Jeszcze po treningach wolnych można było mieć nadzieję, że ktoś w końcu pokona Marca Marqueza w walce o pole position. Tak się jednak nie stało i to ponownie Hiszpan ustawi się na pierwszym polu startowym, tym razem na włoskim torze Mugello.
Niektórzy spodziewali się co prawda, że zobaczymy wynik poniżej bariery 1’47, jednak ostatecznie #93 sięgnął po pole position z czasem 1’47.270. Niecałe dwie dziesiąte sekundy stracił do Hiszpana najszybszy z Włochów, Andrea Iannone! Przez sporą część sesji „CrazyJoe” holował się za Jorge Lorenzo i to właśnie wtedy uzyskał tak dobry wynik. Sam Hiszpan zadowolić się musiał lokatą numer trzy w kwalifikacjach.
Wydawało się, że głównym faworytem do pokonania Marqueza (dla którego to, wliczając ubiegłoroczne GP Walencji, siódmy triumf z rzędu w kwalifikacjach!) będzie jego team-partner Dani Pedrosa. Hiszpan jednak ze stratą trzech dziesiątych był czwarty, o włos wyprzedzając Pola Espargaro. Tegoroczny debiutant zaliczył wywrotkę w zakręcie Arabiatta 2 po zmianie opon i końcówkę sesji spędził w boksie. Drugi rząd uzupełni jutro, co nieco zaskakujące, Cal Crutchlow.
W trzeciej linii zobaczymy Brytyjczyka Bradley’a Smitha, a także Włocha Andreę Dovizioso i Stefana Bradla. Niemiec, choć dziewiąty, do lidera stracił niecałe pół sekundy! Fatalne wręcz kwalifikacje zaliczył Valentino Rossi, który chociaż był szybki w treningach i zapowiadało się na niezły wynik, ruszy dopiero z dziesiątego pola. Ciekawe, jak Włoch zareagował gdy dowiedział się, że obok niego ustawi się na starcie… Alvaro Bautista? Wszak to po zderzeniu z Hiszpanem, w trzecim zakręcie ubiegłorocznego wyścigu na Mugello, dwójka ta wylądowała na deskach.
W Q2 wystartowali jeszcze dwaj Hiszpanie, Alvaro Bautista oraz Aleix Espargaro. Obaj awansowali do drugiej części czasówki z Q1. Przypadły im jednak dwie ostatnie pozycje startowe w rzędzie numer cztery. Swój udział na pierwszej części kwalifikacji zakończyli, z niewielką stratą do drugiego w niej Aleixa, Yonny Hernandez, Scott Redding i Michele Pirro.
Ostatni wynik przypadł Michele Fabrizio, który zastępuje kontuzjowanego Danilo Petrucciego. W Q1 Włoch, ścigający się z numerem #84, stracił do poprzedzającego go Broca Parkesa 1.3sek. W wyścigu nie wystartuje zaś, o czym już informowaliśmy, Nicky Hayden.
Wyniki kwalifikacji na Mugello:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’47.270 [okr 3/8] 337km/h (max speed)
2. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’47.450 +0.180 [3/9] 342km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’47.521 +0.251 [6/9] 333km/h
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’47.584 +0.314 [8/8] 340km/h
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’47.612 +0.342 [2/4] 337km/h
6. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’47.659 +0.389 [6/8] 340km/h
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’47.681 +0.411 [7/8] 337km/h
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’47.754 +0.484 [7/7] 339km/h
9. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’47.765 +0.495 [8/8] 343km/h
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’47.791 +0.521 [2/7] 336km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’48.132 +0.862 [7/8] 340km/h
12. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’48.218 +0.948 [6/7] 337km/h
— Nie awansowali do Q2: —
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’48.722
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’48.754
15. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1’48.794
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’48.894
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’49.505
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’49.780
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’49.932
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’50.505
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’50.515
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’50.875
23. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1’53.116s
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant
Liczyłem na Rossiego, no ale cóż… wkurza mnie już ta dominacja tej pchły ^^
Król zdetronizowany w swoim królestwie. Rossi co się stało ? heh, też już nudzi mnie dominacja Marca.
„Król zdetronizowany w swoim królestwie”
http://asset-f.soup.io/asset/6385/2651_f419.gif
Chyba idę do bukmachera postawić na Mareczka Markeza do końca sezonu, póki kurs jest do przyjęcia.
Mimo wszystko liczę jutro na Doktora ! Dziś w kwalifikacjach nie poszło, ale czas ogólnie Vale kręci dobry i jeśli dobrze pójdzie start, to MM będzie miał problemy. Mam nadzieję, że w końcu usłyszymy włoski hymn ! Ave 46 !
# this is for SIC 58 (…) super gest ze strony Valentino ! Oby Marco Cie jutro pchał do zwycięstwa !
Oby, oby. Mam nadzieję,że Doktor wyleczy jutro rywali.
Dzięki takim zawodnikom jak Valentino pamięć o Marco przetrwa. Przepiękny gest!
Jeśli sie nie mylę, to Vale kręci dobre czasówki, jego tempo wyścigowe jest dobre więc jeśli dobrze ruszy i szybko przedrze się na czoło to powalczy o 1 miejsce
Moze i powalczy licze na to ale niestety rzeczywistosc bedzie okrutna Marc jest klasa sama dla siebie jak kiedys Diktor trzeba byc realista i chylic czola nadeszla era 93
Pewnie niestety masz rację… Szkoda, że VR nie jest młodszy o parę lat i nie ma ciut lepszego motocykla. Wtedy bylibyśmy świadkami niespotykanych walk
Brawa dla Marqueza ale Tempem nie jest tak bardzo z przodu wiec jutro może być ciekawa walka :-)
Wielkie gratki dla Iannone niestety tempo pozostawia wiele do zyczenia ale kto wie moze CrazyJoe dojedzie na 3 :-)
# this is for Sic to gest se strony Dainsese a VR46 sie podpisał :-)
Nie wiem, może masz rację… Nie posiadam takiego info. Jednak Vale zawsze pamięta o swoim przyjacielu mając 58 na kasku i kiedyś nawet na owiewce.
Jutro będzie naprawdę szczególny dzień dla Vale. Oby udany !
Iannone zaskoczył wszystkich wyborem supermiękkiej opony i to bardzo przyczyniło się do zmniejszenia szans na lepsze miejsce. Bardzo szybko zaczął tracić przyczepność. W początkowych etapach wyścigu ma dobre tempo, walczy o dobre pozycje, jednak im dalej w las, tym ciemniej… Ale myślę, że Crazy Joe w końcu wykręci jakiś nieziemski wyścig. Włoski potencjał!
Co z Bradlem? Wystartuje w wyścigu czy nie?