Ruszyła rywalizacja MotoGP w Katarze. Andrea Dovizioso w dziennej sesji treningowej uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia toru Losail. Włoch na motocyklu Ducati pojechał o zaledwie 0.06s szybciej od swojego rodaka, Valentino Rossiego na motocyklu Yamahy. Trzeci był urzędujący mistrz świata, Marc Marquez na Hondzie. Kolejne czasy uzyskali Andrea Iannone, Jorge Lorenzo oraz Johann Zarco.
Rozczarowujące tempo jednego okrążenia pokazali na razie zawodnicy fabrycznych zespołów: Yamahy – Maverick Vinales oraz Hondy – Dani Pedrosa. Obaj znaleźli się poza TOP10. Najmocniej z debiutantów zaskoczył Hafizh Syahrin. Malezyjczyk z Tech 3 Yamahy zajął 15. pozycję. Druga sesja treningowa odbędzie się już jednak w dużo chłodniejszych warunkach i możliwe, że wtedy wyniki będą inne.
Wyniki FP1 w MotoGP przed GP Kataru na torze Losail:
- Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP18) 1m 55.366s [Okr. 12/14] 349km/h (Pr. maks.)
- Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 55.427s +0.061s [16/18] 344k
- Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 55.743s +0.377s [17/18] 346k
- Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 55.816s +0.450s [17/17] 343k
- Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP18) 1m 55.888s +0.522s [9/16] 345k
- Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 55.943s +0.577s [15/16] 343k
- Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 55.989s +0.623s [9/16] 349k
- Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 55.997s +0.631s [16/17] 342k
- Danilo Petrucci ITA Pramac Ducati (GP18) 1m 56.076s +0.710s [10/16] 351k
- Tito Rabat ESP Reale Avintia (GP17) 1m 56.111s +0.745s [17/17] 340k
- Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 56.130s +0.764s [19/19] 344k
- Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 56.265s +0.899s [17/17] 346k
- Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 56.313s +0.947s [11/14] 344k
- Alvaro Bautista ESP Angel Nieto Team (GP17) 1m 56.528s +1.162s [14/14] 344k
- Hafizh Syahrin MAL Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 56.544s +1.178s [17/17] 341k
- Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP17) 1m 56.680s +1.314s [16/17] 344k
- Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 56.999s +1.633s [14/16] 345k
- Scott Redding GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 57.115s +1.749s [13/15] 340k
- Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V)* 1m 57.183s +1.817s [13/18] 343k
- Thomas Luthi SWI EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 57.211s +1.845s [14/14] 338k
- Franco Morbidelli ITA EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 57.273s +1.907s [13/15] 339k
- Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 57.389s +2.023s [18/18] 343k
- Xavier Simeon ESP Reale Avintia (GP16)* 1m 59.151s +3.785s [14/16] 345k
- Karel Abraham CZE Angel Nieto Team (GP16) 1m 59.462s +4.096s [9/9] 340k
Źródło: crash.net
Ten skrót prędkości mocno niefortunny, w zasadzie to kompletnie nieprawidłowy :). Nie można w ten sposób skrócić km/h, w ogóle nie można tego skrócić. Chyba, że coś po prostu źle się powklejało :).
Wyniki jak wyniki, to tylko treningi. Cała prawda wyjdzie w kwalifikacjach i wyścigu.
Ostatnie lata pokazują że kwalifikacje nic nie maja do wyścigu i każdy może wygrać nie ważne z ktorej pozycji startuje:)
Pescao najlepiej z debiutantów :D Ale nie ma co przedwcześnie oceniać, zwłaszcza że tuż za nim Jack Miller który przecież brylował na testach.
No i fajnie widzieć czterech różnych producentów na czele.
Mnie osobiście cieszy, że prędkości maksymalne są tak zbliżone. Czy to Ducati (zawsze mocne), czy Honda i Yamaha, Suzuki i KTM, a nawet Aprilia, wszyscy powyżej 340km/h. To cieszy. Jeżeli chodzi o czasy to myślę, że nie ma na razie czego porównywać, zobaczymy co dalej ;).
Powiem ze nie pamiętam w zeszłym sezonie aby Rossi po pierwszym treningu był tak wysoko mam nadzieję że nareszcie mają odpowiednie ustawienia, zobaczymy jak będzie w następnych oby tylko lepiej, trzymam kciuki :)