Jorge Lorenzo dobrze rozpoczął weekend w Argentynie, wygrywając pierwszą sesję treningową. W czołowej trójce znalazło się trzech Hiszpanów – drugi czas należał do Aleixa Espargaro, a trzeci do Alvaro Bautisty.
Fanów Marca Marqueza i Daniego Pedrosy uspokajamy. Bardzo odległe pozycje były efektem decyzji, by nie korzystać z nowych opon, których żywotność w FP1 była bardzo niska. W kolejnej sesji sytuacja ma ulec poprawie.
Wyniki 1. sesji treningowej MotoGP przed GP Argentyny:
1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.804s [Lap 16/18] 322km/h (szybkość max.)
2. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 43.285s +0.481s [12/13] 319km/h
3. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 43.637s +0.833s [16/19] 325km/h
4. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 43.706s +0.902s [13/16] 322km/h
5. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 43.806s +1.002s [17/18] 322km/h
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 43.961s +1.157s [16/19] 322km/h
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 44.055s +1.251s [15/20] 324km/h
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 44.096s +1.292s [13/17] 322km/h
9. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 44.333s +1.529s [17/18] 309km/h
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 44.502s +1.698s [14/18] 321km/h
11. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 44.763s +1.959s [13/18] 307km/h
12. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 44.790s +1.986s [16/17] 316km/h
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 44.889s +2.085s [11/16] 318km/h
14. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 45.103s +2.299s [3/16] 320km/h
15. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 45.137s +2.333s [20/20] 311km/h
16. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 45.724s +2.920s [14/17] 323km/h
17. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 45.808s +3.004s [15/17] 313km/h
18. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 46.008s +3.204s [10/16] 305km/h
19. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 46.167s +3.363s [12/14] 308km/h
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 46.264s +3.460s [9/19] 307km/h
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 46.896s +4.092s [14/16] 303km/h
22. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 47.027s +4.223s [14/17] 309km/h
23. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 47.037s +4.233s [11/16] 310km/h
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* = debiutant