Jesteśmy już na półmetku sezonu 2022. Zawodnicy i zespoły mają za sobą 11 wyścigów, i drugą połowę sezonu w perspektywie. Jeśli chodzi o użycie silników w tym roku, najgorzej wygląda sytuacja w zespole LCR Hondy, gdzie obaj zawodnicy „stracili” już możliwość korzystania z trzech jednostek napędowych, które zostały wycofane z użycia.
Świetnie natomiast u Aprilii i Raula Fernandeza z Tech3 KTM, gdzie wciąż do wzięcia są po cztery świeże jednostki. Aprilia oczywiście korzysta na fakcie, że rok rozpoczęła jako producent mający przywileje w postaci większej liczby dostępnych silników, a więc ma w zanadrzu więcej niż konkurencja. Połowa stawki nie wycofała jeszcze ani jednego silnika.
Wykorzystanie silników po 11 z 20 rund sezonu 2022 | |||
ZAWODNIK | MOTOCYKL | UŻYTE | WYCOFANE |
Takaaki Nakagami | Honda | 5/7 | 3 |
Alex Marquez | Honda | 5/7 | 3 |
Maverick Vinales | Aprilia | 5/9* | 1 |
Aleix Espargaro | Aprilia | 5/9* | 1 |
Enea Bastianini | Ducati | 5/7 | 1 |
Fabio di Giannantonio | Ducati | 5/7 | 1 |
Pol Espargaro | Honda | 4/7 | 1 |
Marc Marquez / Stefan Bradl | Honda | 4/7 | 1 |
Brad Binder | KTM | 4/7 | 1 |
Remy Gardner | KTM | 4/7 | 1 |
Miguel Oliveira | KTM | 4/7 | 1 |
Johann Zarco | Ducati | 5/7 | 0 |
Luca Marini | Ducati | 5/7 | 0 |
Jack Miller | Ducati | 5/7 | 0 |
Francesco Bagnaia | Ducati | 5/7 | 0 |
Marco Bezzecchi | Ducati | 5/7 | 0 |
Jorge Martin | Ducati | 5/7 | 0 |
Raul Fernandez | KTM | 3/7 | 0 |
Joan Mir | Suzuki | 4/7 | 0 |
Alex Rins | Suzuki | 4/7 | 0 |
Andrea Dovizioso | Yamaha | 5/7 | 0 |
Fabio Quartararo | Yamaha | 5/7 | 0 |
Franco Morbidelli | Yamaha | 5/7 | 0 |
Darryn Binder | Yamaha | 5/7 | 0 |
* – producent korzystający z przywilejów
Źródło: crash.net