Bridgestone zaprezentowało nowy system oznakowania kolorami opon w klasie MotoGP na sezon 2014. Wszystko po to, aby ułatwić widzom rozpoznanie jakiej mieszanki używa zawodnik w swoim motocyklu.
Wcześniej miękką mieszankę japoński producent oznaczał białym paskiem. Jednak opony miękkie dla motocykli fabrycznych, zupełnie inne niż dla maszyny klasy CRT nie różniły się zupełnie niczym.
Aktualnie nowy system będzie przewidywał podział opon typu slick na:
Extra-soft (super miękka) – zielony pasek,
Soft (miękka) – biały pasek,
Medium (pośrednia) – brak paska (czarny),
Hard (twarda) – czerwony pasek.
Dodatkowo opony na deszcz (typu wet) zostały podzielone na dwie grupy:
Miękka – biały pasek,
Twarda – brak paska (czarny).
Czyli extra soft jest zarezerwowana dla kategorii Open i Factory 2 jeśli powstanie ?
Dokładnie tak.
czyli extra soft jest dla kat. open i factory 2. Soft medium hard dla fabrycznych motocykli? Do tej pory były dostępne dwie mieszanki na weekend. Coś się zmieniło? A może źle interpretujemy nowe przepisy i podział będzie taki extra soft i soft dla klasy open i factory 2, a medium i hard dla factory?