrosiemu, a w ubiegłym roku miałem ostrą walkę z Gibernau, która trwała do ostatniego okrążenia. W niektórych punktach byłem bardzo szybki, szybszy niż on, jednakże były również wolniejsze dla mnie odcinki i jestem pewien, iż wszyscy, którzy mieli możliwość oglądać ten wyścig nie zostali pozbawieni emocji i przyjemności. Mam wielu rywali, którzy są szczególnie dobrzy na tym torze, przekonamy się o tym jeszcze w ten weekend”.
„Czasami zawodna jest pogoda i ufam, iż w tym razem będzie nieco cieplej niż w ubiegłym roku ! Bardzo się cieszę na to wydarzenie. Mieliśmy nieco drobnych problemów podczas testów zimowych, ale po ponownych próbach w Sepang wszystko było w porządku. Problemy pojawiły się ponownie podczas samego wyścigu, aczkolwiek ufam, iż na Phillip Island sytuacja będzie zupełnie odwrotna”.

Nieco informacji o samym torze
Średnia prędkość na torze w Australii wynosi 177,785 km/h.
Zaraz po Assen jest drugim najszybszym torem, na którym odbywają się mistrzostwa świata.
Tak duża prędkość na torze z niewieloma prostymi wyglądałaby raczej śmiesznie, ale również główna prosta jest bardzo krótka — poniżej 900 metrów. Zakręt prowadzący do prostej jak i ten z niej wychodzący należą do bardzo szybkich — w których jeździ się z prędkością ponad 180 km/h.
Idealne ustawienia dla motocykla powinny mu przede wszystkim zapewnić stabilność, tak aby możliwie precyzyjnie mógł pokonywać szybkie zakręty oraz maksymalnie mógł wykorzystywać nawierzchnię na torze.
Jest sześć zakrętów, które pokonywane są z prędkością ponad 180 km/h, trzy z nich nawet ponad 200 km/h. W związku z występowaniem szybkich zakrętów oraz stałej zmianie kierunku jazdy przy dużych prędkościach mechanicy dopasowują przede wszystkim twarde amortyzatory. Wszystko po to, aby tylna część motocykla pozostawała pod naciskiem i umożliwiała bardziej stabilną jazdę, a także aby jeźdźcy mieli możliwość utrzymania toru jazdy również w zakrętach.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
138 zapytań w 1,023 sek