Nowy, dobry motocykl za około 10 tysięcy? To możliwe. Oto 5 modeli, które pozwolą bez dużych wydatków odkryć wam świat jednośladów.
Nie oszukujmy się – nie każdego stać na to, by na motocykl (zwłaszcza pierwszy) wydać kilkadziesiąt, a czasem około sto tysięcy złotych. Budżetowe ograniczenia nie oznaczają jednak, że w poszukiwaniach jednośladu jesteście skazani na ofertę rynku wtórnego. Oczywiście w kupnie używanego motocykla nie ma nic złego, ale jeśli mimo niedostatecznie zasobnego portfela chcielibyście nabyć nowy pojazd, zapoznajcie się z naszą listą. Umieściliśmy na niej 5 ciekawych modeli, które prosto od dilera kupicie za około 10 tysięcy złotych.
Motocykl do 10 tysięcy. Yamaha YBR 125
Wiele osób zna go z egzaminów i kursów na prawo jazdy kat. A. Spokojny silnik o pojemności 124 ccm nie powinien sprawić trudności nawet użytkownikom, dla których będzie to pierwsze zetknięcie z motocyklami. Z góry uprzedzamy, że bikerzy szukający szybkości i adrenaliny i motocykle Yamaha YBR 125 to niezbyt udane połączenie. Jeżeli jednak szukacie jednośladu do codziennej, bezproblemowej i dość niskokosztowej eksploatacji lub relaksujących, weekendowych wycieczek – trafiliście wręcz idealnie. A wszystko to w klasycznej, nakedowej stylistyce.
Budżetowy motocykl. Kawasaki KLX 125
Jeśli ponad spokojne przejażdżki po utwardzonych drogach stawiacie jazdę poza utartymi szlakami, poznajcie Kawasaki KLX 125. Mimo naprawdę przyzwoitego przystosowania do poruszania się w terenie, posiada homologację na jazdę po drogach publicznych, na których bez większych problemów pokonacie krótsze odcinki. Motocykle Kawasaki KLX 125 skrzydła rozwijają poza drogą, gdzie pozwalają nabrać pierwszych doświadczeń i przygotować się na spotkanie z nieco większymi silnikami (same napędzane są motorem o pojemności 125 ccm). Szukajcie ich na https://allegro.pl/kategoria/motocykle-i-quady-300685?marka=Kawasaki.
Tani motocykl. Honda CBR 125R
Pozostajemy na Dalekim Wschodzie, skąd pochodzi kolejny jednoślad z naszego zestawienia – Honda CBR 125R. Jej wygląd można odebrać jako obietnicę sportowych osiągów, jednak nie do końca pokrywa się to z rzeczywistością. CBR 125R w istocie dzieli wiele cech wspólnych z mocniejszą, sportową siostrą 250, ale jest adresowana do zupełnie innej grupy docelowej – użytkowników, którzy dopiero uczą się, jak ujarzmić prawdziwą moc. Ten model ułatwia im to zadanie i przygotowuje do przesiadki na większe i bardziej drapieżne maszyny.
Motocykl do 15 tysięcy. Junak M16
Jedyny reprezentant Polski w tym azjatyckim zestawieniu to Junak M16. Pozbawiony przesadnej drapieżności silnik, przyjemna geometria i oszczędne spalanie pozwalają bezstresowo zapoznać się z tajnikami jazdy na motocyklu, a niewielkie rozmiary czynią z niego doskonały pojazd do poruszania się po zatłoczonych, miejskich ulicach.
Tani motocykl. Hyosung GD 250 Exiv
Po krótkim przystanku w naszym kraju wracamy do Azji – a konkretnie Korei. Pochodzący stąd Hyosung GD 250 Exiv może kojarzyć się z chińską bylejakością, jednak wystarczy rzut oka, by nawet bez fachowej wiedzy dostrzec, że jest dużo lepiej wykonany i bardziej drapieżny, niż jego konkurenci z Państwa Środka. To jednoślad wręcz idealny do jazdy w mieście i nawet bardziej doświadczonym bikerom potrafi dać mnóstwo frajdy.
Źródło: art. sponsorowany