Wyniki pierwszych wolnych treningów klasy MotoGP na hiszpańskim torze Jerez de la Frontera.
Wyniki 1 wolnego treningu MotoGP:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1:39.357s
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1:39.714s
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:39.849s
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:39.860s
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1:40.167s
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1:40.560s
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1:40.619s
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1:40.644s
9. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1:40.686s
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:40.758s
11. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:40.846s
12. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1:40.879s
13. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1:40.924s
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1:40.928s
15. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1:41.002s
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:41.183s
17. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1:41.252s
18. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1:41.364s
19. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1:41.374s
20. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1:41.578s
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1:42.171s
22. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1:42.188s
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1:42.346s
24. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1:43.015s
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant