Marco Melandri został zwycięzcą drugiego wyścigu na torze Miller Motorsport Park w USA. Jest to już drugi triumf tego zawodnika w tym sezonie na motocyklu BMW S1000RR. Drugą pozycję zdobył Jonathan Rea a trzecią – podobnie jak w pierwszym wyścigu – Max Biaggi.
Początek drugiego wyścigu przebiegł bardzo podobnie jak to miało miejsce w pierwszym. Smrz ruszający z Pole Position, znów nie obronił swojej pozycji i spadł za plecy świetnie startującego Toma Sykesa, zwycięzcy pierwszego wyścigu – Carlosa Checa oraz Marco Melandriego. Po przejechaniu kolejnych dwóch kółek, na czoło wyścigu – podobnie jak to było i w pierwszym, wyszedł #7. Po chwili w jego ślady poszedł również #33 a kierowca Kawasaki spadł na trzecią pozycję. Na tym etapie, tempo które prezentował Checa było nie osiągalne dla pozostałych zawodników. W bardzo krótkim czasie wypracował sobie kilku sekundową przewagę.
Natomiast za jego plecami, pozostali zawodnicy jechali bardzo blisko siebie i w każdym momencie można było oczekiwać kolejnych zmian pozycji. Jednakże kiedy zawodnicy znajdowali się na czwartym okrążeniu, na jednym z zakrętów przewrócił się kierowca zespołu Honda WSBK Team – Hiroshi Aoyama. Japończykowi nic się na szczęście nie stało, jednak upadek był na tyle niefortunny, że na skutek dużego uszkodzenia motocykla, na torze pojawił się olej silnikowy oraz elementy owiewek, które zagrażały bezpieczeństwu zawodników. W związku z tym podjęto decyzję o przerwaniu wyścigu.
Wyścig wznowiono po długiej, bo aż ponad godzinnej przerwie, a zawodnicy – którym do przejechania pozostało 18 okrążeń, stanęli na polach startowych w kolejności, w jakiej zakończyli ostatnie okrążenie przed przerwaniem wyścigu. Tak więc w pierwszym rzędzie stanęli Checa, Sykes , Melandri, i Smrz, a drugi rząd utworzyli Giugliano, Rea, Biaggi i Laverty.
Pierwsze okrążenie po restarcie jako pierwszy zakończył #7, za nim jechał #33 i #66. Po raz kolejny źle ruszył czeski zawodnik, który spadł na 10 pozycję. W przeciwieństwie do niego, bardzo dobrze jechał Davies, który skutecznie walczył z Sykesem o trzecią lokatę. Na piątej pozycji jechał Rea, za nim Giugliano, Laverty i Biaggi.
Tymczasem Checa, ponownie po przejechaniu kilku okrążeń, zdołał sobie wypracować nad Melandrim ok 1,5 sekundy przewagi. Jednak kiedy do zakończenia wyścigu pozostało sześć okrążeń, jego tempo okazało się zbyt mocne i upadł na jednym z zakrętów. Wprawdzie podniósł motocykl i zdołał wrócić na tor, ale strata do czołówki była zbyt duża aby podjąć walkę o zwycięstwo. Małym pocieszeniem dla Hiszpana może być fakt, że został on autorem najszybszego okrążenia drugiego wyścigu. Jego przejechanie zajęło Mistrzowi Świata 1m 48.820sek.
Na czele wyścigu znalazł się więc Marco Melandri, za nim jechał już Jonathan Rea i Chaz Davies, którzy poradzili sobie ze słabiej jadącym zawodnikiem na Kawasaki. Również i Biaggi poradził sobie z Brytyjczykiem, jednak miał już niewielką stratę do prowadzącej trójki. Szybko ją jednak zniwelował i cała czwórka zawodników walczyła o pozycję lidera. Po kolejnych dwóch okrążeniach, zawodnik BMW spadł na trzecią pozycję, jednakże sprawa zwycięstwa była nadal otwarta.
Tymczasem na piątej pozycji cały czas jechał #66, za którym jak cień podążał Eugene Laverty. Siódmą pozycję zajmował drugi zawodnik Althea Ducati – Davide Giugliano, za którym bardzo blisko jechał drugi z kierowców BMW Motorrad Motorsport -Leon Haslam. Dziewiątą i dziesiątą pozycję zajmował duet Effenbert Liberty Racing – Jakub Smrz i Sylvain Guintoli.
Na prostej start – meta rozpoczynającej ostatnie okrążenie, #33 – który jechał już na drugiej pozycji, wyprzedził jadącego przed nim #65. Przez całe okrążenie zawodnik Hondy próbował znaleźć sposób na wyprzedzenie byłego zawodnika MotoGP dosiadającego BMW, jednak włoski zawodnik nie dał sobie odebrać kolejnego zwycięstwa w tym sezonie i przeciął linię mety jako pierwszy. Drugi był Jonathan Rea a trzecie miejsce ponownie zajął Max Biaggi.
Wyniki 2 wyścigu na Miller Motorsport Park:
1. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 32m 56.257s 2. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR +0.195s 3. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 +2.137s 4. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 +4.245s 5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +9.534s 6. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 +9.798s 7. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R +11.891s 8. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR +12.715s 9. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R +13.017s 10. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +13.703s 11. Leon Camier GBR Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +15.687s 12. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +21.923s 13. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +23.940s 14. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +24.051s 15. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +33.897s 16. John Hopkins USA Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +38.692s 17. Leandro Mercado ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R +47.703s 18. Jake Holden USA Grillini Progea BMW S1000RR +1m 07.223s 19. Shane Turpin USA Boulder Ducati 1098R +1m 41.714s Nie sklasyfikowani 20. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R 13 okr. ukończonych 21. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 11 okr. ukończonych 22. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R 9 okr. ukończonych 23. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 5 okr. ukończonych Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR DNS