Home / MotoGP / GP Walencji: Viñales na pole position! Bagnaia drugi, Martin szósty!

GP Walencji: Viñales na pole position! Bagnaia drugi, Martin szósty!

Maverick Viñales po raz pierwszy od przesiadki na Aprilię ustawi się na pole position! Żarty, że #12 szykuje formę na wtorek chyba musimy odłożyć na bok, ponieważ Hiszpan wygląda na głównego kandydata do rozdzielenia imprezy Pecco Bagnai i Jorge Martina. Mówiąc o walce o tytuł, Pecco Bagnaia uzyskał najlepszy czas w Q1, by w drugiej kwalifikacji poprawić swój czas i zakwalifikować się na drugim miejscu. Po wczorajszym dniu lepiej wyglądał Jorge Martin, jednak po sesjach kwalifikacyjnych jego sytuacja wygląda zdecydowanie gorzej. Po dobrym pierwszym przejeździe, po którym był drugi, Martinator zmienił motocykl na taki, który miał twardą oponę z przodu. #89 nie poprawił czasu, i do wyścigów wystartuje dopiero z 6. pola.

Groźne w wyścigach będą z pewnością KTMy Jacka Millera i Brada Bindera, którzy wystartują z drugiej linii. #33 był rok temu drugi w Walencji, mniej niż 0,5s za zwycięskim Alexem Rinsem. W walce o poprawienie swojej pozycji startowej upadł Marc Marquez, który do ostatniego wyścigu z Repsol Hondą wystartuje z 9 pozycji.

Wyniki sobotniego treningu
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF LAP MAX
1 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 1’30.167s 14/15 332k
2 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +0.019s 12/15 327k
3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +0.026s 8/15 331k
4 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.046s 12/14 326k
5 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.050s 10/11 326k
6 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +0.105s 9/15 334k
7 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.107s 14/14 331k
8 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.147s 10/14 331k
9 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +0.163s 6/13 327k
10 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.236s 5/8 326k
11 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +0.278s 8/14 331k
12 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +0.315s 5/14 331k
13 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.420s 13/15 329k
14 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.433s 12/13 327k
15 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +0.447s 15/15 324k
16 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.534s 6/13 329k
17 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.535s 10/16 329k
18 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +0.654s 7/14 326k
19 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +0.724s 6/12 329k
20 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +0.803s 4/12 327k
21 Lorenzo Savadori ITA RNF Aprilia (RS-GP22) +1.602s 11/15 324k
Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki kwalifikacji
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF LAP MAX
1 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 1’28.931s 6/8 331k
2 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +0.092s 6/7 334k
3 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +0.213s 8/8 332k
4 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.230s 6/8 331k
5 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.240s 3/8 331k
6 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +0.251s 3/9 331k
7 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.292s 7/9 332k
8 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +0.330s 3/3 324k
9 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.344s 7/7 329k
10 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +0.507s 3/9 327k
11 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.579s 7/9 327k
12 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.866s 2/8 335k
Pierwsza kwalifikacja
13 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* 1’29.233s 7/9 326k
14 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) 1’29.389s 7/9 332k
15 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’29.613s 7/9 327k
16 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1’29.864s 9/9 324k
17 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 1’29.901s 7/9 332k
18 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) 1’29.953s 7/9 329k
19 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’30.045s 7/9 329k
20 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) 1’30.257s 6/9 329k
21 Lorenzo Savadori ITA RNF Aprilia (RS-GP22) 1’31.044s 8/8 329k

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 8

  1. Powiem tak ani Martin ani Zespół Pramaca nie jest jeszcze gotowy do walki o tytuł bo widać ewidentnie że podejmują błędne decyzje pod presją.

  2. Martin robi ostatnio wszystko, aby przegrać tytuł nie do przegrania, pomijając tą podejrzaną sytuację z oponą.

    • a od kiedy to tytuł był dla Martina „nie do przegrania”?? W całym sezonie bodaj raz na jeden wyścig zdobył kilku punktową przewagę a tak cały czas jest za Peco.

  3. Ja i tak uważam że tytuł mistrza holowania należy Markowi Marquezowi. Rozmienił swoją karierę na drobne – co za parówa 😂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
158 zapytań w 1,437 sek