Home / WSBK / Pirelli wprowadza nową konstrukcję w miejsce opony kwalifikacyjnej

Pirelli wprowadza nową konstrukcję w miejsce opony kwalifikacyjnej

Pirelli

To, że Jonathan Rea podczas testów na Torze Jerez mógł objechać zawodników MotoGP na swoim Kawasaki było możliwe dzięki oponom kwalifikacyjnym. Wkrótce już tak nie będzie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Choć na torze Jerez brakowało takich gwiazd MotoGP jak Marc Marquez (Honda) i Valentino Rossi (Yamaha), to interesującym było oglądanie, jak zawodnicy Superbike i MotoGP w tym samym czasie sprawdzali osiągi swoich maszyn. Najlepszy czas okrążenia (1:38,721 min) został ustanowiony przez „seryjny motocykl” Kawasaki ZX-10RR, który dosłownie zwijał asfalt.

Było jasne: Mistrz Świata Jonathan Rea użył opon kwalifikacyjnych, na których jest się szybszym na pojedynczym okrążeniu o sekundę. Najlepszy czas okrążenia oczywiście najbardziej schlebia Pirelli.

Dyrektor działu wyścigowego Giorgio Barbier jasno powiedział, że to nie była eksperymentalna opona i to nie ona umożliwiła przejechanie „superokrążenia”. „W Jerez mieliśmy tylko takie same opony, jakie zostały wykorzystane w ostatnich spotkaniach.” – powiedział Włoch. „Te opony nie będą już rozwijane. Nie ma żadnych „specjalnych opon” i żadnych extra miękkich opon kwalifikacyjnych. Na oponach przeznaczonych do Superpole taki fachowiec, jak Tom Sykes potrafi uszczknąć około sekundy.”

To może niebawem należeć do przeszłości. Barbierma w perspektywie nadchodzący rozwój swoich opon. „Pracujemy nad oponą, która wytrzyma nie jedno mierzone okrążenie, ale kilka rund. To powinno podnieść jakość show dla Fanów, ale też dla zawodników.” – zdradza Barbier. „Nie każdy zawodnik lubi, kiedy musi przejechać jedno szybkie kółko. Są również producenci, których motocykle nie pasują do takiego sposobu jazdy. Nie chcemy zmieniać przepisów, lecz tylko rozwinąć opony do szybkich przejazdów, które pozwolą na przejechanie więcej niż jednego okrążenia. O tych na długie dystanse dyskutowaliśmy już z zespołami i Dorną.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: Speedweek.com

AUTOR: Paweł Zglejc

Fan motocykli i wyścigów motocyklowych od 2006 roku dzięki takim zawodnikom jak Troy Bayliss, Nicky Hayden, Casey Stoner i James Toseland.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
145 zapytań w 1,137 sek