Home / WSBK / Coraz mniej niewiadomych na sezon 2013

Coraz mniej niewiadomych na sezon 2013

25 sezon World Superbike Championship już za nami. Być może niektórzy już zapomnieli, że sezon zakończył się 7 października – a więc dwa miesiące temu i teraz są już myślami przy wigilijnym stole. Dlatego warto byłoby poczytać o tym, co będzie nas czekać w przyszłym sezonie, który – już tradycyjnie, rozpocznie się 24 lutego na torze Phillip Island w Australii.

WSBK jest bardzo ciekawą i dobrze rozwijającą się serią wyścigową. Świadczyć może o tym fakt, że w ubiegłym sezonie było aż dziewięciu różnych zwycięzców wyścigu, co nie często zdarza się w sportach motorowych.

W przyszłorocznej edycji mistrzostw, będziemy mogli dopingować zawodników, którzy podejmą walkę o mistrzowski tytuł na piętnastu obiektach, na których rozegrają łącznie 30 wyścigów. Oprócz legendarnych już torów – na których zawodnicy ścigają się niemal od początku historii WSBK, w kalendarzu na rok 2013 pojawiły się i nowe. Do takich możemy zaliczyć Buddh International Circuit w Indiach ( 10 marca), Laguna Seca w USA (29 wrzesień) czy też tor, na którym odbędzie się ostatnia runda sezonu – Jerez de la Frontera w Hiszpanii (20 październik).

Zabraknie natomiast rundy na Miller Motorsports Park. Nie jest również jeszcze znane miejsce zawodów zaplanowanych na dzień 23 czerwca, ale wiele na to wskazuje, że będzie to albo runda w Misano, albo w czeskim Brnie.

Prowizoryczny kalendarz na sezon 2013:

1. Phillip Island, Australia          – 24 luty
2. Buddh International Circuit, Indie - 10 marzec
3. Motorland Aragon, Hiszpania        -  7 kwiecień
4. Assen, Holandia                    - 28 kwiecień
5. Monza, Włochy                      - 12 maj
6. Donington Park, Wielka Brytania    - 26 maj
7. Portimao, Portugalia               -  9 czerwiec
8. tor nieustalony                    - 23 czerwiec
9. Imola, Włochy                      - 30 czerwiec
10. Moscow Raceway, Rosja             - 21 lipiec
11. Silverstone, Wielka Brytania      -  4 sierpień
12. Nurburgring, Niemcy               -  1 wrzesień
13. Laguna Seca, USA                  - 29 wrzesień
14. Magny-Cours, Franceja             -  6 październik
15. Jerez, Hiszpania                  - 20 październik

Również coraz bardziej wyjaśnia się sytuacja kierowców oraz ich zespołów. Po wielu roszadach i niejednokrotnie zaskakujących zmianach, pozostaje co raz mniej niewiadomych, a składy niemalże wszystkich ekip są już znane. Po ostatnim ogłoszeniu podpisania umowy pomiędzy Grillini BMW a powracającym do ścigania w WSBK Vittorio Iannuzzo, a także zawiązaniem umowy pomiędzy Althea Racing, Aprilią i Davide Giugliano, niewiadomymi pozostają tylko składy zespołów Effenbert Liberty Racing i Pedercini Kawasaki. W przypadku czeskiego teamu, na razie nie są znani zarówno kierowcy, jak i motocykl na którym będą startować (Aprilia bądź BMW). Natomiast w przypadku Pedercini Team, najprawdopodobniej stawkę kierowców utworzą Alexander Lundh oraz Simone Grotzkyj.

Potwierdzone zespoły WSBK na sezon 2013:

Aprilia Racing
Eugene Laverty
Sylvain Guintoli

BMW GoldBet Italia
Marco Melandri
Chaz Davies

Alstare Ducati
Carlos Checa
Ayrton Badovini

Kawasaki Racing
Tom Sykes
Loris Baz

PATA Honda
Jonathan Rea
Leon Haslam

FIXI Crescent Suzuki
Leon Camier
Jules Cluzel

Red Devils Roma Aprilia
Michel Fabrizio

MR Ducati
Max Neukirchner

Althea Racing Aprilia
Davide Giugliano

BMW Grillini
Vittorio Iannuzzo

Niepotwierdzone zespoły WSBK na sezon 2013:

Pedercini Kawasaki
Alexander Lundh
Simone Grotzkyj

Effenbert Liberty Racing
prawdopodobnie BMW lub Aprilia
kierowcy nieznani

AUTOR: migal

komentarzy 8

  1. a co z Bogdanką ??

  2. czyli z potwierdzonych zespołów wynika że będzie szesnastu zawodników hmm

  3. Dlaczego wypadła runda w Brnie?

  4. Odszedł Max i razem z nim jego runda, a więc Brno…

  5. Szkoda wyścigu w Brnie. Było blisko no i atmosfera super. Mam nadzieję, że przynajmniej nie wypadnie czeska runda w MotoGP

  6. Trzeba dziękować Abrahamowi seniorowi za brak rundy w Brnie, który tak fatalnie zarządza torem, iż ten nie potrafi wyłożyć poważnej kasy na coś innego niż Moto GP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,657 sek