Home / MotoGP / MM na pole position w Aragonii

MM na pole position w Aragonii

marc+marquez+kwalifikacje+motogp+aragonMarc Marquez po raz kolejny wywalczył pole position i do jutrzejszego wyścigu na torze w Aragon wystartuje z pierwszego pola. Tuż za nim na starcie ustawi się jego kolega z Repsol Hondy Dani Pedrosa.

Pierwszy rząd dopełni Andrea Iannone, który w ten weekend po raz pierwszy dostał Ducati w specyfikacji GP 14.2.

Innym zawodnikiem, który również otrzymał nowe Desmosedici był Andrea Dovizioso. Włoch niestety podczas drugiego wyjazdu podczas kwalifikacji zaliczył upadek, mając najlepszy czas w pierwszym sektorze.

Podczas Q1 na hiszpańskim torze najszybsi okazali się Valentino Rossi i Hector Barbera i to oni awansowali do drugiej sesji.

Rossi ostatecznie do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 6 miejsca, a jego parter z zespołu Jorge Lorenzo z 7-ego.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki Kwalifikacji MotoGP – Grand Prix Aragon
Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 47.187s [okr. 7/7] 328km/h (Top Speed)
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 47.549s +0.362s [6/8] 329km/h
3. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 47.685s +0.498s [7/7] 332km/h
4. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 47.865s +0.678s [6/8] 327km/h
5. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 47.897s +0.710s [5/6] 327km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 48.226s +1.039s [6/8] 328km/h
7. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 48.246s +1.059s [6/8] 327km/h
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 48.368s +1.181s [6/8] 330km/h
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 48.542s +1.355s [2/4] 331km/h
10. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 48.568s +1.381s [3/7] 321km/h
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 48.810s +1.623s [3/5] 328km/h
12. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) Brak czasu

Q1:
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 49.051s
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 49.209s
15. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 49.274s
16. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 49.703s
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 49.790s
18. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 49.835s
19. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 50.263s
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 50.635s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 51.280s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 51.489s
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 52.181s

Wyniki FP4 MotoGP – Grand Prix Aragon:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 48.738s [okr. 11/12] 330km/h (Top Speed)
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 48.796s +0.058s [4/13] 335km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 48.847s +0.109s [13/14] 335km/h
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 48.855s +0.117s [3/14] 333km/h
5. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 49.088s +0.350s [3/12] 326km/h
6. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 49.162s +0.424s [11/13] 328km/h
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 49.316s +0.578s [3/14] 334km/h
8. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 49.338s +0.600s [9/14] 334km/h
9. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 49.525s +0.787s [3/13] 333km/h
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 49.565s +0.827s [4/14] 333km/h
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 49.770s +1.032s [13/14] 330km/h
12. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 49.992s +1.254s [3/13] 331km/h
13. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 50.090s +1.352s [7/13] 330km/h
14. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 50.131s +1.393s [6/9] 327km/h
15. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 50.383s +1.645s [9/12] 317km/h
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 50.796s +2.058s [7/10] 314km/h
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 50.853s +2.115s [5/12] 322km/h
18. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 51.030s +2.292s [13/14] 314km/h
19. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 51.178s +2.440s [5/13] 325km/h
20. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 51.385s +2.647s [10/11] 314km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 51.606s +2.868s [12/13] 314km/h
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 51.862s +3.124s [10/14] 314km/h
23. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 52.102s +3.364s [6/12] 313km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
151 zapytań w 0,505 sek