Zawodnicy Ducati zdominowali testy powyścigowe w Jerez de la Frontera. Najszybszy był Marco Bezzecchi, a drugi czas należał do jego kolegi zespołowego, Luki Mariniego. Fakt posiadania starych motocykli GP22 zdecydowanie pomógł im w uzyskaniu najlepszych czasów, bowiem nie skupiali się na testowaniu nowych części, jak inne ekipy.
Najważniejszym wydarzeniem były testy Hondy – która ma nową ramę Kalexa. Sprawdzali ją Stefan Bradl z Joanem Mirem – obaj zaliczyli upadki i uplasowali się w drugiej części stawki. Fabio Quartararo miał trzeci czas, także sprawdzając w poniedziałek nowe podwozie dla Yamahy. Podobnie jak wydech i aerodynamikę.
Aleix Espargaro z Jonasem Folgerem mieli dodatkowe zadania – testowali nowy model kasku wyścigowego z komunikacją radiową, który ma pomóc w ostrzeganiu o niebezpieczeństwach na torze, w rodzaju czerwonej flagi.
Wyniki testów | ||||||
RIDER | NAT | TEAM | TIME | LAP | ||
1 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1m 36.574s | 56/64 |
2 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.104s | 75/81 |
3 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.151s | 60/88 |
4 | = | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.389s | 61/63 |
5 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.390s | 67/94 |
6 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.450s | 40/44 |
7 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.486s | 57/79 |
8 | ^1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.494s | 71/73 |
9 | ˅1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.515s | 17/52 |
10 | = | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.615s | 33/77 |
11 | ^2 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.711s | 71/71 |
12 | ^2 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.740s | 65/70 |
13 | ˅2 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.752s | 33/60 |
14 | ˅2 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.857s | 46/67 |
15 | ^4 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.942s | 64/67 |
16 | ˅1 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.969s | 32/80 |
17 | ˅1 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.148s | 54/82 |
18 | ˅1 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.165s | 10/69 |
19 | ˅1 | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +1.208s | 28/54 |
20 | = | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +1.823s | 35/35 |
21 | = | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.968s | 50/63 |
22 | = | Lorenzo Savadori | ITA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.984s | 31/45 |
Źródło: crash.net
Mir to nie za wiele się natestował nowej ramy, przejechał tylko jedno okrążenie i coś się porobiło w motocyklu z elektroniką.
Muszą im dać więcej mocy w początkowej fazie przyspieszania Hondzie jaki Yamasze Podwoziem Kalexa niewiele nadrobią jeśli Ducaty będą ich objeżdżać na prostych Nie dziwne że Mir sie wywraca szukając szybkości w zakrętach nie mając mocy i momentu obr.przy wyjściu z zakrętu
Swoją drogą szkoda że nie wrzuciliście zdjęcia bo Honda wygląda obłędnie bez Repsola
Ale Repsol Honda ma najlepiej rozpoznawalną grafikę w stawce. Nawet z Ducati od pojawienia się Gas Gas jest gorzej. Może jeszcze jako – tako VR46. Reszta niestety słabo . Oczywiście najlepszą wg mnie miało Suzuki.
Podobno elementy podwozia Kalexa niewiele pomagają Mądre główki inżynierów pewnie puchną od analiz wyścigów czasów gdzie w któym momencie gubią ,co poprawić itd. Honda jest w d…e (Yamaha też)
Może faktycznie za bardzo skupili sie na F1 i za bardzo 'olali’ Motogp.
Nie przypominam sobie żeby fabryki europejskie były aż tak z przodu przed Japońcami