Home / Artykuły / Przerwa letnia w grand prix. Co słychać w klasyfikacjach generalnych?

Przerwa letnia w grand prix. Co słychać w klasyfikacjach generalnych?

Jesteśmy w trakcie wakacyjnej przerwy w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. Zawodnicy wrócą do rywalizacji dopiero w sierpniu podczas GP Wielkiej Brytanii. To dobry moment na spojrzenie w tabele wszystkich serii w grand prix.

MotoGP

W królewskiej klasie, dynamika znacząco zmieniła się na korzyść obecnego mistrza Francesco Bagnai (Ducati) w ostatnich kilku rundach. Od GP Katalonii, Włoch prezentował się znakomicie, zdobywając cztery kolejne zwycięstwa i przejmując kontrolę nad rywalizacją o tytuł podczas GP Niemiec. Wypadek Jorge Martina (Prima Ducati) na torze Sachsenring spowodował, że nie zdobył on punktów, co doprowadziło do pierwszej zmiany na prowadzeniu w mistrzostwach od GP Portugalii!

Bagnaia i Martin zdystansowali resztę stawki w walce o tytuł po pierwszych dziewięciu rundach. Marc Marquez (Gresini Ducati) i Enea Bastianini (Ducati) tracą odpowiednio 56 i 67 punktów do Bagnai i będzie ekstremalnie trudno taką przewagę jeszcze zniwelować w drugiej części sezonu. Dopiero na piątym miejscu jest zawodnik na innym motocyklu niż Ducati: Maverick Vinales na Aprilii, ale jego strata dochodzi już do 100 punktów! Dokładnie – 97.

  • Francesco Bagnaia – Ducati – 222
  • Jorge Martin – Pramac Ducati – 212
  • Marc Marquez – Gresini Ducati – 166
  • Enea Bastianini – Ducati – 155
  • Maverick Viñales – Aprilia – 125

Moto2

W klasie pośredniej, Sergio Garcia (MT Helmets – MSI) niespodziewanie objął prowadzenie w mistrzostwach dzięki niesamowitej formie na początku sezonu. Podium w pierwszym wyścigu zostało podparte dwoma zwycięstwami, kolejnym podium i regularnym zdobywaniem punktów, podczas gdy jego rywale prezentowali nierówną formę w pierwszych dziewięciu rundach roku.

Jednak wicemistrz Moto2 z 2022 roku, Ai Ogura, kolega z zespołu Garcii, jest zaledwie siedem punktów za Hiszpanem po imponującej serii w ostatnich pięciu wyścigach, zdobywając dwa zwycięstwa i dwa kolejne podium. Joe Roberts (OnlyFans American Racing) zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji z trzema kolejnymi drugimi miejscami w Portugalii, USA i Hiszpanii oraz zwycięstwem we Włoszech, co wzmacnia jego szanse, podczas gdy faworyt przedsezonowy Fermin Aldeguer (MB Conveyors Speed Up) jest czwarty, jedno miejsce przed swoim kolegą z zespołu, Alonso Lopezem.

  • Sergio Garcia – MT Helmets – MSI – 147
  • Ai Ogura – MT Helmets – MSI – 140
  • Joe Roberts – OnlyFans American Racing – 123
  • Fermin Aldeguer – MB Conveyors Speed Up – 108
  • Alonso Lopez – MB Conveyors Speed Up – 93

Kliknij, aby pominąć reklamy

Moto3

David Alonso (CFMoto Gaviota Aspar Team) ma zdecydowaną przewagę w walce o tytuł w najmniejszej klasie. Kolumbijski zawodnik wygląda jakby „grał na kodach” bo ma 58 punktów przewagi na szczycie tabeli, dzięki sześciu zwycięstwom w dziewięciu rundach. Jego dominacja wyróżnia go na tle reszty stawki. Tylko trzech innych zawodników wygrało wyścig w 2024 roku i są oni najbliższymi rywalami Alonso w klasyfikacji.

Ivan Ortola (MT Helmets – MSI) zajmuje drugie miejsce, zaledwie jeden punkt przed Danim Holgado (Red Bull GASGAS Tech3), podczas gdy Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) zajmuje czwarte miejsce.

  • David Alonso – CFMOTO Gaviota Aspar Team – 179
  • Ivan Ortola – MT Helmets – MSI – 121
  • Dani Holgado – Red Bull KTM Tech3 – 120
  • Collin Veijer – Liqui Moly Husqvarna Intact GP – 115
  • David Muñoz – BOE Motorsports – 84

MotoE

W klasie elektrycznej, podwójne zwycięstwo w GP Niemiec sprawiło, że Hector Garzo (Dynavolt Intact GP MotoE) wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji generalnej przed przerwą letnią. Hiszpan ma 25 punktów przewagi nad obecnym mistrzem Mattią Casadei (LCR E-Team), a debiutant Oscar Gutierrez (Axxis – MSI) zajmuje trzecie miejsce.

  • Hector Garzo – Dynavolt Intact GP MotoE™ – 179
  • Mattia Casadei – LCR E-Team – 154
  • Oscar Gutierrez – Axxis – MSI – 150
  • Kevin Zannoni – OpenBank Aspar Team – 147
  • Alessandro Zaccone – Tech3 E-Racing – 130

Źródło: motogp.com
Fot. facebook.com/asparteam

Kliknij, aby pominąć reklamy

Komentarze: 1

  1. Zabawne jest to, że sponsorem nie może być marka związana z papierosami, alkoholem i podobnymi używkami. Natomiast globalna platforma e-curvy już tak…

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
157 zapytań w 2,116 sek