GP Francji: Martin wraca na pole position! Marquez w piątym rzędzie
„Dopiero” po raz drugi w tym sezonie, na pole position do wyścigów MotoGP ustawi się Jorge Martin. Zawodnik Pramac Ducati jest pierwszym w historii, który pojechał na tej nitce toru Le Mans poniżej 1’30 – 1’29.919. Na drugim wyjeździe #89 zaliczył wywrotkę, a przed utratą pole position uchronił go Pecco Bagnaia (Ducati), który przejeżdżając czerwone sektory również się wywrócił. Mistrz świata jest więc drugi na polach startowych, co znaczy, że dopiero po raz pierwszy w tym roku wystartuje z pierwszej linii. Pierwszy rząd uzupełni Maverick Viñales (Aprilia), który powalczy dziś razem z Martinem o 3 zwycięstwo w Sprincie, w tym sezonie.
W drugim rzędzie ustawią się dwa motocykle VR46, prowadzone przez coraz szybszego Fabio Di Giannantonio. Świetne kwalifikacje przed domową publicznością zaliczył Fabio Quartararo, który uzyskał 8. czas – najlepszy wynik w kwalifikacjach dla Yamahy, w sezonie 2024. Dopiero na 10. polu startowym ustawi się Enea Bastianini (Ducati), który w treningach prezentował świetne tempo, co stawia go w roli jednego z faworytów, do jutrzejszego Grand Prix. Z Q1 do Q2 nie zdołał awansować natomiast Marc Marquez! Zawodnik Gresini nie dokończył swojego ostatniego okrążenia z powodu żółtych flag, a chwilę później z drugiego miejsca zepchnął go Miguel Oliviera (Trackhouse Aprilia).
THE FIRST-EVER 1:29 around Le Mans in #MotoGP 💥@88jorgemartin is on a roll! 🤯
But @PeccoBagnaia is not too far off! #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/qlNggIWC5P
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 11, 2024
Wyniki kwalifikacji | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 1’29.919s | 3/6 | 318k |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.192s | 3/6 | 317k |
3 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.394s | 6/8 | 316k |
4 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.517s | 6/8 | 317k |
5 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.634s | 9/9 | 321k |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.653s | 3/7 | 318k |
7 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.731s | 7/9 | 319k |
8 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.767s | 4/9 | 315k |
9 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.863s | 3/8 | 316k |
10 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.867s | 2/7 | 318k |
11 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.088s | 2/8 | 315k |
12 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +1.156s | 2/7 | 314k |
Q1 | ||||||
13 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’30.586s | 2/6 | 318k |
14 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | 1’30.676s | 8/9 | 319k |
15 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 1’30.891s | 4/7 | 311k |
16 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’31.067s | 7/8 | 318k |
17 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’31.148s | 3/7 | 316k |
18 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’31.186s | 7/7 | 313k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’31.274s | 7/9 | 313k |
20 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’31.473s | 3/5 | 315k |
21 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 1’31.837s | 8/8 | 316k |
22 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 1’32.228s | 4/6 | 314k |
Wyniki sobotniego treningu | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 1’31.033s | 13/14 | 315k |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.072s | 13/14 | 316k |
3 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.203s | 12/13 | 317k |
4 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.216s | 12/16 | 317k |
5 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.233s | 6/10 | 316k |
6 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.310s | 13/15 | 316k |
7 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.353s | 6/12 | 315k |
8 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.366s | 5/15 | 317k |
9 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.370s | 11/12 | 312k |
10 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.386s | 14/16 | 314k |
11 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.394s | 6/16 | 320k |
12 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +0.394s | 11/14 | 317k |
13 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.410s | 12/15 | 316k |
14 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.433s | 6/15 | 315k |
15 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.523s | 6/15 | 313k |
16 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.645s | 6/14 | 317k |
17 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.651s | 13/15 | 319k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.659s | 13/15 | 314k |
19 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.780s | 6/14 | 311k |
20 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.021s | 4/14 | 317k |
21 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.052s | 14/15 | 311k |
22 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.742s | 12/14 | 314k |
Źródło: crash.net
Czyli jednak, Jerez u Marca było wypadkiem przy pracy
Ja sądze ze sam nim byłes:)
Ale bystra odpowiedz, długo myślałeś?
Haha dobre 🙂 po prostu mamy od kilku lat tak wyrównaną stawkę, że wszystko jest możliwe. Co ma powiedzieć Binder lub młodszy Marquez. Teraz są daleko, a w kolejnym GP mogą być w pierwszym rzędzie.
Przecież Marc miał zjadać konkurencję z zamkniętymi oczami
Pytanie tylko według kogo? Naczytałeś się komentarzy w internecie jakiś noname’ów i bierzesz to jako prawdę objawioną.
Posłuchaj może co sam zainteresowany o tym mówił.
Nie wiedziałem, że Cal to jakiś noname
I co? Cal to jakiś święty? Ma swoją opinię jak każdy inny człowiek, a co dokładnie się dzieje u MM to wie tylko on sam.
Jakby Ci powiedział, że asfalt jest żółty to byś od dzisiaj chodził i wszystkim mówił że to żółty kolor? 😂
Zacznijcie myśleć samodzielnie a nie opierać się na prywatnych opiniach ludzi.
Będziesz miał wypadek przy pracy w sprincie 😎 a nie… to koleś który nie widzi już w marquezie tego czegoś miał dziś „wypadek w pracy”
Teraz trzeba by się ugryźć w język..co nie?
Marc miał potencjał aby przejść do Q2 lecz żółte flagi mu w tym nie pomogły. Porównując jego czas do rekordu Martina strata wynosi 0.6s więc miałby drugi rząd. W wyścigu powinien się przebijać. Także nie sądzę aby to był jakiś wypadek przy pracy. #93 napewno da z siebie wszystko.
I dał, na pohybel ignorantom i haterom którzy mają za przeproszeniem sr*** jak mu dobrze idzie.
Dlaczego cenzurujecie i usuwacie komentarze niezgodne z durnym przekazem szefostwa MotoGP?!
z Bestią w roli faworyta to bym nie przesadzał, wczoraj było średnio, dziś dobre FP3, ale już quali znów średnie 🙁 Binder gdzieś pogubiony ostatnio, Acosta też bez błysku, ale i tak najlepszy KTM 🙂 fajnie zwów widzieć w 10-tce Fabio i Morbi 🙂
Sezony 2021-2022 – słabe kwalifikacje Quartararo, dopiero P8.
Sezon 2024 – świetny wynik Quartararo P8.
Przykre…
„Zawodnik Gresini nie dokończył swojego ostatniego okrążenia dzięki żółtym flagom”
Nie „dzięki”, tylko „przez”, „w wyniku” itp. „Dzięki wprowadza w tym znaczeniu jakiś pozytywny powód, co jest bzdurą.
Przez (a nie dzięki) złe zarządzanie oponami, zawodnik nie zwyciężył w wyścigu.
Dzięki dobremu zarządzaniu oponami, zawodnik zwyciężył w wyścigu.