Home / MotoGP / GP Hiszpanii: Marc Marquez po raz czawarty

GP Hiszpanii: Marc Marquez po raz czawarty

Marc Marquez (fot: Repsol Honda)Podczas kwalifikacji do czwartej rundy tego sezonu – która odbędzie się na torze Jerez de la Frontera, nie doszło do wielkich sensacji. Po raz kolejny, najlepszym rezultatem popisał się Marc Marquez, który przy okazji zdobycia pole position zdołał pobić rekord toru ustanowiony przez Jorge Lorenzo w sezonie 2010.

Zanim jednak doszło do walki o czołowe lokaty, najpierw swoją potyczkę stoczyli zawodnicy, którzy podczas pierwszych trzech treningów osiągnęli czasy plasujące ich na miejscach powyżej pierwszej dziesiątki. Tutaj, w gronie faworytów było kilku pretendentów. Na szansę awansu do Q2 liczyli między innymi Alvaro Bautista, Cal Crutchlow, Michele Pirro, Andrea Iannone czy Nicky Hayden.

Chociaż przez większą część sesji, na premiowanych awansem miejscach plasował się Alvaro Bautista i Cal Crutchlow, to awans do drugiej sesji kwalifikacyjnej wywalczył Nicky Hayden oraz Alvaro Bautista, który do ostatnich sekund nie miał pewności awansu na skutek bardzo dobrych międzyczasów osiąganych przez partnera zespołowego #69Hiroshiego Aoyamaę. Ostatecznie jednak to Hiszpan awansował do Q2, a Japończyk musiał się zadowolić trzecią pozycją w sesji – a więc 13 polem startowym.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Podczas drugiej części kwalifikacji – w której udział wzięła najlepsza dziesiątka zawodników oraz dwójka najlepszych z Q1, najlepszym czasem jednego okrążenia popisał się po raz czwarty z rzędu Marc Marquez. Dokonał tego w bardzo dobrym stylu, pobijając przy okazji rekord toru ustanowiony przez swojego rywala – Jorge Lorenzo. Starszy z Hiszpanów – chociaż prowadził przez większą część sesji, musiał ostatecznie zadowolić się drugim polem startowym. Jednak i one było zagrożone do końca kwalifikacji, ponieważ bardzo dobrze prezentował się Dani Pedrosa. Pomimo bardzo dobrych międzyczasów, w ostatnim sektorze kierowca Hondy tracił jednak zbyt dużo, by móc awansować na drugie pole startowe.

Drugi  rząd otworzy natomiast drugi z kierowców fabrycznej Yamahy – Valentino Rossi. Chociaż jego tempo było bardzo dobre, nie zdołał on awansować do pierwszego rzędu startowego. Obok włoskiego mistrza ustawi się natomiast Aleix Espargaro. Być może, pozycja hiszpańskiego kierowcy Yamahy mogła by być lepsza, gdyby nie kolejny upadek w kwalifikacjach. Jednak czas który uzyskał, pozwolił mu na zajęcie solidnej, piątej pozycji – tuż przed Andreą Dovizioso, który zamknie drugi rzad startowy.

Wyniki sesji kwalifikacyjnej MotoGP:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.120s
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 38.541s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.630s
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 38.857s
5. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.007s
6. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 39.222s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 39.243s
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.293s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 39.390s
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 39.751s
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.814s
12. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 39.826s

13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 39.768s
14. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 39.849s
15. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 40.118s
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 40.126s
17. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 40.239s
18. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 40.453s
19. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 40.566s
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 41.009s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 41.124s
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 41.517s
23. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 41.702s
24. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 42.052s

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: migal75

Pasjonat wszystkich sportów motorowych - w szczególności tych na dwóch kołach. Związany z MOTOSP.PL od 2011 roku

Komentarze: 1

  1. Wyścij już tuż tuż, ale jeszcze pozwolę sobie skomentować kwalifikacje. Nie spodziewałem się, że Marc będzie pierwszy. Dani zaskoczył mnie in minus – stawiałem ,żę to on będzie pierwszy. Lorek na pewno na pierwszym kółku będzie prowadził. Zobaczymy, czy Marc albo Dani dadzą radę go dogonić i wyprzedzić…

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
152 zapytań w 1,230 sek