Home / MotoGP / GP Francji: Martin wraca na pole position! Marquez w piątym rzędzie

GP Francji: Martin wraca na pole position! Marquez w piątym rzędzie

„Dopiero” po raz drugi w tym sezonie, na pole position do wyścigów MotoGP ustawi się Jorge Martin. Zawodnik Pramac Ducati jest pierwszym w historii, który pojechał na tej nitce toru Le Mans poniżej 1’30 – 1’29.919. Na drugim wyjeździe #89 zaliczył wywrotkę, a przed utratą pole position uchronił go Pecco Bagnaia (Ducati), który przejeżdżając czerwone sektory również się wywrócił. Mistrz świata jest więc drugi na polach startowych, co znaczy, że dopiero po raz pierwszy w tym roku wystartuje z pierwszej linii. Pierwszy rząd uzupełni Maverick Viñales (Aprilia), który powalczy dziś razem z Martinem o 3 zwycięstwo w Sprincie, w tym sezonie.

W drugim rzędzie ustawią się dwa motocykle VR46, prowadzone przez coraz szybszego Fabio Di Giannantonio. Świetne kwalifikacje przed domową publicznością zaliczył Fabio Quartararo, który uzyskał 8. czas – najlepszy wynik w kwalifikacjach dla Yamahy, w sezonie 2024. Dopiero na 10. polu startowym ustawi się Enea Bastianini (Ducati), który w treningach prezentował świetne tempo, co stawia go w roli jednego z faworytów, do jutrzejszego Grand Prix. Z Q1 do Q2 nie zdołał awansować natomiast Marc Marquez! Zawodnik Gresini nie dokończył swojego ostatniego okrążenia z powodu żółtych flag, a chwilę później z drugiego miejsca zepchnął go Miguel Oliviera (Trackhouse Aprilia).

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki kwalifikacji
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) 1’29.919s 3/6 318k
2 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.192s 3/6 317k
3 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.394s 6/8 316k
4 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +0.517s 6/8 317k
5 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +0.634s 9/9 321k
6 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.653s 3/7 318k
7 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.731s 7/9 319k
8 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.767s 4/9 315k
9 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +0.863s 3/8 316k
10 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.867s 2/7 318k
11 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +1.088s 2/8 315k
12 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +1.156s 2/7 314k
Q1
13 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) 1’30.586s 2/6 318k
14 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) 1’30.676s 8/9 319k
15 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) 1’30.891s 4/7 311k
16 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’31.067s 7/8 318k
17 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) 1’31.148s 3/7 316k
18 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 1’31.186s 7/7 313k
19 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1’31.274s 7/9 313k
20 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) 1’31.473s 3/5 315k
21 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) 1’31.837s 8/8 316k
22 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 1’32.228s 4/6 314k
Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki sobotniego treningu
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) 1’31.033s 13/14 315k
2 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.072s 13/14 316k
3 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.203s 12/13 317k
4 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) +0.216s 12/16 317k
5 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.233s 6/10 316k
6 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.310s 13/15 316k
7 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.353s 6/12 315k
8 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.366s 5/15 317k
9 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +0.370s 11/12 312k
10 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +0.386s 14/16 314k
11 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.394s 6/16 320k
12 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +0.394s 11/14 317k
13 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +0.410s 12/15 316k
14 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.433s 6/15 315k
15 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +0.523s 6/15 313k
16 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.645s 6/14 317k
17 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +0.651s 13/15 319k
18 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +0.659s 13/15 314k
19 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +0.780s 6/14 311k
20 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.021s 4/14 317k
21 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +1.052s 14/15 311k
22 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +1.742s 12/14 314k

Źródło: crash.net

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 16

  1. Czyli jednak, Jerez u Marca było wypadkiem przy pracy

    • Ja sądze ze sam nim byłes:)

    • Haha dobre :) po prostu mamy od kilku lat tak wyrównaną stawkę, że wszystko jest możliwe. Co ma powiedzieć Binder lub młodszy Marquez. Teraz są daleko, a w kolejnym GP mogą być w pierwszym rzędzie.

      • Przecież Marc miał zjadać konkurencję z zamkniętymi oczami

        • Pytanie tylko według kogo? Naczytałeś się komentarzy w internecie jakiś noname’ów i bierzesz to jako prawdę objawioną.
          Posłuchaj może co sam zainteresowany o tym mówił.

          • Nie wiedziałem, że Cal to jakiś noname

          • I co? Cal to jakiś święty? Ma swoją opinię jak każdy inny człowiek, a co dokładnie się dzieje u MM to wie tylko on sam.
            Jakby Ci powiedział, że asfalt jest żółty to byś od dzisiaj chodził i wszystkim mówił że to żółty kolor? 😂
            Zacznijcie myśleć samodzielnie a nie opierać się na prywatnych opiniach ludzi.

    • Będziesz miał wypadek przy pracy w sprincie 😎 a nie… to koleś który nie widzi już w marquezie tego czegoś miał dziś „wypadek w pracy”

    • Teraz trzeba by się ugryźć w język..co nie?

  2. Marc miał potencjał aby przejść do Q2 lecz żółte flagi mu w tym nie pomogły. Porównując jego czas do rekordu Martina strata wynosi 0.6s więc miałby drugi rząd. W wyścigu powinien się przebijać. Także nie sądzę aby to był jakiś wypadek przy pracy. #93 napewno da z siebie wszystko.

  3. Dlaczego cenzurujecie i usuwacie komentarze niezgodne z durnym przekazem szefostwa MotoGP?!

  4. z Bestią w roli faworyta to bym nie przesadzał, wczoraj było średnio, dziś dobre FP3, ale już quali znów średnie :( Binder gdzieś pogubiony ostatnio, Acosta też bez błysku, ale i tak najlepszy KTM :) fajnie zwów widzieć w 10-tce Fabio i Morbi :)

  5. Sezony 2021-2022 – słabe kwalifikacje Quartararo, dopiero P8.
    Sezon 2024 – świetny wynik Quartararo P8.
    Przykre…

  6. „Zawodnik Gresini nie dokończył swojego ostatniego okrążenia dzięki żółtym flagom”

    Nie „dzięki”, tylko „przez”, „w wyniku” itp. „Dzięki wprowadza w tym znaczeniu jakiś pozytywny powód, co jest bzdurą.

    Przez (a nie dzięki) złe zarządzanie oponami, zawodnik nie zwyciężył w wyścigu.

    Dzięki dobremu zarządzaniu oponami, zawodnik zwyciężył w wyścigu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
178 zapytań w 2,251 sek