Główna komisja Grand Prix, w której skład wchodzą: Carmelo Ezpeleta (Dorna), Claude Danis (FIM), Sito Pons (IRTA) i Takanao Tsubouchi (MSMA) – dziś ogłosiła, że pojemność silników w klasie MotoGP zostanie zredukowana z 990cc do 800cc od sezonu 2007. Główna komisja Grand Prix, w której skład wchodzą: Carmelo Ezpeleta (Dorna), Claude Danis (FIM), Sito Pons (IRTA) i Takanao Tsubouchi (MSMA) – dziś ogłosiła, że pojemność silników w klasie MotoGP zostanie zredukowana z 990cc do 800cc od sezonu 2007.
Nowy limit zastąpi poprzednią regulację, ogłoszoną w Czerwcu zeszłego roku, która mówiła o ograniczeniu do 900cc maszyn z królewskiej klasy.
800cc silniki będą jeździć w MotoGP przynajmniej pięć lat, a pojemność zbiorników na paliwo będzie wynosiła 21 litrów.
Również dwusuwowe maszyny, które obecnie nie występują w wyścigach ale są dozwolone od 2007 będą oficjalnie zabronione.
Także wprowadzono kilka zmian dotyczących samej jazdy. Nie będzie można podczas kary „ride-through” zatrzymać się w boksach, oraz będzie niedozwolone korzystanie z radia, które umożliwia zawodnikowi rozmowę z ekipą w pit-stopie.