Home / WMMP / Finisz pasjonujący jak nigdy

Finisz pasjonujący jak nigdy

Ostatnia runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, Pucharu Polski i pucharów markowych okazała się bardzo interesująca.

Na Torze "Poznań" – Automobilklub Wielkopolski, ponad 150 motocyklistów stworzyło na finiszu rywalizacji ciekawe widowisko, trzymające w napięciu do ostatnich metrów.

 

W mistrzostwach kraju w klasie Superbike dość niespodziewanie podczas sobotniej rundy bezpieczną przewagę punktową stracił Paweł Szkopek (A. Polski – Yamaha R1). Podczas treningu kwalifikacyjnego Szkopek stracił panowanie nad motocyklem, który wylądował na siatce ogrodzenia toru. Podczas wyścigu lider klasyfikacji generalnej musiał pojechać na innej maszynie i ostatecznie zajął trzecią lokatę. Sytuację wykorzystał skutecznie Gwen Giabbani (niezrzeszony – Suzuki GSX-R1000), jadący w barwach Suzuki Grandys duo Team. Giabbani pewnie zwyciężył w tym wyścigu, a za nim finiszował jeszcze Ireneusz Sikora (AMK Gliwice – BMW S1000RR).

 

Przed niedzielnym, ostatnim wyścigiem Szkopek miał tylko sześć punktów przewagi nad Giabbanim w klasyfikacji generalnej. Od początku niedzielnego wyścigu Paweł Szkopek dzielnie odpierał ataki Giabbaniego. Na dwunastym okrążeniu Giabbani tracił do Szkopka jedynie 0.063 sek. Ale na finiszu Szkopek potrafił utrzymać minimalną przewagę (0.080 sek.) i potem oczywiście mógł się cieszyć z tytułu mistrza Polski w klasie Superbike. Drugie miejsce dla znakomicie walczącego Giabbaniego, a trzeci w klasyfikacji generalnej Ireneusz Sikora.

 

W klasie Superstock 1000 losy tytułu były rozstrzygnięte przed ostatnią poznańską rundą. Andreas Meklau (niezrzeszony – Suzuki GSX-R1000) w barwach Suzuki Grandys duo Team, po wygraniu wszystkich poprzednich rund, miał zdecydowaną przewagę nad rywalami. W sobotę nie wystartował w wyścigu, ale za to inni jeźdźcy walczyli o dwa pozostałe miejsca na podium w klasyfikacji generalnej. Doskonale spisał się Waldemar Chełkowski (A. Wielkopolski – BMW S1000RR), który pewnie wygrał wyścig, wyprzedzając Piotra Betleja (A. Wielkopolski – Honda CBR 1000RR) oraz Adama Badziaka (A. Polski – Yamaha R1). Dzięki temu zwycięstwu Chełkowski "wskoczył" na druga pozycję w klasyfikacji, wyprzedzając różnicą 5 punktów Badziaka. Niedzielny wyścig zapowiadał się więc interesująco. I taki był. Wygrał go Marcin Walkowiak (A. Wielkopolski – Honda CBR 1000RR), drugi był Chełkowski, a trzeci Badziak. I takie też pozycje dwaj ostatni wywalczyli w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski.

 

W klasie Supersport zdecydowanym liderem przed poznańskimi zawodami był Marko Jerman (AMZS – Suzuki GSX-R600) startujący w barwach Suzuki Grandys duo Team i trzecią lokatą w sobotnim wyścigu, przypieczętował zdobycie tytuł mistrza Polski w tej klasie. Ale za jego plecami trwała walka o trzecią pozycje w klasyfikacji generalnej, bowiem drugie miejsce w sobotnim wyścigu zapewnił sobie Daniel Bukowski (A. Wielkopolski – Yamaha) jadący w barwach Bogdanka Racing. Bukowski na finiszu wyprzedził minimalnie (0.537 sek.) Marcina Kałdowskiego (LKT Wyczół – Yamaha R6), który dzięki tej drugiej pozycji, zbliżył się do podium klasyfikacji generalnej (tracił do Marka Szkopka, który nie ukończył wyścigu, tylko siedem punktów). W niedzielnym wyścigu triumfator Jerman obserwował jedynie walkę swoich rywali, która była pasjonująca do samego końca. Kałdowski długo prowadził, wyprzedzając Szkopka i Bukowskiego. Ale taki układ nie dawał mu trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej. Potem Bukowski znalazł się przed Szkopkiem, aby na przedostatnim okrążeniu wyprzedzić też Kałdowskiego. Różnice między tą trójka były minimalne. Ale na ostatnim okrążeniu Kałdowski znów był pierwszy i na finiszu wyprzedził Bukowskiego różnicą 0.315 sek, a trzeci Szkopek stracił do zwycięzcy 0.480 sek. Taki układ na mecie ostatniego wyścigu sprawił, że Kałdowski zajął ostatecznie trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając Szkopka różnicą 2 punktów!

Ostatnia runda w stolicy Wielkopolski zmieniła też kolejność w klasyfikacji generalnej w klasie Superstock 600 Junior, ale tylko na trzecim miejscu. Co prawda pewnym zwycięzcą okazał się Sebastian Zieliński (Ostrowski Klub Motorowy – Yamaha R6), który w sobotę zajął trzecie, a w niedzielę drugie miejsce. Z kolei drugą pozycję potwierdził Jakub Wróblewski (A. Wielkopolski – Yamaha R6), zajmując w sobotę drugą, a w niedzielę trzecią lokatę. Najbardziej udana runda w Poznaniu była dla Mateusza Korobacza (A. Wielkopolski – Yamaha R6), który wygrał zarówno sobotni, jak i niedzielny wyścig. Dwa triumfy pozwoliły mu ostatecznie zająć trzecią lokatę w klasyfikacji generalnej tej klasy i zdobyć tytuł drugiego wicemistrza kraju.

 

Ciekawie było także w Pucharze Polski oraz w pucharach markowych. W klasie Rookie 600 już wcześniej, po wygraniu wszystkich dotychczasowych rund, tytuł zapewnił sobie Adrian Pasek (A. Rzeszowski – Honda R6), gromadząc 125 punktów. Pasek w Poznaniu nie wystartował, a wyścig wygrał Bartłomiej Cabala (A. Podkarpacki – Yamaha R6), wyprzedzając Cezarego Chrobota (TMSM Sparta – Honda CBR600RR), który tym samym zapewnił sobie drugą lokatę w klasyfikacji generalnej. Trzeci w wyścigu był Jakub Szwedzik (niezrzeszony – Honda). W klasyfikacji generalnej na trzecim stopniu podium stanął Stanisław Assmann (A. Rzeszowski – Yamaha R6).
 

W klasie Rookie 1000 wyścig, który kończył poznańską, ostatnią rundę tegorocznej rywalizacji, wygrał Krzysztof Kubiś (A. Rzeszowski – Suzuki GSX-R1000) i przypieczętował swój triumf w całym sezonie. Na drugim miejscu rywalizację zakończył Klaudiusz Iciek (niezrzeszony – Kawasaki ZX10R), a na trzecim Paweł Żuralski (A. Wielkopolski – GSX-R1000). Natomiast Przemysław Saleta, który jeszcze w sobotni wieczór walczył w łódzkiej hali Atlas-Arena w walce MMA z Marcinem Najmanem (Saleta tę walkę wygrał), ukończył poznańskie zawody na dalszej pozycji.

 

W pucharze BMW klasą dla siebie był Waldemar Chełkowski (A. Wielkopolski), który wygrał wszystkie tegoroczne rundy, łącznie z dwoma poznańskimi i zgromadził 200 punktów. Za jego plecami toczyła się walka o kolejne miejsca. Dwa drugie miejsca na Torze "Poznań" i także druga pozycja w klasyfikacji generalnej dla Marcina Małeckiego (A. Wielkopolski), a trzecie miejsce dla Bartosza Łysoniewskiego (Bałtyk Gdynia).


W pucharze Suzuki 1000 triumfował Radosław Gapski (A. Wielkopolski), który zgromadził 152 pkt. Drugie miejsce zajął Arkadiusz Michalski (AMK Tarnów) – 92, a trzeci był Marcin Purtak (A. Krakowski) – 85.
W pucharze Suzuki 600 zwyciężył Sławomir Maszczak (niezrzeszony) – 122 pkt., przed Krzysztofem Konarzewskim (A. Polski) – 105 i Maciejem Michałkiem (niezrzeszony) – 88.
W pucharze Honda Hornet dwukrotnie w poznańskich wyścigach i ostatecznie także w klasyfikacji generalnej, trzy pierwsze miejsca zajęli ci sami zawodnicy: 1. Krzysztof Depta (niezrzeszony), 2. Rafał Mazurkiewicz (niezrzeszony), 3. Tomasz Wardak (A. Wielkopolski). Z kolei w pucharze Honda CBR zwyciężył ostatecznie Przemysław Piastowski (LKT Wyczół) – 125 pkt., drugi był Wojciech Wróbel (AMK Gliwice) – 117, a trzeci Martin Borkowski (A. Wielkopolski) – 88.

 

Ostatnia runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski spełniła także marzenie 9-letniego Sebastiana Rota, który choruje na zanik mięśni. Młody pasjonat motocykli spędził na Torze "Poznań" dwa wspaniałe dni. W sobotę uczestniczył w ciekawym wyścigu na trzy okrążenia siedząc na jednym motocyklu wspólnie z Gwenem Giabbanim. W rywalizacji z Hubertem Tomaszewskim, Adamem Badziakiem Mariuszem Grandysem i Pawłem Górką Sebastian z Gwenem zajęli pierwsze miejsce, a dodać warto że jedno okrążenie pokonali w czasie 1 minuta 57 sekund. Przed dwa dni trwała też akcja sprzedaży naklejek z podobizną Sebastiana. Było naprawdę wielu chętnych na ich zakup i za to z pewnością trzeba wszystkim podziękować.

 

Z pewnością zakończenie sezonu motocyklowego na jedynym obiekcie wyścigowym w Polsce wypadło okazale i w pamięci jego uczestników pozostanie na długo. A my zapraszamy już na przyszłoroczne zawody na Torze "Poznań".

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,034 sek