Home / MotoGP / GP Hiszpanii: Jorge Martin wygrywa najdziwniejszy Sprint w historii! (AKTUALIZACJA)

GP Hiszpanii: Jorge Martin wygrywa najdziwniejszy Sprint w historii! (AKTUALIZACJA)

Jorge Martin zwycięzcą absolutnie szalonego Sprintu! Zawodnik Pramac Ducati jako jedyny z faworytów do zwycięstwa utrzymał się na motocyklu, i po wywrotce Marca Marqueza miał 3-sekundową przewagę, którą dowiózł do mety. Lider klasyfikacji MotoGP pokazał dziś, dlaczego jest liderem, i dlaczego będzie walczył o tytuł do samego końca. Drugie miejsce zdobył Pedro Acosta (GasGas Tech3), który tym samym otrzymał pierwszy medal za sobotnie podium. Niesamowity pokaz dojrzałości, 19-letniego debiutanta. Trzeci linię mety przeciął… Fabio Quartararo. Tak. Fabio Quartararo, który dziś rano miał swoje najgorsze kwalifikacje w karierze MotoGP, które dały mu 23. pole startowe.

Start wygrał startujący z drugiego rzędu Brad Binder, na KTM-ie, a za nim w pierwszy zakręt wjechali: Martin, Marc Marquez (Gresini Ducati), Marco Bezzecchi (VR46 Ducati), Alex Marquez (Gresini) i 6. Pecco Bagnaia (Ducati). Fantastyczny start zaliczył Quartararo, który z 23. pozycji awansował na 13. Długo jednak Binder nie cieszył się prowadzeniem, bowiem już w dziewiątym zakręcie pierwszego okrążenia wyprzedził go Martinator. Na następnym kółku #33 stracił w tym samym miejscu pozycję na rzecz Marqueza. Z wyścigu już na pierwszym okrążeniu wypadli Aleix Espargaro (Aprilia) i Jack Miller (KTM).

Na końcu drugiego kółka doszło do kontaktu pomiędzy Binderem a Marciem Marquezem, w co na wyjściu z zakrętu uwikłał się jeszcze brat Marca. W następnym zakręcie Binder wszedł pod łokieć Bagnai, który wraz z Bezzecchim wyprzedzili go na prostej. Mistrz świata zetknął się owiewkami z dwoma motocyklami, w wyniku czego się wywrócił (brak kar). Fatalny początek sezonu dla #1.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyścig uspokoił się na chwilę, ale tylko na chwilę, bowiem ponad sekundową stratę do Martina zmniejszać zaczął #93. Na początku 7. okrążenia Marc zbliżył się już na mniej niż 0,5 sekundy, a chwilę później #89 popełnił błąd w siódemce, co Marc od razu wykorzystał wykonując świetny manewr, na hamowaniu do zakrętu Angela Nieto. 8-krotny mistrz świata od razu zaczął odjeżdżać, obecnemu liderowi klasyfikacji sezonu.

Za prowadzącym duetem jechali Alex Marquez, Binder i Enea Bastianini, jednak nie trwało to długo. Każdy z tej trójki wywrócił się w piątce, na dziewiątym okrążeniu! Najprawdopodobniej najechali na mokry kawałek nie w pełni suchego toru, po nocnym deszczu. To wydarzenie przesunęło na prowizoryczne podium Pedro Acostę. Chwilę później na potencjalne podium wskoczył też Vinales, po tym jak z prowadzeniem pożegnał się Marc Marquez! W miejscu, w którym wyprzedził zarówno Bindera, jak i Martina, #93 zakończył swoją walkę o zwycięstwo. Ale tylko o zwycięstwo, bowiem podniósł niezbyt uszkodzony motocykl, wracając do wyścigu na 10. pozycji.

Na następnym okrążeniu Batmav doświadczył jednak tego samego, co Marquez, Binder i Bestia, tracąc przód motocykla w piątym zakręcie. Upadek zawodnika Aprilii, promował na podium Fabio Quartararo, który startował przecież do tego Sprintu z 23. pozycji. Za nim jechali Dani Pedrosa (KTM) i Johann Zarco (LCR Honda), co świadczyło o tym jak szalony wyścig miał miejsce. W międzyczasie, pozycje po wywrotce odrabiał startujący z pole position, agresywny Marc Marquez, finalnie przedzierając się na 7. miejsce.

Na ostatnim kółku oczy wszystkich były zwrócone na walkę o ostatni stopień podium, który dla każdego z tych zawodników byłby czymś wyjątkowym. Szybki Pedrosa nie miał jednak odwagi, bądź umiejętności, by w końcówce wyprzedzić późno hamującego El Diablo. W ostatnim zakręcie wywrócił się Johann Zarco, który stracił tym samym swoje fantastyczne 5. miejsce. Zawodnik LCR Hondy był 15. zawodnikiem tego wyścigu, który zaliczył upadek.

AKTUALIZACJA: Za niewłaściwe ciśnienie w przedniej oponie Fabio Quartararo otrzymał karę 8 sekund, która zapchnęła go z P3 na P5. Na podium awansował dzięki temu czwarty na mecie Dani Pedrosa. Kary dostali także Raul Fernandez, Fabio di Giannantonio, Jack Miller oraz Alex Rins.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki Sprintu (po aktualizacji)
Pos Rider Nat Team Time/Diff
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) 19m 52.682s
2 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +2.970s
3 Daniel Pedrosa SPA KTM Test Rider (RC16) +7.102s
4 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +8.481s
5 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +15.052s
6 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +18.131s
7 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +18.278s
8 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +18.418s
9 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +18.553s
10 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +21.136s
11 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +21.948s
12 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +23.882s
13 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +31.478s
14 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +45.901s
15 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +70.288s
16 Lorenzo Savadori ITA Trackhouse Aprilia (RS-GP) +82.979s
Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) DNF
Stefan Bradl GER Honda Test Rider (RC213V) DNF
Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) DNF
Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) DNF
Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) DNF
Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) DNF
Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) DNF
Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) DNF
Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) DNF

Źródło: crash.net

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarze 23

  1. Na takiej nawierzchni bardzo łatwo przesadzić i niektórzy przesadzili.
    Nie wiem czy tam był olej jednak dla większości to nie był problem, szczęście?

  2. Zwrócę uwagę na pewien fakt z tego wyścigu. Na starcie stanęło 25 motocyklistów, w trakcie wyścigu 15 z nich zaliczyło wywrotkę, ale 6 pomimo wywrotki dojechało do mety. Jedynie 10 nie zaliczyło gleby.

    Dodatkowo obawiam się, że to może być jedyne podium Yamahy w sezonie, choć szkoda, że to jednak Dani Pedrosa nie zdobył tego podium. A Zarco niestety zmarnował szansę na dobry wynik.

  3. Kpina
    wywraca sie 3 zawodnikow jeden po drugim w taki sam sposob w tym samym zakrecie a dyrekcja wyscigu nic
    Wyscig powinine był zostac przerwany, pozostalo bodajze 5 okrazen
    w f1 moze i c ochwila vsc albo prawdziwy to przesada choc to dyskusyjne ale tu wywala sie 3 gosci w 1 zakrecie a dyrekcja spi i chyba liczy tylko kase.
    kpina kpina kpina

  4. Jutro MM zdecydowanym faworytem, tempo ma najlepsze ze wszystkich.

  5. większą kpina jest to, że Quartararo dostał karę za jakieś limity powietrza w oponie. Teraz, żeby oglądać i rozumieć wyścigi trzeba być inżynierem?

  6. Fabio 8 sekund kary za ciśnienia w oponach.
    Co do wyścigu wydaje mi się że to nie olej a woda z chłodnicy.

  7. A co oni tam nie mają ABSu na zakręty? 😜

  8. do mnie hipoteza o niewyschniętej części toru nie przemawia :(:(:( pół wyścigu jej nie było ????? świetne pierwsze kółka, walka jak na pierwszym łuku w speedway :):):) incydent Pecco … dla mnie typowy race accident, byłą walka, szkoda go po prostu, później jak to określił Pan Badziak … „rosyjska ruletka” nic nie mająca wspólnego z PURE RACING :(:(:( ale taki jest przecież MOTOSPORT :):):) GRATY dla Jorge, wyrasta na zimnego, świetnego raidera :):):) materiał na mistrza :):):) teraz SGP, a jutro znów emocje w Jerez, mam nadzieję, że bez takich „kwiatków” jak dziś :):):)

  9. Wyścig wygrali z zasadzie nie ci którzy walczyli o podium tylko ci którzy walczyli aby nie złapać niespodziewanej gleby. Pedro po raz kolejny fartem jest na podium . Marc po raz kolejny nie fartem jest poza. Przedziwny wyścig, do tego te roszady z ciśnieniem opon. Tyle ze Martin do przodu, a Pecco znowu w plecy. Powtarzam po raz kolejny – jak na końcowy pudle Pecco nie będzie to sie nie zdziwię.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
163 zapytań w 2,004 sek