Home / Moto2 / Moto3 / GP Aragonii: Dominacja Fernandeza w Moto2! Wywrotka Lowesa i Bezzecchiego!

GP Aragonii: Dominacja Fernandeza w Moto2! Wywrotka Lowesa i Bezzecchiego!

Raul Fernandez, mimo kontuzji ręki, sięgnął w dominującym stylu po zwycięstwo w tegorocznym GP Aragonii, dzięki czemu odniósł piątą wygraną w sezonie. Drugie miejsce zajął Remy Gardner, który dziś nie miał tempa na zwycięstwo, jednak zminimalizował straty. Na pięć wyścigów przed końcem sezonu Australijczyk posiada 39 punktów przewagi nad team-partnerem. Liderowi tabeli pomógł Sam Lowes, który jadąc na drugim miejscu zaliczył wywrotkę. W związku z tym walkę o najniższy stopień podium stoczyli Augusto Fernandez i Jorge Navarro. Ostatecznie lepszy okazał się zawodnik Marc VDS. Warto odnotować, że Red Bull KTM dzisiejszym dubletem przypieczętował tegoroczny tytuł w klasyfikacji zespołowej.

Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia jeden okrążeń. Startujący z pole position Sam Lowes utrzymał prowadzenie przed duetem Red Bull KTM Ajo – Remym Gardnerem i Raulem Fernandezem. Za nimi znajdowali się Ai Ogura, Hector Garzo, Albert Arenas i Jorge Navarro. Czołową dziesiątkę dopełniali Fabio DiGiannantonio, Xavi Vierge i Aron Canet. Dopiero na jedenastym miejscu znajdował się Marco Bezzecchi, natomiast na piętnastym Augusto Fernandez.

Jeszcze na pierwszym okrążeniu, w dwunastym zakręcie, Raul Fernandez skutecznie zaatakował Gardnera. Znakomite tempo prezentował Lowes, który rozciągnął stawkę. Tymczasem karę „double lon lap” otrzymał Polak Piotr Biesiekirski, który popełnił falstart.

Za czołową trójką znajdowali się Ogura i Garzo. Navarro awansował na szóstą pozycję po udanych manewrach wyprzedzania na Arenasa i „Diggię”. Vierge spadł natomiast na dziesiąte miejsce po udanym ataku Caneta.

Raul Fernandez, który jechał z niegroźną kontuzją śródręcza, odnotował najlepszy czas okrążenia i zbliżył się do Lowesa. Do Gardnera natomiast zbliżył się Ogura. Canet przypuścił skuteczny atak na „Diggię” i jechał tuż za zespołowym partnerem Arenasem. W czternastym zakręcie wywrotkę zaliczył Biesiekirski.

Gardner stracił trzecie miejsce w ostatnim zakręcie toru trzeciego kółka na rzecz Ogury. Australijczyk próbował odzyskać miejsce kosztem Japończyka, jednak pojechał szeroko w „dwunastce”. W konsekwencji w ostatnim zakręcie toru został wyprzedzony także przez Garzo. W „piątce” natomiast na czoło stawki awansował Raul Fernandez.

Biesiekirski rozpoczął festiwal upadków. Okrążenie później, na jednej pętli, z wyścigiem pożegnali się kolejno Thomas Luthi, Xavi Vierge i Hector Garzo. Tymczasem Gardner odzyskał trzecie miejsce kosztem Ogury. Australijczyk jechał jednak dwie sekundy za Lowesem, który próbował utrzymać znakomite tempo Raula Fernandeza.

Bezzecchi zdołał awansować na siódme miejsce, z kolei Augusto Fernandez na dziesiąte. Wywrotkę w czternastym zakręcie zaliczył Arenas, który jechał do tego czasu na ósmej pozycji. Dzięki temu do czołowej dziesiątki awansował Marcel Schrotter.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Na piętnaście okrążeń przed metą nie robiący sobie nic z urazu Raul Fernandez posiadał sekundę przewagi nad Lowesem. Już 2,5 sekundy za Anglikiem jechał Gardner. Ogura spadł na siódmą lokatę, będą wyprzedzonym przez Navarro, Caneta i Bezzecchiego. Czołową dziesiątkę dopełniali „Diggia”, Augusto Fernandez i Schrotter. Tymczasem do grona zawodników, którzy zaliczyli wywrotkę, dołączył Lorenzo Dalla Porta. Były mistrz świata Moto3 z rywalizacją pożegnał się w pierwszym zakręcie.

Po dziesięciu kółkach sytuacja wyglądała następująco. Raul Fernandez utrzymywał przewagę sekundy nad Lowesem. Już ponad trzy za Anglikiem znajdował się Gardner, którego w zasięgu wzroku mieli Navarro, Canet i Bezzecchi. Straty ponosił Ogura, który został wyprzedzony przez Augusto Fernandeza i „czuł oddech na plecach” ze strony „Diggi”.

W zakręcie ósmym, przed „korkociągiem”, Bezzecchi zaliczył uślizg przedniego koła, grzebiąc swoje szanse na punkty w żwirze. Włoch zdołał powrócić do rywalizacji, jednak na dalekiej pozycji. W tej sytuacji do czołowej dziesiątki awansował jego rodak Tony Arbolino. O ile różnica pomiędzy Raulem a Samem nadal utrzymywała się na poziomie 1,1 sekundy, o tyle Gardner tracił już do kierowcy Marc VDS 3,8 sekundy. Australijczyk jechał jednak pewnie na trzecim miejscu, odjeżdżając od Caneta, który wyprzedził Navarro. Tymczasem „Diggia” w pierwszym zakręcie skutecznie zaatakował Ogurę, awansując na siódmą pozycję.

Na dziewięć kółek przed metą Lowes wylądował „na deskach” w zakręcie siódmym. Anglik powrócił do rywalizacji, jednak chwilę później zjechał do boksów. Z wyścigu w międzyczasie wycofał się również Bezzecchi, który kilka kółek wcześniej podzielił los kierowcy Marc VDS. W tej sytuacji Raul Fernandez jechał po pewne zwycięstwo, bowiem miał przewagę już ponad sześciu sekund nad Gardnerem. W związku z tym odrobiłby do niego zaledwie pięć punktów, zamiast dziewięciu.

Gardner jechał dwie sekundy przed Navarro, jednak musiał się mieć na baczności, gdyż otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Trzeci Navarro odzyskał miejsce kosztem Caneta. Miał jednak nowego rywala w osobie Augusto Fernandeza, który także wyprzedził kierowcę Aspara. Na szóstą pozycję awansował „Diggia”, który wyprzedzał Schrottera i Arbolino. Czołową dziesiątkę po wycofaniu Lowesa zamykał rutynowany Simone Corsi.

Augusto Fernandez dojechał do Navarro, dzięki czemu mógł z nim nawiązać walkę o najniższy stopień podium. Między rodakami doszło do kilkukrotnej wymiany pozycji, dzięki czemu rosła przewaga drugiego Gardnera. Tymczasem wywrotkę zaliczył Nicolo Bulega, notujący bardzo nieudany sezon.

Do końca pozostawały trzy okrążenia. Raul Fernandez posiadał już ponad siedem sekund nad Gardnerem. Lider tabeli jechał jednak pewnie na drugim miejscu, mając blisko trzy sekundy zapasu nad Navarro i Augusto Fernandezem. Na piątej pozycji znajdował się Canet, który nie tracił dystans do rodaków. W piątym zakręcie z wyścigiem po wywrotce pożegnał się Somkiat Chantra.

W piętnastym zakręcie osiemnastego kółka Augusto Fernandez przypuścił w końcu skuteczny atak na Navarro. Obaj jednocześnie niwelowali stratę do Gardnera. Do końca pozostawały jednak zaledwie dwa okrążenia, w związku z czym ich szanse na drugie miejsce były całkowicie iluzoryczne.

Raul Fernandez pewnie sięgnął po piąte zwycięstwo w sezonie. Gardner przeciął linię mety jako drugi, ze stratą ponad siedmiu sekund. Najważniejszy jednak dla Australijczyka jest fakt, że jego rywal w walce o tytuł odrobił do niego zaledwie pięć punktów i na pięć eliminacji przed końcem rywalizacji posiada trzydzieści dziewięć punktów przewagi. Red Bull KTM jednocześnie przypieczętował tytuł mistrzowski wśród zespołów.

Walkę o trzecie miejsce ostatecznie wygrał z Navarro Augusto Fernandez. Piąte miejsce zajął Canet, który wyprzedził „Diggię”. Wysoką siódmą lokatę zajął świeżo upieczony mistrz Europy Fermin Aldueger, który nadal zastępuje kontuzjowanego Yariego Montellę. Czołową dziesiątkę dopełnili Ogura, Arbolino i Corsi.

Wyniki wyścigu
POS RIDER NAT TEAM BIKE TIME
1 Raul Fernandez SPA Red Bull KTM Ajo (Kalex) 39m 49.990s
2 Remy Gardner AUS Red Bull KTM Ajo (Kalex) 39m 55.398s
3 Augusto Fernandez SPA Elf Marc VDS Racing Team (Kalex) 39m 56.814s
4 Jorge Navarro SPA +EGO Speed Up (Boscoscuro) 39m 57.041s
5 Aron Canet SPA Kipin Energy Aspar Team (Boscoscuro) 40m 0.685s
6 Fabio Di Giannantonio ITA Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 40m 5.150s
7 Fermín Aldeguer SPA +EGO Speed Up (Boscoscuro) 40m 6.720s
8 Ai Ogura JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 40m 7.075s
9 Tony Arbolino ITA Liqui Moly Intact GP (Kalex) 40m 7.694s
10 Simone Corsi ITA MV Agusta Forward Racing (MV Agusta) 40m 10.111s
11 Marcel Schrotter GER Liqui Moly Intact GP (Kalex) 40m 10.842s
12 Marcos Ramirez SPA American Racing (Kalex) 40m 14.592s
13 Joe Roberts USA Italtrans Racing Team (Kalex) 40m 16.076s
14 Cameron Beaubier USA American Racing (Kalex) 40m 19.091s
15 Celestino Vietti ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 40m 20.291s
16 Barry Baltus BEL NTS RW Racing GP (NTS) 40m 20.410s
17 Manuel Gonzalez SPA MV Agusta Forward Racing (MV Agusta) 40m 24.967s
18 Stefano Manzi ITA Flexbox HP40 (Kalex) 40m 25.779s
19 Hafizh Syahrin MAL NTS RW Racing GP (NTS) 40m 26.026s
20 John Mcphee GBR Petronas Sprinta Racing (Kalex) 40m 37.746s
21 Xavi Cardelus AND Cerba Promoracing Team (Kalex) 40m 37.824s
Somkiat Chantra THA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) DNF
Nicolò Bulega ITA Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) DNF
Sam Lowes GBR Elf Marc VDS Racing Team (Kalex) DNF
Bo Bendsneyder NED Pertamina Mandalika SAG Team (Kalex) DNF
Marco Bezzecchi ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) DNF
Lorenzo Dalla Porta ITA Italtrans Racing Team (Kalex) DNF
Albert Arenas SPA Kipin Energy Aspar Team (Boscoscuro) DNF
Hector Garzo SPA Flexbox HP40 (Kalex) DNF
Xavi Vierge SPA Petronas Sprinta Racing (Kalex) DNF
Thomas Luthi SWI Pertamina Mandalika SAG Team (Kalex) DNF
Piotr Biesiekirski POL Pertamina Mandalika SAG Euvic (Kalex) DNF

Źródło: www.crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Mefisto

komentarzy 15

  1. Który zgrywus pokropił tor olejem, że tyle było dzwonów

  2. Koniec Piotrek,to była ostatnia szansa. Fal start i wywrotka,by mógł jeszcze raz tu pojechać to pomogą mu tylko sponsorzy i pieniądze,taka jest prawda i nie przerabiajcie tego na to że to ogromny talent czy że ciągle daje sobie rade. Co do wyścigu to Lowes i Bezzecchi zawalili mocno. +1 Fernandez za dominacje z kontuzją.Aldeguer to jest bardzo dobry zawodnik,wydaje mi sie że za kilka lat zobaczymy go w motogp.McPhiee dziś walczył z Cardelusem,ale nie jest aż tak zle. Dobry start Gonzaleza ale pózniej bida. Augusto znów pokazał dobrą jazde,obudził sie też Navarro

  3. Już po wywrotce Lowesa przestałem oglądać, bo stało się jasne że Raul Fernandez wygra.
    Zresztą, bez względu na to jak ten sezon się zakończy, R.Fernandez wraz z Aldeguerem i Acostą pokazują że za jakiś czas będą rządzić w MotoGP.

  4. Aldeguer juz w drugim wyscigu wszedl to top 10. To tyle w temacie Piotra.

    • Nie tylko Piotra, ale też Stevena Odendaala, Xaviego Cardelusa, Erica Granado czy też Joe Robertsa; a zarazem jakiegokolwiek innego outsidera z motocyklowych MŚ.
      Zresztą, nie on jedyny, nie on pierwszy ani ostatni.

      • “Skupiałem sie na ustawieniach motocykla na wyscig”
        “Falstart Piotrka a byl juz tak wysoko”
        “Piotrek wlasnie konczy przejazd przez długą pętle ,ale realizator nam tego nie pokazuje”
        Nastepnie w ferworze walki z czołówką w w walce o pozycje Bieskiekierski sie wywraca haha
        Idąc tokiem myslenia Jedrzejewskiego , zaczynam pisac skarge do organizatorow zw nie pokazali nam przejajazdu przez dłuzsza nitke zawodnika ktory bił sie o zwyciestwo, mam nadzieje ze byl to oststni wyscig tego miernoty

  5. w czwartym starcie w Moto2 , no chyba że go wcześniej nie zauważyłeś Aldeguera

  6. W kwestii Biesiekirskiego. Jak nie będzie poprawiać tempo kwalifikacyjnego, które jest jego pięta achillesa i tempa wyścigowego, które jest bardzo przeciętne To skończy jak Blin, Kosiniak, Pasek i Brezulski. W 5 rzędnych mistrzostwach Alape Adria. Gdzie jeżdżą wyrzutki jak np Karel Hanika

  7. Ogólnie trzeba przyklasnąć Marquezowi za jego waleczność – on średnio miał prawo wygrać w tym wyścigu.

    Widać, że Ducati lepiej przyspiesza, lepiej hamuje, a jego stabilność na łukach robi wrażanie, z kolei Honda jakby pływała.

    Ducati ma dzisiaj najlepszy sprzęt bez dwóch zdań – brakuje im jak zwykle super kierowcy, by zdominować cały cykl.

    Super kierowcę ma dzisiaj jedynie Yamaha, która z Fabio tworzą związek niemal idealny.

    Zaskakuje mnie Aleix na Aprili – to jest coś wspaniałego co on teraz wyczynia. Oby Vinales nie załamał się znów tym, że nie może dogonić kolegi zespołowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
183 zapytań w 0,586 sek