Home / MotoGP / Testy MotoGP, Portimao (1. dzień): Powtórka z Malezji – Ducati przed Aprilią

Testy MotoGP, Portimao (1. dzień): Powtórka z Malezji – Ducati przed Aprilią

Nie było zaskoczeń w 1. dniu testów poprzedzających początek sezonu w MotoGP w Portugalii. Najlepszy czas należał do mistrza świata, Francesco Bagnai (Ducati). Ćwierć sekundy stracili Luca Marini (VR46 Ducati) oraz Maverick Vinales (Aprilia). Jedyny zawodnik na motocyklu spoza Półwyspu Apenińskiego to Fabio Quartararo (Yamaha), który był ósmy.

Po miesiącu przerwy między tymi testami a jazdami w Sepang, pitlane wypełniło się producentami prezentującymi nowe rozwiązania. Aprilia przyciągnęła uwagę swoją nowatorską koncepcją aerodynamiczną, a Maverick Vinales zajął na takim motocyklu trzecie miejsce z czasem 1m39.025s. Alex Marquez kontynuował swoją adaptację do Ducati, zajmując czwarte miejsce przed duetem RNF Aprilia, Raulem Fernandezem i Miguelem Oliveirą.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Marco Bezzecchi był siódmy na satelickim motocyklu VR46 Ducati, a Fabio Quartararo był najszybszym zawodnikiem Yamaha na ósmym miejscu, tracąc 0,843s do najszybszego czasu. Fabio Di Giannantonio z Gresini Ducati zajął dziewiąte miejsce, ale późny upadek zmusił Włocha do udania się do szpitala na dalsze badania.

Jorge Martin z Pramac Ducati zajął dziesiąte miejsce przed Alexem Rinsem z LCR Honda, który był najlepszym zawodnikiem HRC w sobotę. Aleix Espargaro był 12. na drugiej Aprilii przed Johannem Zarco z Pramaca i Joanem Mirem z zespołu fabrycznego Honda, a duet KTM Brad Binder i Jack Miller był jeszcze dalej w tabeli. Marc Marquez upadł w trakcie intensywnego dnia dla ośmiokrotnego mistrza świata, osiągając zaledwie 19. miejsce, po przejechaniu na swojej Hondzie 78 okrążeń.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 1. dnia
RIDER NAT TEAM TIME LAP SPEED
1 ^3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 1m 38.771s 77/78 334.3
2 ˅1 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.234s 58/65 340.6
3 ˅1 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.254s 71/88 334.3
4 ˅1 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +0.565s 56/65 337.5
5 ^9 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +0.689s 62/64 335.4
6 ˅1 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +0.695s 59/75 337.5
7 ˅1 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.837s 62/76 337.5
8 ^4 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.843s 88/90 333.3
9 ˅2 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.870s 32/50 334.3
10 ˅2 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +0.872s 38/63 335.4
11 ˅2 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +0.875s 66/77 332.3
12 ˅2 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.877s 59/60 338.5
13 ˅2 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +0.945s 44/57 335.4
14 ^1 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.005s 74/74 329.2
15 ^5 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +1.152s 58/69 335.4
16 ^5 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +1.216s 57/58 331.2
17 ˅4 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +1.238s 27/52 336.4
18 ˅2 Stefan Bradl GER Honda Test Rider (RC213V) +1.391s 58/72 331.2
19 ˅2 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +1.399s 35/78 336.4
20 ˅2 Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (GP23) +1.565s 45/70 333.3
21 ˅2 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.643s 75/95 330.2
22 = Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +1.736s 58/64 333.3
23 ^1 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.871s 68/74 328.2
24 ˅1 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +2.000s 63/72 330.2

Źródło: crash.net, motorsport.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. Pierwsze skrzypce będzie grał Marquez……Alex Marquez

  2. Suzuki chyba wycofując się wyczuło firmę Ducati. Japonia bez pomysłu, a Włosi zbudowali motocykl, któremu Honda i Yamaha nie dorasta do pięt. Chyba, że to pomysł Dorny, że wygrywać ma Ducati i Aprilia. Skupienie i ciężka praca pokonały zadufaną Hondę i Yamahę.

    • no tak wyczuli, że Rins wygrał dwa wyścigi na koniec

    • Z tego co pamietam przepisy zmieniono kilka lat temu właśnie pod Ducati… żeby nawiązało jaką kolwiek walkę w stawce… To może niech zmienia przepisy znowu tak aby każdy producent miał wolną rękę ?? I robił motocykl według swojego budżetu swojej technologii itd…. I wtedy zobaczymy czy Ducati będzie nawiązywać walkę z innymi…

  3. Co do Suzuki to była czysta ekonomia albo ich jej pojmowanie, krótko mówiąc kryzys i wiedza o wielkości potencjalnych środków jakie trzeba by zainwestować żeby nadążyć za Ducati , bo potencjał inżynieryjny do tego nie wątpie Suzuki ma.
    Honda w ślepym zaułku po postawieniu od lat na jeden kierunek i trudno im się dziwić wiedząć jaki potencjał ma Marc ,dodam zdrowy Marc i w tym ich problem.
    Yamaha próbując naprawić prędkość rozstroiła nie najgorzej funkcjonującą do tej pory resztę, pytanie czy i kiedy z powrotem to zgrają
    Aprilia blisko czuba a mają w tym sezonie satelity, mogą zebrać wiele danych do poprawy
    Ducati nie mam pytań poza jednym, który z nich tym razem zgarnie Majstra
    KTM myśle zgodnie z oczekiwaniami poniżej średniej, tylko jakaś poważna zmiana może ich stamtąd wygrzebać
    Tak mi to na dzisiaj wygląda mając dostęp tylko do publicznej wiedzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
170 zapytań w 1,943 sek