Położony 30km na północny wschód od Florencji w pięknej Toskanii, tor Mugello jest nowoczesnym obiektem wyścigowym z doskonałą infrastrukturą. Tor jest w posiadaniu Ferarri od 1988 roku. Został dostosowany do wysokich standardów dotyczących bezpieczeństwa.
> Tutaj znajdziecie dokładną rozpiskę godzinową transmisji telewizyjnych <
Tor jest połączeniem wolnych i szybkich zakrętów z długimi płynnymi łukami, długimi prostymi i zakrętami o ujemnym kącie nachylenia. To jeden z tych torów, które są wielkim wyzwaniem dla zawodników i inżynierów. Pierwszy wyścig królewskiej klasy odbył się w 1976 roku, a na stałe zagościł w 1991 roku, po gruntownym odnowieniu.
Mugello:
Mugello Circuit, Scarperia, Florencja – zobacz w Google Maps
Adres strony www: www.mugellocircuit.it
O torze:
Długość: 5245m
Szerokość: 14m
Lewe zakręty: 6
Prawe zakręty: 9
Najdłuższa prosta: 1141m
Zbudowany: 1974
Rekordy:
Pole Position: 1m 44.855s (180 km/h) Francesco Bagnaia (Ducati, 2023)
Okrążenie wyścigu: 1m 46.588s (177.1 km/h) Francesco Bagnaia (Ducati, 2022)
Wyścig: 41m16.344s (175.300km/h) Fabio Quartararo (Yamaha, 2021)
Zwycięzca Sprintu z 2023 roku: Francesco Bagnaia (Ducati)
Zwycięzca z 2023 roku: Francesco Bagnaia (Ducati)
Źródło: Repsol Honda
No chyba was poniosło z tą doskonałą infrastruktura. Jaka to infrastruktura? Obiekt jest zaprojektowany tak że żeby dojść na inną część toru trzeba pedałować z buta ogromne odległości na około co jest bardzo męczące, spokojnie można zrobić 30tys kroków. Powoduje to komplikacje w oglądaniu sesji bo ciągle trzeba się przemieszczać. Brak jest jakichś skrótów, przejść pod/nad nitka aby sprawnie można było przedostać się w inna cześć obiektu. Sam obiekt jest ogromny także łażenia jest od groma. Generalnie pod tym względem byłem zawiedziony. Nie wiem jak z hotelami ale w najbliżej okolicy chyba też nie było nic konkretnego więc spanie tylko w namiotach na torze, tzn nie spanie. To akurat dodatkowa atrakcja jak ktoś lubi. Z plusów No to sam w sobie tor to mistrzostwo… przepiękny, przepiękne widoki już sam dojazd z autostrady robi wrażenie. Klimat na torze jest nie do podrobienia, po włosku. Dobrze jest wcześniej zrobić rozpoznanie toru gdzie rozbić namiot, gdzie co się znajduje itd.. ja miałem mozliwelosc być już w czwartek wieczorem także na spokojnie sobie to rozkminialem. Polecam
Dlaczego musisz się przemieszczać w trakcie sesji? Stojac na głównej trybunie masz świetny widok. Na zakręt przy trybunie Ducati, jak i na prostą startowa.
Najwspanialszy tor i wyścig w kalendarzu!