Home / MotoGP / 125cc: KTM pobija F1 debiutując z systemem KERS

125cc: KTM pobija F1 debiutując z systemem KERS

Szef KTM Racing Harald Bartol ujawnił, że team fabryczny testował System Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) w motocyklu Koyamay podczas kończącego sezon w klasie 125cc wyścigu w Walencji.

KERS (Kinetic Energy Recovery System) kumuluje energSzef KTM Racing Harald Bartol ujawnił, że team fabryczny testował System Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) w motocyklu Koyamay podczas kończącego sezon w klasie 125cc wyścigu w Walencji.

KERS (Kinetic Energy Recovery System) kumuluje energię podczas hamowania i oddaje ją podczas przyśpieszania. System będzie dopuszczony w Formule 1 od sezonu 2009. Natomiast KTM za punkt honoru postawił sobie zastosowanie systemu odzyskiwania energii przed F1 w wyścigach rangi grand prix.

Koyama na motocyklu wyposażonym w KERS po starcie z piętnastej pozycji po trzech zakrętach przebił się na miejsce ósme lecz zaraz popełnił błąd i spadł na miejsce szesnaste. Kończąc ostatecznie wyścig w Walencji po wyczerpującej walce na siódmej pozycji.

Najwyższa prędkość jaką osiągnął Koyama wyniosła 219,6km/h, nie jest to prędkość imponująca porównując ją z prędkością 226,3km/h Stefana Bradla na Aprilia. Dodatkowo KTM Japończyka było dopiero trzecie pod względem prędkości maksymalnej spośród wszystkich startujących maszyn austriackiej firmy. Pierwsze próby zastosowania KERS nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Harald Bartol poinformował, że system dodatkowo daje motocyklowi 2kW (2,68KM) i był nadal testowany przez Marca Marqez na ostatnich testach w Walencji. Marc uzyskał podczas trzydniowych testów dwa razy czarty i raz trzeci czas dnia.

„To jest system hybrydowy. Podczas hamowania wyznaczone kondensatory są ładowane — nie nazywamy ich bateriami, gdyż baterie nie są wstanie tak szybko się naładować. Następnie energia jest uwalniana i daje nam to jakieś 2kW mocy. Używamy tego systemu tylko gdy motocykl jedzie co najmniej na trzecim biegu.” powiedział Bartol.

Mimo tego, iż system KERS podnosi wagę motocykla to dla klasy 125cc nie stanowi to problemu ponieważ minimalna waga kierowcy i motocykla to 136kg. Koyama oraz Marquez są jednymi z najlżejszych zawodników w stawce i aby spełnić wymogi wagowe potrzebują dodatkowego balastu jakim może być system odzyskiwania energii kinetycznej. Nie ujawniono ile waży system.

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 0,960 sek