Jorge Martin (Pramac Ducati) rozpoczął przedsezonowe testy w Malezji od uzyskania najlepszego czasu 1. dnia. Wcześniejsze zaliczone okrążenia w Shakedownie dobrze wykorzystał Pedro Acosta (GasGas), który nie musiał jak inni poświęcać wiele czasu na przygotowanie się do jazd w testach, i uzyskał 2. wynik. TOP3 na otwarcie testów na Sepang zamknął Fabio Quartararo (Yamaha).
Na testach zabrakło Franco Morbidellego, który w Shakedownie zaliczył bardzo groźny upadek. Zastępował go Michele Pirro. Z kolei Raul Fernandez nie pojeździł za długo, bo zaliczył high-side i z obolałymi plecami trafił do centrum medycznego.
Duże kłopoty techniczne miał Marc Marquez, którego ubiegłoroczne Ducati dwukrotnie zmuszało go do przerywania jazdy. Hiszpan zaliczył też wyjazd poza tor, a brat – Alex – upadek. Testy potrwają do czwartku.
Wyniki 1. dnia | |||||||
Rider | Nat | Team | Time | Lap | Max (km/h) | ||
1 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 1m 57.951s | 22/59 | 336.4 |
2 | = | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.269s | 33/60 | 336.4 |
3 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.277s | 36/46 | 335.4 |
4 | = | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.374s | 27/49 | 331.2 |
5 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.406s | 41/48 | 330.2 |
6 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.519s | 59/60 | 334.3 |
7 | ^2 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.591s | 44/50 | 332.3 |
8 | ˅1 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.654s | 42/54 | 333.3 |
9 | ^10 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.670s | 45/47 | 336.4 |
10 | ˅2 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +0.719s | 37/56 | 334.3 |
11 | ˅1 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.765s | 18/46 | 331.2 |
12 | ^4 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.773s | 52/60 | 335.4 |
13 | ˅1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.787s | 45/54 | 332.3 |
14 | ^3 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.790s | 42/43 | 332.3 |
15 | ˅4 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.799s | 23/54 | 333.3 |
16 | ˅3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.862s | 45/52 | 332.3 |
17 | ˅3 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.018s | 21/38 | 336.4 |
18 | ˅3 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.097s | 21/69 | 335.4 |
19 | ^1 | Cal Crutchlow | GBR | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.186s | 52/61 | 332.3 |
20 | ˅2 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.261s | 26/37 | 329.2 |
21 | = | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.592s | 63/64 | 330.2 |
22 | = | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +2.169s | 6/21 | 332.3 |
23 | = | Michele Pirro | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +2.451s | 15/59 | 330.2 |
Źródło: crash.net
Coś czuję ze 93 dostanie szrota na sezon i nie bedzie tak kolorowo jak mogło by się wydawać
po pierwsze nie ” dostanie ” tylko dostał. Po drugie nie szrota tylko moto na którym Giannantonio nie dawno wygrywał wyścigi bądź stawał na pudle. Po trzecie coraz bardziej jasnym się staje że w przypadku MM problem nie leży w motocyklu.
przecież DiGia wygrywał na ’22, Marc jeździ na’ 23
Czyli motocykl Bagnai i Martina.No to rzeczywiście dramat
Po udanych testach na koniec sezonu wiele osób wychwalalo Marca. Teraz po jednym dniu testow, niektorzy wieszaja na nim psy i zwiastuna rychly koniec.
To testy, a jak bedzie na kwalifikacja i wyscigach to czas pokaze.
Mozna byc mistrzem testów, kwalifikacji, a na wyscigu raz lepiej raz gorzej
Osobiscie wiernie kibicuje MM, jakos przypadk mi do gustu, bo zawsze daje z siebie 200%, walczy na całego
Ale tez staram sie realnie patrzec.
Mysle, ze jednego mozemy byc pewni, ten sezon bedzie ciekawy
Ci co „wychwalali” Marqueza to akurat dalej go wychwalają i zwalają tradycyjnie winę na motocykl. Podejrzewam że będą go wychwalać nawet jak dalej będzie grzał miejsca w drugiej dziesiątce.. A ci co go krytykują robili to dużo wcześniej niż po tym dniu testowym i mają do tej krytyki dużo więcej argumentów niż wyniki testów.
https://www.crash.net/motogp/news/1044057/1/marc-marquez-clarifies-misunderstanding-it-was-not-crash
Bagnaja o wiele dalej niż Marc.
Generalnie testy to nie wyścig i nie wiadomo co kto testuje i jak.
Po czwarte nie dawno to jest zasadnicza różnica między tym co jest teraz ,po piąte już snujesz jakieś teorrie że ma problem nie z motocyklem to z czym ? przychodzi mi do głowy że tylko ze swoim ciałem – to jak dawał rade będąc najlepszym w Hondzie..? Po szóste 'nie dawno’ pisze sie razem Nie żebym sie czepiał ale to akurat rażący błąd
a ty co ? Zajmujesz się poprawianiem błędów w internecie ? No to powodzenia i miłego wieczoru he he .
Masz racje-to było głupie Po prostu troche mnie poniosło MM miał problem techniczny z motocyklem a w niektórych mózgach forumowych już jaśniejsze sie staje że to nie wina sprzętu w jego przypadku To takie zaklinanie rzeczywistości że nie sposób do tego odnieść sie nie uszczypliwie
ktoś wie czy Ducati jechało już z nowym aero na 2024? Pewne zmiany widać szczególnie w bocznych owiewkach ale to raczej ewolucja niż rewolucja (którą tak głośno zapowiadali)
https://www.crash.net/motogp/news/1044060/1/francesco-bagnaia-pinpoints-key-area-improvement-24-ducati
Bagnaia opowiada o nowym motocyklu ,jakie ulepszenia bedzie miał
Czy gdzieś jest transmisja live??
Czy znane są szczegóły stanu zdrowia Franky Morbidellego? Co z Nim?
Co do Marqueza to sezon jeszcze się nie rozpoczął, ale mimo tego że jestem jego wielkim fanem zaczynam mieć obawy czy w erze jak ja to mówię „dwupłatowców” jego bezkompromisowy styl pełen uślizgow i dzikich manewrów ma sens…. Czy się odnajdzie? No zobaczymy, im dalej w las tym może być gorzej dla chłopa. Chyba że ograniczą aerodynamikę i systemy pionowego startu i lądowania. Jak sam powiedział musi się zaadoptować choć tego nie lubi. Czy da radę? No zobaczymy
MM zajął w pierwszym teście dziewiątą lokatę, a zdecydowana większość komentarzy poświęcona jest właśnie jemu ???? :):):):) w tej „wojence” komentujących brakowało mi jedynie stwierdzenia, że „…. Vale zrobiłby to lepiej…” :):):) mam świadomość, że to dopiero pierwszy dzień testów, a Acosta i Fabio już jeździli wcześniej, ale cieszę się z ich miejsc w czołówce, martwi natomiast postawa Hondy (szczególnie fabryczni), #89 zaczyna z wysokiego C, a Binder z Millerem dopiero w rozgrzewce :):):) DiGia lepiej niż Bez :) Miler i Pecco też nie na „swoich” miejscach, ważne, że wyjechali, pierwsze kółka, bez kontuzji (oprócz pechowego Morbi), sezon się zaczyna, chce się żyć !!!! :):):)