Stojący na czele Dorny Carmelo Ezpeleta przyznał, że nie kwestionuje decyzji sędziów z GP Argentyny, kiedy to na starcie przed wyścigiem zapanował chaos, gdy okazało się, że wszyscy zawodnicy poza startującym z pole position Jackiem Millerem muszą zmienić opony i ustawić się na końcu stawki. Ze względu na to, że zabrakło pól startowych, całą stawkę przesunięto tylko o trzy rzędy w tył, a najbardziej poszkodowany był Miller, który nie miał takiej przewagi na starcie, jaką powinien mieć.
„Wyścig MotoGP, a także inne wyścigi, odbywały się w zupełnie różnych warunkach. Moto2 było suche, Moto3 mokre.” – tłumaczył po wyścigu Ezpeleta. „W sytuacji, gdy zaczęliśmy się przyglądać sytuacji na polach startowych, tylko Miller miał założone slicki. Reszta stawki musiała zjechać do alei serwisowej i po przygotowaniu motocykli na suchy tor wyjechać stamtąd. To samo zdarzyło się wcześniej na Sachsenringu, kiedy wszyscy startowali z pitlane.”
Cała ta sytuacja była długo dyskutowana przed wyścigiem, w związku z czym opóźnił się o dobrych kilkanaście minut. W większości zespoły podzielały zdanie sędziów. „To były decyzje, podjęte ze względów bezpieczeństwa. Były to właściwe decyzje. Ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe, sytuacja była skomplikowana. Na asfalcie była sucha ścieżka. Co działo się potem, wszyscy mogli zobaczyć w telewizji.” – skomentował hiszpański szef Dorny.
Ezpeleta nie chciał odnosić się krytycznie do podejmowanych decyzji, tłumacząc również, że to nie od niego zależy wybór składu sędziowskiego na poszczególne rundy: „Od dwóch lat Dorna nie jest zaangażowana w wybieranie sędziów. Są to ludzie, mianowani przez federację FIM oraz stowarzyszenie IRTA. To oni podejmują te decyzje, których ja oczywiście nie oceniam.”
Doświadczenie, jakie wszyscy zdobyli w tej trudnej rundzie ma zaprocentować w przyszłości. W zbliżającym się GP Ameryk ta kwestia będzie poruszona przed wyścigiem: „W kolejnym grand prix w Austin Komisja Bezpieczeństwa wraz z zawodnikami przedyskutuje sytuację, jaka miała miejsce i na pewno wyciągniemy z niej jakieś wnioski.”
Źródło: motogp.com
Fot. Wikipedia