Przez trzy dni na torze Sepang zawodnicy zespołu Kawasaki Racing Team Randy de Puniet oraz Olivier Jacque potwierdzili, że przygotowania do nowego sezonu, który rozpoczyna się już 10 marca na torze w Katarze idą pełną parą testując nowe motocykle o pojemnoPrzez trzy dni na torze Sepang zawodnicy zespołu Kawasaki Racing Team Randy de Puniet oraz Olivier Jacque potwierdzili, że przygotowania do nowego sezonu, który rozpoczyna się już 10 marca na torze w Katarze idą pełną parą testując nowe motocykle o pojemności 800cc.
Obaj Panowie bardzo intensywnie pracowali przez całe trzy dni, skupiając się na dopracowaniu zawieszenia, przyzwyczajaniu się do nowej pozycji na motocyklu oraz sprawdzeniu nowych opon firmy Bridgestone przygotowanych specjalnie dla motocykli o pojemności 800cc.
Przez cały weekend obaj kierowcy przejechali 430 okrążeń toru, z czego długość jednego to 5,543 km.
Testy ostatniego dnia miały formę przybliżonego wyścigu w tym czasie Randy i Olivier przekazywali uwagi na temat opon aby pod koniec wyścigu miały zbliżona przyczepność jak na jego początku.
Dla Oliviera była to druga próba i okazja aby przygotować się do pełnego sezonu klasy MotoGP od 2003 roku. Jest on jednym z najstarszych i najbardziej doświadczonych zawodników dlatego też szybko przyzwyczaił się do bycia zawodnikiem fabrycznego zespołu Kawasaki i tym samym wniósł bardzo dobrą atmosferę do całego zespołu.
Randy de Puniet — 237 okrążeń — najlepszy czas 2’02.05
„Mieliśmy dobre trzy dni. Z okrążenia na okrążenie było coraz lepiej i wszyscy byli z tego zadowoleni. Wynika to z przeprowadzonych gruntownie zmian motocykla ale także z poprawionej pozycji , do której szybko się przyzwyczaiłem. Najlepszy czas osiągnąłem drugiego dnia testów ponieważ ostatniego dnia temperatura powietrza wzrosła o 10 stopni i było już bardzo ciężko. Jestem bardzo zadowolony z wizyty na torze Sepang i nie mogę doczekać się kolejnych testów.”
Olivier Jacque — 193 okrążenia – najlepszy czas 2’02.58
„To była dość wyczerpująca próba. Podczas treningów zatrzymywaliśmy kilka razy aby kontrolować niezawodność, o którą bardzo ciężko w gorącej Malezji.
Wykonaliśmy bardzo dobrą pracę przez te trzy dni i jestem zadowolony z wyników jakie udało na się osiągnąć. Rozumiem teraz lepiej budowę motocykla co pozwoli mi jeszcze bardziej prowadzić tą maszynę. Z każdym dniem czułem się lepiej na motocyklu, a to jest ważne na przyszłość. Wiem, że mogę poprawić jeszcze czas. Tak, w ogóle, bardzo pozytywna próba dla nas.”
Naoya Kaneko: Dyrektor techniczny
„Naszym głównym zadaniem było przystosowanie motocykla do długości wyścigu. Przeprowadziliśmy kilka takich treningów przez trzy dni i zauważyliśmy, że dużo dały ulepszenia budowy motocykla oraz bardzo dobre opony Bridgestone. Mieliśmy trzy dni ciężkich prób prowadzonych przez naszych zawodników którzy jeździli po osiem godzin od 10 rano do 18 i dzięki nim udało nam się zebrać bardzo dużo danych do jeszcze lepszego rozwoju motocykla. Przed nami jeszcze jedna próba przed pierwszym grand prix, ale ta już potwierdziła, że idziemy w dobrym kierunku aby jeszcze bardziej ulepszyć nasze motocykle.”
Poniżej specyfikacja nowej Kawasaki Ninja ZX-RR 800cc:
Typ silnika | czterosuwowy, chłodzony cieczą, czterocylindrowy w układzie rzędowym |
Pojemność silnika [cm3] | 798 |
Stopień kompresji | – |
Układ rozrządu, zawory | DOHC, 16 zaworów, 4 zawory na cylinder |
Moc maksymalna [(KM) / obr. min] | Ok. 240 / 15000 |
System zasilania w paliwo | wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | manualna, 6 biegów |
Opony: przód / tył | Bridgestone |
Hamulce: przód | Brembo, podwójne tarcze karbonowe, 314 mm, zaciski czterotłoczkowe |
Hamulce: tył | Brembo, Pojedyncza tarcza, 200 mm, zacisk dwutłoczkowy |
Rozstaw osi [mm] | 1460 |
Wysokość siedzenia [mm] | 850 |
Pojemność zbiornika paliwa [l] | 21 |
Masa „na sucho” [kg] | Ok. 148 |
Prędkość maksymalna [km/h] | ponad 320 |
Tłumik | Akrapovic |
Zawieszenie | Ohlins |
Świece | NGK |
Zębatka | AFAM |
Łańcuch | EK |
Sprzęgło | |
Płyny | Elf |
Źródło: www.kawasaki-racingteam.com