Home / MotoGP / Kolejny mistrzowski sezon Hondy w MotoGP

Kolejny mistrzowski sezon Hondy w MotoGP

Rok 2012 był kolejnym mistrzowskim sezonem dla Hondy, której motocykliści sięgnęli w królewskiej klasie MotoGP po tytuły w klasyfikacji konstruktorów i zespołów, a Hiszpan Dani Pedrosa wywalczył wicemistrzostwo świata w klasyfikacji zawodników.

Sztuki tej Pedrosa, trzykrotny mistrz świata mniejszych klas 125 i 250ccm, dokonał wygrywając najwięcej wyścigów w stawce, aż siedem z osiemnastu Grand Prix. Na podium zabrakło Hiszpana tylko w trzech wyścigach.

Tytuł drugiego wicemistrza świata, mimo poważnej kontuzji kostki i opuszczenia trzech wyścigów, wywalczył ustępujący mistrz, kończący motocyklową karierę Casey Stoner. Australijczyk wygrał pięć wyścigów, a w pięciu kolejnych stanął na niższych szczeblach podium. Rewelacyjne wyniki dosiadających modelu Honda RC213V Stonera i Pedrosy, pozwoliły ekipie Repsol Honda na przypieczętowanie drugiego z rzędu tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji zespołowej.

Łącznie, na 54 miejsca na podium dostępne w 18 wyścigach sezonu 2012, zawodnicy dosiadający motocykli Hondy, zajęli blisko połowę, bo aż 26 z nich. Poza Stonerem i Pedrosą, dwukrotnie na podium stawał także Hiszpan Alvaro Bautista z zespołu San Carlo Honda Gresini, który zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej MotoGP.

Udany sezon zaliczył także drugi z zawodników tej ekipy, Włoch Michele Pirro, który zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodników dosiadający motocykli CRT, czyli maszyn wyposażonych w silniki z seryjnych modeli. Pirro korzystał w sezonie 2012 z silnika z Hondy CBR1000RR Fireblade.

[portfolio_slideshow id=35187]

Wszystko to sprawiło, że Honda po raz drugi z rzędu i szósty od debiutu czterosuwowej formuły MotoGP w 2002 roku, sięgnęła po tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów. Dla japońskiej marki to już 61. tytuł konstruktorów od momentu rozpoczęcia startów w motocyklowej Grand Prix w roku 1961.

Ogromnych emocji dostarczyła także walka zawodników klasy Moto2, w której wszyscy motocykliści korzystają z identycznych silników z seryjnego modelu Honda CBR600RR. Po zaciętej rywalizacji, po mistrzostwo sięgnął ostatecznie 19-letni Marc Marquez. W sezonie 2013 Hiszpan zadebiutuje w MotoGP, gdzie dołączy do Daniego Pedrosy w barwach fabrycznej ekipy Repsol Honda.

Nowością w sezonie 2012 była kategoria Moto3, w której ponad połowę startujących, w motocykle bądź silniki zaopatrywała właśnie Honda. Korzystając z silnika z modelu NSF250R, aż 5 z 17 wyścigów wygrał Hiszpan Maverick Vinales, sięgając ostatecznie po tytuł drugiego wicemistrza świata. W pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej znalazło się aż pięciu zawodników wspieranych przez Hondę.

Sezon 2013 rozpocznie się od nocnego wyścigu o Grand Prix Kataru, który odbędzie się 7. kwietnia na torze Losail w Doha. W klasie MotoGP Honda ponownie wystawi cztery modele RC213V, których dosiądą Dani Pedrosa, Marc Marquez, Alvaro Bautista i Stefan Bradl. Nadal w jednostki napędowe CBR600RR zaopatrywani będą wszyscy zawodnicy Moto2, podczas gdy w Moto3 wybrani zawodnicy będą korzystać z motocykli i silników z modelu NSF250R.

Informacja prasowa

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 41,281 sek