Home / MotoGP / Czy to już Puchar Ducati w MotoGP?

Czy to już Puchar Ducati w MotoGP?

Dziewięć maszyn Desmosedici na starcie wyścigu – czegoś takiego jeszcze w historii startów włoskiej marki w MotoGP nie było. Tyle właśnie motocykli Ducati pojawi się podczas GP Włoch na Mugello. Do stawki dołączył bowiem Michele Pirro, który rozpocznie swój cykl trzech wyścigów z dzikimi kartami.

Choć włoski weteran otrzyma do dyspozycji jak zwykle fabryczną maszynę, to w tym roku zyskuje ona wyjątkowe malowanie. Sponsorem startów Pirro w sezonie 2022 będzie bowiem włoska firma z branży IT – Aruba.it, którą świetnie znają fani World Superbike, bowiem jest to sponsor tytularny Ducati właśnie w tej serii. Barwy motocykla są zatem identyczne z tymi z Panigale V4R z WSBK, na jakich jeżdżą Alvaro Bautista z Michaelem Rinaldim.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Pirro pojedzie z dziką kartą w trzech europejskich wyścigach: w ten weekend w GP Włoch, a potem w GP Katalonii 5 czerwca oraz GP San Marino 4 września. Przy okazji poinformowano, że Aruba.it będzie sponsorem tytularnym ekipy Ducati w World Superbike przez przynajmniej dwa kolejne lata.

Fot. reddit.com/user/ManagerHero27/

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 10

  1. W latach 80tych np 81 koło połowy motocykli stanowiło Suzuki mniejsze pół Yamaha i nikt teraz tych czasów nie nazywa pucharem Suzuki czy Suzuki-Yamaha, po prostu Ducatii w tym momencie ma najlepsze moto, najwięcej zespołów chce ich moto, i mają możliwości wystawienia większej ilości maszyn i chwała im za to, to raczej najleży mieć pretensje do innych producentów dlaczego nie wystawiają więcej motocykli

  2. No ale w przeszłości było dużo lepiej gdy Honda wystawiała 9 motocykli, prawda?

    A teraz może ich mieć z powrotem 6, jeśli plotki dotyczące wejścia Idemitsu Honda Team Asia się sprawdzą…

    Ogólnie jednak to malowanie motocykla Michele Pirro fajne.

    • Albo KTM który dołoży 2 motocykle pod logiem GAS GAS

      • oby nie! KTM stanowsze NIE! wolałbym 10 ducati niż kolejne ktm

      • Ducati ma najmocniejszy motocykl, ale nie najlepszy. Ma za to najgorsze podejście do prowadzenia zespołu. Identyczne jak Ferrari w Formułę 1. U Włochów nie liczy się człowiek tylko maszyna, czerwona maszyna. Od 2007 Włosi (Stoner i Raikonen) nie mieli indywidualnego tytułu. I jeszcze długo moga nie mieć, skoro sa tacy niecierpliwi.
        Zamiana Lorenzo( bo jeszcze nie wygrywał) na Petruciego była niczym przysłowiowa zamiana siekierki na kijek.

  3. Regulamin w ostatnich latach był tak korygowany aby wspierać Ducati. Napewno jest to najlepszy i najmocniejszy motocykl obecnie choć ma też wady. Mają w Ducati najlepszy motocykl ale niestety nie najlepszych zawodników. Mam tylko nadzieję że ta dominacja nie potraw zbyt długo bo nudno by było oglądać coś co przypominać będzie dominację Ducati w WSBK za czasów Carla F.

    • Ciekawe gdzie:
      Wymyślili skrzydełka- zakazali, musieli opracować inne struktury aero
      Wymyślili obniżenie zawieszenia również zakażą
      Jedynie zyskali przez:
      Ujednolicenie ECU (ale na tym zyskali wszyscy poza Hondą i Yamahąi ogólnie był to pomysł żeby zrównać stawkę i żeby nowi producenci mogli szybciej zrobić konkurencyjne moto)
      no i 2007 mieli przewagę dzięki współpracy z Bridgestone, no ale te opony mięli także Kawasaki i Suzuki(pomijam zespoły prywatne bo one miały niewielki wpływ na rozwój moto)

  4. Ale kogo za to winić?
    Azjaci są niezbyt chętni do wystawiania satelickich zespołów. Suzuki nie uruchomiło wcale, a teraz odchodzi. Honda i Yamaha przez lata dawała satelicie jeden motocykl w nowej specyfikacji, a drugi w starej. Ducati przygotowuje kila motocykli w specyfikacji 2022 i kilka w 2021.

    Poza tym, to Ducati ma najlepszy motocykl i jest na niego więcej chętnych.

  5. PS. Ciśnienie wywierane na Bautiste w pierwszym sezonie w WSBK też było tak duże, że roztrwonił przewagę jakiej teoretycznie roztrwonić się nie dalo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
175 zapytań w 1,456 sek