Michelin zdecydował, że na GP Kataru udostępni zawodnikom MotoGP nieco zmienioną przednią oponę względem ubiegłotygodniowych testów. Ogumienie było podczas testów jedną z najważniejszych spraw. Ostatniego dnia doszło do kilku upadków, a zawodnicy narzekali na jedną z wersji ogumienia.
Najwięcej kontrowersji budziła przednia miękka mieszanka opon. Michelin na testach udostępniał ją w dwóch wersjach – tzw. numer 36 (bardziej miękka) i numer 34 (bardziej twarda), zastępując w ten sposób wcześniejszą jedną wersję o symbolu 1002. Cały problem polegał na tym, że od pewnego momentu było jasne, że do produkcji przed wyścigiem trafi wersja 34, którą zawodnicy polubili w Malezji. Na Phillip Island jednak zawodnikom o wiele bardziej podpasowała 36-ka. W Katarze zdania były podzielone. Vinales i Pedrosa – 36. Lorenzo – 34. Marquez i Rossi nie byli pewni. Nie było już jednak możliwości zmiany decyzji przez Michelin.
Okazało się jednak, że Michelin pójdzie na kompromis. „Tu (w Katarze) opona 36 była dobra dla niektórych, ale zbyt miękka dla innych. Michelin powiedział nam, że (na wyścig) przywiezie nową – twardszą, ale nie tak twardą jak 34. To powinna być perfekcyjna opona.” – powiedział Jorge Lorenzo po testach.
Michelin potwierdził, że faktycznie na otwierającą sezon rundę udostępni nieco zmienioną oponę w wersji 34. Będzie ona zawierać nieco więcej gumy na prawej stronie. „Dokonaliśmy wyboru mieszanek na przednie i tylne koło.” – powiedział Nicolas Goubert, dyrektor techniczny Michelina.
„Warunki torowe przez trzy dni w Katarze zmieniały się i okazjonalnie zauważaliśmy zbyt duże zużycie przedniej miękkiej opony. Aby była mocniejsza, musimy nieco poprawić jej specyfikację.”
„Nie było żadnych przypadłości z twardą wersją i za dwa tygodnie będzie ona do wykorzystania w identycznej formie jak na testach.” – dodał.
Źródło: motorsport.com