Home / Slider / WSBK, Most: Rea wraca do wygrywania! Ogromne straty Bautisty w 1. wyścigu!

WSBK, Most: Rea wraca do wygrywania! Ogromne straty Bautisty w 1. wyścigu!

Aż do lipca musiał czekać Jonathan Rea (Kawasaki) na pierwsze w tym roku zwycięstwo. Brytyjczyk perfekcyjnie wykorzystał ogromne zamieszanie na początku związane z mokrym torem i pomknął bezpiecznie po komplet punktów, a podium po bataliach na dalszych pozycjach zajęli Toprak Razgatlioglu (Yamaha) i Danilo Petrucci (Barni Ducati). Co ciekawe, żaden z tych trzech zawodników nie wymieniał opon.

Zmagania rozpoczynały się na torze, który był mokry, ale szybko przesychał. Istniało jednak ryzyko, że deszcz spadnie znowu. Część zawodników założyła więc pełne deszczówki, a część zdecydowała się na opony pośrednie. Zawodnicy na deszczówkach – jak Axel Bassani czy Alvaro Bautista – szybko znaleźli się na czele. Jednak już po kilku okrążeniach stało się jasne, że taka konfiguracja ogumienia stawia ich na przegranej pozycji. Musieli oni zjechać na wymianę opon na slicki. Dodatkowo, mechanicy Ducati mieli problemy z założeniem przedniego koła i obaj ci zawodnicy stracili trochę czasu w boksach.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Tymczasem cierpliwość Rea opłaciła się. Jechał bezbłędnie, a gdy połowa stawki zjechała, Brytyjczyk na przejściówkach wysforował się na prowadzenie, którego nie oddał do mety. Na suchym torze świetnie czuł się Toprak Razgatlioglu, który zyskiwał pozycję po pozycji, a po drobnym błędzie Danilo Petrucciego przebił się na drugie miejsce. Bautista po zmianie opon awansował z 17. tylko na 12. lokatę i stracił znowu potężną liczbę punktów. Po 1. wyścigu ma już tylko 54 punkty więcej od… #54. Zapowiada to ogromne emocje przed dalszą częścią weekendu w Czechach.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 1. wyścigu
POS RIDER NAT TEAM TIME
1 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team 22 laps
2 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha Prometeon +4.007s
3 Danilo Petrucci ITA Barni Spark Racing Team +7.939s
4 Scott Redding GBR ROKiT BMW Motorrad Team +14.736s
5 Iker Lecuona ESP Team HRC +14.903s
6 Andrea Locatelli ITA Pata Yamaha Prometeon +15.69s
7 Axel Bassani ITA Motocorsa Ducati +23.273s
8 Dominique Aegerter SUI GYTR GRT Yamaha Team +23.777s
9 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team +25.653s
10 Loris Baz FRA Bonovo Action BMW +26.455s
11 Remy Gardner AUS GYTR GRT Yamaha Team +38.338s
12 Alvaro Bautista ESP Aruba.it – Ducati +42.088s
13 Michael Van Der Mark NED ROKiT BMW Motorrad Team +1’00.306s
14 Michael Rinaldi ITA Aruba.it – Ducati +1’01.708s
15 Tito Rabat ESP Kawasaki Puccetti +1 Laps
16 Lorenzo Baldassarri ITA GMT94 Yamaha +1 Laps
17 Xavi Vierge ESP Team HRC +1 Laps
18 Isaac Vinales ESP  Pedercini Racing +1 Laps
19 Roberto Tamburini ITA Yamaha Motoxracing Team +1 Laps
Oliver Konig CZE Orelac Racing MOVISIO DNF
Philipp Oettl GER GoEleven Ducati DNF
Hannes Soomer EST PETRONAS MIE Racing Honda Team DNF
Eric Granado BRA PETRONAS MIE Racing Honda Team DNF
Garrett Gerloff USA Bonovo Action BMW DNF

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 4

  1. Bautista robi to samo co w 2019

    Wygrał wszystkie wyścigi w pierwszej połowie sezonu a w drugiej połowie sezonu jeździ gorzej niż kolega z zespołu.
    Z taką regularnością Toprak szybko go dopadnie.

  2. W tym zamieszaniu i dobrym doborze ogumienia udało sie Jonathanowi wygrać a nie że wraca do wygrywania Mechanicy Bautisty mieli problemy z wymianą a Toprak nie za dobrze jeżdzi na mokrym Zresztą uważam że to nie jest w porządku że jednym tną obroty innym dodają

  3. Natychmiast obciąć znowu obroty Ducati !!! Jestem także za ograniczeniem im pojemnosci do max 125. Na miejscu Ducati wycofał bym się z serii WSBK gdzie wszystko jest pod kawasaki i płaczącego REA.

  4. Fajnie, ze wygrał. Warunki były takie same dla wszystkich. Roznica motocykli zatarła się w tych warunkach i zadecydował wybór opon opon, bądź większe ten teges. . Alvaro spękał i wybrał deszczówki, albo liczył na to ze nawet przy zmianie forma ducati pozwoli na zwycięstwo. Nie wiem, ale wynik arcyciekawy. Dobrze byłoby już skończyć z tym pierdzieleniem o obrotach. I to z każdej strony. To od wyników Rea zaczęło się obcinanie obrotów i on był pierwsza tego ofiarą wiec niech nie płaczą teraz inni ze stosuje się wobec nich te same przepisy które ograniczyło Kawasaki. Powtarzam po raz kolejny. Niech zniosą te limity i tyle. Nikt nikogo nie będzie ograniczał. Może ilość silnikow na sezon… No cos tam musi być. Ale nie ze ktoś wygra i wiąże się mu kule u nogi żeby reszta mogła podgonić. Masakra.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
156 zapytań w 1,974 sek