MotoGP zaprezentowało nowe logo. Zmiana logo została ogłoszona podczas gali podsumowującej sezon, która odbyła się w Narodowym Muzeum Sztuki Katalonii. Towarzyszyło jej nagranie wideo wprowadzające w nową erę mistrzostw, które możecie zobaczyć poniżej.
Nowe logo, zaprojektowane przez studio Pentagram, to pierwsza zmiana od sezonu 2007 i największa aktualizacja od rebrandingu MotoGP w 2002 roku. Zgodnie z polityką znaków towarowych UE, projekty nowego logo wyciekły w czarno-białej wersji już w czwartek, tuż przed finałem sezonu. Oficjalnie zostały jednak zaprezentowane dopiero po zakończeniu weekendowych wyścigów.
MotoGP wyjaśniło, że nowe logo ma symbolizować różne aspekty wyścigów motocyklowych. Litera „M” przedstawia dwa motocykle pochylone pod kątem, „O” symbolizuje koła, a „T” reprezentuje motocyklistę. Element „GP” w logo również ma znaczenie – nawiązuje do układu toru wyścigowego.
Najbardziej zauważalną zmianą w nowej identyfikacji wizualnej jest usunięcie motywu flagi w szachownicę, który był charakterystycznym elementem logo MotoGP od jego odświeżenia w 2002 roku.
Angus Hyland, Dyrektor Kreatywny i Partner w Pentagram: „Praca nad nową tożsamością MotoGP była dla mnie ogromnym zaszczytem. Współpraca z zespołem MotoGP nad przekształceniem tej ikonicznej marki była niezwykle inspirująca. Trudno nie dać się porwać emocjom związanym z rywalizacją i ludźmi, którzy ją tworzą. Mamy nadzieję, że fani na całym świecie zaakceptują nowy wygląd i odczucia, gdy MotoGP wkracza w kolejny rozdział swojej historii.”
Carmelo Ezpeleta, szef Dorna Sports: „Z ogromnym entuzjazmem prezentujemy naszą nową identyfikację wizualną i zapraszamy fanów na całym świecie do odkrycia nowego MotoGP. Współpraca z Pentagramem była niesamowitą przygodą, która doprowadziła do rezultatu, z którego – mamy nadzieję – nasi fani będą dumni. Marka to coś więcej niż logo, a MotoGP to coś więcej niż sport. Proces tworzenia nowej identyfikacji nauczył nas wiele o obu tych aspektach i jesteśmy bardzo dumni, mogąc zaprezentować wyniki naszej pracy światu. Kluczowym pytaniem, które nam przyświecało, było: >Czym jest MotoGP?< – zarówno teraz, jak i w kontekście naszej przyszłości, tego, kim chcemy być. Mamy nadzieję, że nowa tożsamość oddaje wszystkie aspekty MotoGP – od szybkości, przez pasję, po wszystko, co się między nimi mieści. To jest MotoGP.”
Źródło: motogp.com
Mam te same odczucia, co po zmianie logo F1, czyli: po co było zmieniać coś, co było bardzo fajne przez wiele lat?!
To samo myślę patrząc codziennie w lustro. Było dobrze po co zmieniać… ? Czas niestety płynie nieubłaganie i pewne rzeczy się starzeją 😉
Nie mieli co z nadmiarem kasy zrobić to dali projektantom, a ci wymyślili i (niemal) wszyscy zadowoleni.