Andrzej Chmielewski, dwukrotny motocyklowy mistrz Polski, wystartuje w najbliższy weekend w siódmej rundzie Pucharu Świata Superstock 1000 na legendarnym, brytyjskim torze Silverstone.
Jedyny Polak w licznej, międzynarodowej stawce jest gotowy i mocno zmotywowany do walki po tym, jak podczas poprzedniej rundy w czeskim Brnie, sięgnął przed własnymi kibicami po dziesiąte miejsce, wyrównując swój najlepszy rezultat w tym sezonie.
Na brytyjskim Silverstone, torze na którym w roku 1950 odbył się pierwszy w historii wyścig Formuły 1, 22-latek z Łomianek liczy na jeszcze lepszy wynik. Chmielewski, który powrócił w tym sezonie do ścigania po dwuletniej przerwie, ostatni raz na Silverstone ścigał się w roku 2006 w mistrzostwach Europy klasy Superstock 600. Co prawda konfiguracja toru zmieniła się od tego czasu, ale nie jest to dla Polaka najmniejszym problemem. Zawodnik włoskiej ekipy Ducati Red Devils Roma nie ma także nic przeciwko ściganiu się w deszczowych warunkach, w jakich tydzień temu sięgnął po dziesiąte miejsce w Brnie.
Chmielewski, na co dzień student trzeciego roku socjologii na warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego, w wyścigu siódmej rundy Pucharu Świata Superstock 1000 wystartuje w niedzielę, o godzinie 11:30. Relacja na żywo na antenie Eurosportu 2. Więcej o Andrzeju Chmielewskim na jego fan page’u pod adresem www.facebook.com/AChmielewski37
Andrzej Chmielewski
„Na Silverstone ostatni raz ścigałem się w 2006 roku. Wiedziałem, że konfiguracja toru się zmieniła, ale dopiero niedawno zdałem sobie sprawę, jak bardzo. Ostatnia część toru jest zupełnie inna, ale nie jest to dla mnie problemem. Chciałbym poprawić dziesiąte miejsce z Brna i jeśli uda mi się dojechać do mety w pierwszej dziewiątce, będę zadowolony. Ściganie się w deszczu także nie jest dla mnie problemem. Wręcz przeciwnie! W Brnie w takich warunkach byłem bardzo szybki, więc nie mam nic przeciwko deszczowej aurze. Nieważne jakie będą warunki. Ważne aby pogoda była stała; taka sama podczas treningów, jak i podczas wyścigu. Zmienna pogoda utrudnia naukę toru oraz znalezienie odpowiednich ustawień motocykla.”
Informacja prasowa