Home / MotoGP / Dwie odsłony WSS w Imola

Dwie odsłony WSS w Imola

Wyścig WSS w Imola miał kilku aktorów. Pierwszoplanową rolę zagrała kapryśna pogoda i niezdecydowanie organizatorów zawodów.

Zawodnicy ruszyli do wyścigu z małym opóźnieniem. Przy wejściu do pierwszej szykany prowadził Stephan Chambon przed Brociem Parksem, Robbiem Harmsem, Michelem Fabrizio i Fabienem Foret. Na linii mety pierszego kółka wyglądało juz zgoła inaczej i dało sie zauważyc, że Parkes na swojej Yamasze jest w stanie jechac szybciej niż reszta stawki. Pretendent do tytułu wicemistrza Kevin Curtain był na piątym miejscu.
Szybkie tempo nadał również Michele Fabrizio i na końcu piątego okrążenia wysunął się na prowadzenie. Przed Rivazza Parkes skontrował i Fabrizio stracił prowadzenie.
Za ich plecami walkę toczyli Nanneli na Ducati i Curtain na Yamasze, zmieniali swoje pozycje trzykrotnie w ciągu okrążenie. Tempo wyścigu było bardzo szybkie i zawodnicy często sie wyprzedzali, lecz w połowie wyścigu pokazały się flagi ostrzegające o mokrej nawierzchni toru.
Deszcz padał początkowo tylko na niektórych odcinkach. Fabrizio i Parkes zacięcie walczyli o prowadzenie, co spowolniło trochę tempo i na prowadzeniu całej stawki utworzyła się grupa zawodników: dwie Yamahy — Curtain i Parkes, trzy Hondy — Fabrizio, Harms i Foret oraz Nanneli na Ducati.
Kierowcy Hoondy sygnalizowali obsłudze toru, aby przerwali wyścig z uwagi na wzmagający się deszcz i sliska nawierzchnie asfaltu, ale nic się nie działo. Rozpoczęła się seria upadków, którą zapoczątkował fantastycznie dotąd spisujący się Robbie Harms. Na jednym z zakrętów za szybko odkręcił gaz i po highsiderze wyleciał w powietrze jak z procy.
Na 12 okrążeniu w szykanie podobna sytuację przeżył prowadzący wówczas Foret. Leżący na asfalcie Foret zaczął się składać z bólu, widać było, że udaje (wyglądało to właściwie śmiesznie, wyglądał jak marny piłkarz), ale wymógł przerwanie wyścigu. Przypomnijmy, że Foret był wówczas na prowadzeniu, co oznaczało w momencie przerwania wyścigu zwycięstwo Francuza (Foret zrobił taki numer w Brands Hatch i tam został ogłoszony zwycięzcą).
Okazało się jednak, że przejechano za mało okrążeń i zdecydowano o nowym starcie jako wyścig wet.
O kolejności na koniec wyścigu decydowały zsumowane czasy.
Nowy start wygrał Parkes, ale nie długo cieszył się prowadzeniem, bo wyprzedził go Gianluca Nannelli. Widać było, że na mokrej nawierzchni Twiny spisują się dużo lepiej.
Na początku mokrego wyścigu toczyli między sobą zacięty bójFabrizio i Curtain, ale w końcu Curtain wyszedł z potyczki zwycięsko. Kolejność była wówczas następująca: Nannelli, Corradi (obydwaj Ducati), Curtain, Antonello i Fabrizio. Ostatni wymienieni przeżyli gorącą sytuację na przedostatnim okrążeniu, kiedy o mało nie wylecieli z toru przed linią mety.
Nannelli tak odjechał, że po zsumowaniu wyścigów suchego i mokrego został zwycięzcą wyścigu w Imola. Curtain stanął na drugim miejscu podium i zapewnił sobie tytuł wicemistrza świata.

Klasyfikacja WSS w Imola
1 – Nannelli Gianluca – Ducati SC Caracchi – Ducati 749 R – 42’55.695
2 – Curtain Kevin – Yamaha Motor Germany – Yamaha YZF R6 – 42’58.147
3 – Corradi Alessio – Ducati Selmat – Ducati 749 R – 42’59.896
4 – Fabrizio Michel – Italia Megabike – Honda CBR 600RR – 43’03.660
5 – Parkes Broc – Yamaha Motor Germany – Yamaha YZF R6 – 43’06.201
6 – Antonello Alessandro – Kawasaki Bertocchi – Kawasaki ZX 6RR – 43’25.520
7 – Vos Arie – Kunstgras.com Racing Team – Honda CBR 600RR – 43’37.459
8 – Stigefelt Johan – Stiggy Motorsports – Honda CBR 600RR – 43’42.969
9 – Mariottini Camillo – Start Team – Honda CBR 600RR – 43’44.191
10 – Lagrive Matthieu – Moto 1 – Suzuki – Suzuki GSX 600R – 43’58.763
11 – Foret Fabien – Team Megabike – Honda CBR 600RR – 44’10.662
12 – Enjolras Julien – Tati Team Beaujolais Racing – Yamaha YZF R6 – 44’11.553
13 – Miksovsky Tomas – Intermoto Czech Republic – Honda CBR 600RR – 44’11.599
14 – Penna Sami – Ajo Promotion – Honda CBR 600RR – 44’17.373
15 – Canepa Niccolò – Lightspeed Kawasaki – Kawasaki ZX 6RR – 44’21.458
16 – Lauslehto Tatu – Klaffi Honda – Honda CBR 600RR – 44’28.424
17 – Janssen Jarno – Suzuki Nederland – Suzuki GSX 600R – 44’28.528
18 – Kennaugh Hudson – Moto 1 – Suzuki – Suzuki GSX 600R – 44’41.894
19 – Lascorz Joan – Glaner Castrol Honda – Honda CBR 600RR – 44’51.048
20 – Chaemsap Suhathai – Intermoto Czech Republic – Honda CBR 600RR – 44’57.844

Nie sklasyfikowani

RT – Goi Ivan – Bike Service – Yamaha YZF R6 – 41’39.898
RT – Gianfardoni Robert – Lightspeed Kawasaki – Kawasaki ZX 6RR – 29’01.749
RT – Fores Javi – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX 600R – 25’11.548
RT – Sanna Simone – Improve Racing – Honda CBR 600RR – 25’15.120
RT – Van Steenbergen Ron – Suzuki Nederland – Suzuki GSX 600R – 26’06.533
RT – Harms Robbin – Stiggy Motorsports – Honda CBR 600RR – 22’49.794
RT – Baiocco Matteo – Tienne Racing Team – Yamaha YZF R6 – 24’03.927
RT – Chambon Stéphane – Gil Motor Sport – Honda CBR 600RR – 21’02.197
RT – Berta Andrea – Ducati Selmat – Ducati 749 R – 18’36.257
RT – Haarala Topi – Ajo Motorsport – Honda CBR 600RR – 11’51.844
RT – Ruggiero Sergio – VMN Racing – Yamaha YZF R6 – 6’08.710
RT – Hurtado R. Jose Manuel – Alapont Competition – Honda CBR 600RR – 2’02.604

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,042 sek