Zawodnicy zespołu z Hamamatsu muszą uzbroić się w cieprliwość. Ze skrzyni typu seamless będą mogli korzystać najwcześniej podczas Grand Prix w Indianapolis.
Dyrektor projektu – Satoru Terada – zapowiadał już po zimowych testach w Walencji, że motocykle Suzuki będą wyposażone w szybką skrzynię biegów od początku sezonu 2015, jednak z powodu problemów z silnikiem, plan został oddalony w czasie.
Zarówno Aleix Espargaro, który w poprzednim sezonie jeździł w zespole Yamaha Forward Racing, jak i Maverick Vinales, który przeszedł do MotoGP z klasy Moto2, nie mieli jeszcze okazji wypróbować nowoczesnej skrzyni, dzięki której biegi można zmieniać praktycznie całkowicie bez użycia sprzęgła. Podobno jednak testy szybkiej skrzyni biegów trwają już od jakiegoś czasu. Suzuki współpracuje przy tym projekcie z brytyjską firmą XTRAC Transmission Technology, z której usług korzystają także zespoły Ducati i KTM.
Honda zaczęła używać skrzyni typu seamless już w 2010 roku, Ducati w 2011, Yamaha wprowadzała zmiany stopniowo od 2013 roku w Misano, a Aprilia zadebiutowała w tym sezonie na Mugello. Team Suzuki jak na razie postanowił zrezygnować z jej użycia podczas GP Holandii i na Sachsenringu. Pierwsze oficjalne próby będą miały miejsce najprawdopodobniej w sierpniu przed Grand Prix w Indianapolis.
Źródło: speedweek.com, fot. Suzuki