Bastianini traci za dużo. „Trudno mi skręcać”

Enea Bastianini, który zadebiutował na motocyklu Tech3 KTM podczas listopadowych zawodów w Barcelonie, zajął wtedy 16. miejsce w tabeli z czasami. Jednak w trakcie trzydniowych testów MotoGP w Sepang spadł na 18. pozycję. Wynik ten nie był zadowalający, ale włoski zawodnik jasno określił, w jakich obszarach traci najwięcej czasu.

Pierwszy sektor toru w Sepang, charakteryzujący się intensywnym hamowaniem przed zakrętem #1, pokazał poprawę w jego umiejętnościach hamowania – uzyskał tam szósty czas z wynikiem +0,119 s. Niestety, dalsze fragmenty toru uwidoczniły jego słabości. W drugim sektorze, gdzie kluczowe jest wejście w zakręty, Bastianini zajął 19. miejsce (+0,482s), a w trzecim sektorze uplasował się na 17. pozycji (+0,623s). Ostatnia część toru, obejmująca mocne hamowanie przed nawrotem, pozwoliła mu na zajęcie 10. miejsca (+0,319s).

Podsumowując swoje wyniki, Bastianini stwierdził: „Postęp? Niewielki. Od początku do końca testów poprawiłem się tylko o 1,5 sekundy.” Włoch jednak nie zamierza się poddawać. „Wiem, nad czym musimy pracować. Musimy wypróbować inne rozwiązania. Na razie to się nie udało, bo testowaliśmy różne części motocykla. W Tajlandii prawdopodobnie będzie łatwiej pracować na tym samym motocyklu i postarać się zbudować większą pewność siebie.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

Zapytany o to, co dokładnie sprawia mu trudność, odpowiedział: „Tak, wiem, gdzie tracę czas. Widziałem nagrania, przeanalizowałem dane i czuję to wyraźnie: mam problemy z wejściem w zakręt. Moja prędkość na wejściu jest teraz bardzo niska. Trudno mi skręcać.”

Jednym z pozytywnych punktów, które dostrzega, jest poprawa w zakresie hamowania. „W kwestii hamowania zrobiliśmy duży postęp, jesteśmy bardzo blisko najlepszych, a czasami nawet lepsi od innych motocykli KTM, jak w pierwszym i ostatnim sektorze. „Ale w drugim i trzecim sektorze, zwłaszcza w trzecim, tracimy zbyt dużo!”

Chociaż jego czas okrążenia był o 1,5 sekundy gorszy od najlepszego wyniku Alexa Marqueza, a od Pedro Acosty – który uplasował się na 6. miejscu – dzieliło go 0,876s, to jednak przewaga nad nowym kolegą z zespołu Tech3, Maverickiem Vinalesem (16. miejsce), wynosiła zaledwie 0,146s.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Źródło: crash.net

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Back to top button